حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری اوپو Find X8 با دکمه کپچر مشابه آیفون ۱۶ اپل عرضه خواهد شد

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | اوپو، شایعات

تجربه نشان داده معمولا وقتی اپل تغییری در محصولات یا تصمیماتش ایجاد می‌کند، این تغییر در فضای رقباتی نیز تکرار می‌شود. ما می‌دانیم که این برند برای سری iPhone 16 از یک دکمه مخصوص دوربین استفاده خواهد کرد که اسم آن Capture است. البته سونی از اولین برندهای مبدع این ایده بود و پیش‌ترها محصولات برندهای دیگر هم چنین تصمیمی داشتند. به تازگی گزارشی داریم که می‌گوید سری اوپو Find X8 با دکمه کپچر مشابه آیفون ۱۶ اپل عرضه خواهد شد.

عرضه سری اوپو Find X8 با دکمه کپچر

خانواده آیفون ۱۶ هنوز عرضه نشده و تاریخ ۲۰ شهریور باید منتظر عرضه این محصولات تاثیرگذار در دنیای موبایل باشیم. با این حال برند چینی Oppo سخت در تلاش است تا یکی از متمایزترین ویژگی‌های آن را به محصولات خود اضافه کند. حال اینجا احتمالا بحث همیشگی “کپی” کردن پیش می‌آید. اگر بخواهیم به چنین نگاهی به آن بنگریم، قطعا سونی برندی است که هم اپل و هم بقیه از آن الهام گرفته یا کپی‌ کرده‌اند!

به هر صورت، گزارش شده که پرچمدار سری Find X8 Oppo هم دارای دکمه Capture خواهد بود که در محصولات سری آیفون 16 و بعضی موبایل‌های سونی وجود دارد.

ظاهرا Oppo این دکمه را Quick Button یا “دکمه سریع” می‌نامد. با این حال اگر در تصویر بالا به موقعیت این دکمه توجه کنید، هدف آن واضح است. این دکمه در درجه اول برای سهولت استفاده از دوربین تعبیه می‌شود.

با توجه به ترجمه ماشینی یک اسلاید لو رفته که عملکرد دکمه سریع اوپو را توصیف می‌کند، در بازی‌ها نیز استفاده خواهد شد.

همچنین همانطور که انتظار داریم (!) به مانند شایعات دکمه کپچر آیفون ۱۶، وقتی که از دوربین استفاده می کنید، می توانید انگشت خود را روی دکمه سریع بکشید تا زوم کنید. این ژست لمسی همچنین در برنامه گالری کار هم می‌کند، جایی که می‌توانید روی تصویری که هستید، بزرگنمایی انجام بدهید.

این اساساً تأیید می‌کند که Quick Button یک دکمه “واقعی” نیست، بلکه یک دکمه خازنی خواهد بود و برای بازخورد به شما یک موتور ویبره دارد.

از دیگر کاربردهای این دکمه سخت افزاری اوپو می‌توان که احتمالاً وقتی می‌خواهید عکس بگیرید، می‌توانید کمی فشار دهید تا فوکوس قفل شود و سپس با فشار بیشتری برای گرفتن عکس اقدام کنید.

همچنین به‌طور پیش‌فرض به نظر می‌رسد که می‌توانید برای گرفتن عکس فشار دهید و برای ضبط ویدیو دکمه را فشار داده و نگاه دارید.

نظر شما درباره اضافه شدن یک دکمه فیزیکی دیگر روی لبه گوشی‌تان چیست؟ به نظر من برای دوربین می‌تواند جذاب باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)