حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شاید سامسونگ برای سری گلکسی S25 تراشه Exynos 2500 را استفاده نکند

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

معرفی گلکسی اس ۲۵ خیلی نزدیک نیست اما آن‌قدرها هم دور محسوب نمی‌شود. طبق انتظار باید اواسط زمستان امسال محصولات پرچمدار موبایلی سامسونگ برای سال ۲۰۲۵ معرفی شوند. این سری محصولات Galaxy S25 هستند که همین حالا هم در شایعات بسیار به آن‌ها پرداخته می‌شود. جدیدترین گزارش به ما می‌گوید که شاید سامسونگ برای سری گلکسی S25 تراشه Exynos 2500 را استفاده نکند.

حذف تراشه Exynos 2500 از سری گلکسی S25

طبق گزارش جدیدی که امروز منتشر شده، تمام اعضای خانواده سری گلکسی اس ۲۵ به صورت اختصاصی و در سطح تمام بازارها از تراشه کوالکام Snapdragon 8 Gen 4 For Galaxy استفاده خواهد کرد.

اعضای اصلی این خانواده شامل مدل‌های زیر می‌شود:

  1. ۱- گلکسی اس ۲۵
  2. ۲- گلکسی اس ۲۵ پلاس
  3. ۳- گلکسی اس ۲۵ اولترا

در حالی که انتظار می رفت این شرکت از تراشه اختصاصی خود یعنی Exynos 2500 در گلکسی اس 25 و گلکسی اس 25 پلاس استفاده کند، ظاهرا تصمیم خود را تغییر داده است.

این راهبرد جدید با تصمیم کره‌ای‌ها برای سال جاری متفاوت است، جایی که گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس در اکثر بازارها از اگزینوس 2400 استفاده می‌کنند و گلکسی اس 24 اولترا به طور انحصاری با اسنپدراگون 8 نسل ۳ برای گلکسی به فروش می‌رسد. البته سامسونگ در سری گلکسی S23 نیز تصمیم مشابهی با شایعه فعلی برای سری گلکسی S25 داشت که مایه خوشحالی بازارهای محکوم به دریافت مدل اگزینوس شد، بازارهایی مثل بازار ما!

رندر گلکسی S25 اولترا سامسونگ

این تصمیم ظاهرا به آن دلیل است که سامسونگ قصد دارد از “بهترین” گزینه استفاده کند. ظاهراً این شرکت می‌خواهد شک و تردیدهای مربوط به عملکرد سخت افزاری گوشی‌های پرچمدار گلکسی S را از بین ببرد.

گفته می شود که اسنپدراگون 8 نسل 4 بهبود قابل توجهی (بیش از 30 درصد) را در عملکرد هوش مصنوعی و پردازنده گرافیکی به ارمغان می آورد.

از آنجایی که آیفون 16 اولین گوشی هوشمند اپل خواهد بود که بر عملکرد و ویژگی‌های هوش مصنوعی تمرکز دارد، سامسونگ باید به درستی با آن رقابت کند و گلکسی اس 25 باید بهترین عملکرد هوش مصنوعی موجود را داشته باشد. گفته می شود عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 4 با تراشه A18 آیفون 16 رقابت دارد.

همچنین برندهای چینی مانند هواوی و شیائومی نیز در حال کار بر روی اولین گوشی‌های متمرکز بر هوش مصنوعی خود هستند. بنابراین، سامسونگ نمی‌خواهد ریسک کند و به دنبال چیزی جز بهترین تراشه باشد. این شرکت کره‌ای می‌خواهد با استفاده از Snapdragon 8 Gen 4 For Galaxy در سری Galaxy S25 برتری عملکرد هوش مصنوعی خود را حفظ کند.

احتمال استفاده از اگزینوس ۲۵۰۰ در گلکسی زد فولد ۷ و زد فلیپ ۷

بر اساس گزارش‌ها، بخش سامسونگ MX به مدیران بخش ریخته گری دستور داده‌اند تا فرآیندهای ساخت تراشه‌های نیمه هادی 3 نانومتری و پیشرفته تر خود را برای تضمین رقابت در بازار بهبود بخشند.

چند هفته پیش، سامسونگ با تراشه ۳ نانومتری Exynos W1000 را در گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا استفاده کرد. همچنین گزارش شده که تراشه 3 نانومتری Exynos 2500 در گلکسی Z Flip 7 و Galaxy Z Fold 7 در نیمه دوم سال آینده استفاده خواهد شد.

البته این احتمال باید کمرنگ باشد چون تا کنون در سری گوشی‌های تاشو سامسونگ هیچ تراشه اگزینوس استفاده نشده است!

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این تصمیم سامسونگ منجر به موفقیت آن‌ها خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)