حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ریلمی ۱۳ 5G و ریلمی ۱۳ پلاس 5G با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی معرفی شدند

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | ریلمی

ماه گذشته میلادی شاهد معرفی سری ریلمی ۱۳ پرو در کشور هند بودیم. هم‌اکنون، ریلمی ۱۳ 5G و ریلمی ۱۳ پلاس 5G رونمایی شدند. این دو تلفن هوشمند جدید دارای طراحی یکسانی هستند و برخی از مشخصات آنها نیز مشابه یکدیگر است.

ریلمی ۱۳ 5G و ۱۳ پلاس 5G از تراشه های مدیاتک و باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری برخوردارند

گوشی Realme 13 5G دارای یک صفحه نمایش ۶.۷۲ اینچی بوده، اما Realme 13 Plus 5G به نمایشگر کوچکتر ۶.۶۸ اینچی مجهز شده است. هر دو صفحه نمایش دارای وضوح +FullHD و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی هستند. با این حال اما یک تفاوت قابل توجه وجود دارد. مدل استاندارد به یک پنل LCD مجهز شده اما مدل پلاس از یک صفحه نمایش AMOLED برخوردار است. هر دو این تلفن های هوشمند به فناوری «لمس هوشمند Rainwater» مجهز شده‌اند که به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند حتی با دستان خیس خود نیز با نمایشگر دستگاه کار کنند. سری Realme 13 5G دارای فریم تخت است و یک جزیره دوربین دایره‌ای شکل در قاب پشتی آن دیده می‌شود.

Realme 13 5G

Realme 13 Plus 5G

دو لنز دوربین در قاب پشتی ریلمی ۱۳ 5G دیده می‌شود. مدل پلاس اما دارای سیستم دوربین سه‌گانه است. هر دو دستگاه به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور سونی LYT-600 (و لرزشگیر اپتیکال) به‌همراه دوربین پرتره ۲ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند. مدل پلاس یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض نیز دارد. هر دو این تلفن های هوشمند جدید ریلمی دارای دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هستند که درون یک پانچ هول و در مرکز بالای نمایشگر دیده می‌شود.

همان‌طور که Gizmochina اشاره می‌کند، تراشه مدیاتک Dimensity 6300 وظیفه تأمین نیروی پردازشی مورد نیاز Realme 13 5G را بر عهده دارد. Realme 13+ 5G اما به تراشه مدیاتک Dimensity 7300 Energy مجهز شده است. این دو تلفن هوشمند حداکثر با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی قابل تهیه خواهند بود. این دو دستگاه به سیستم خنک‌کننده VC از جنس استنلس استیل مجهز شده‌اند. البته اندازه این سیستم خنک‌کننده در مدل پلاس کمی بزرگتر است.

Realme 13+ 5G

این دو گوشی جدید مانند Realme GT 6 دارای «حالت GT» هستند که ویژگی هایی را برای تجربه بازی بهتر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. Realme 13 5G به باتری پرظرفیت ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری مجهز شده و از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند. مدل پلاس نیز از همین ظرفیت باتری بهره‌مند بوده اما از شارژ سریع‌تر ۸۰ واتی پشتیبانی می‌کند. هر دو این گوشی های هوشمند به‌طور پیش‌فرض با اندروید ۱۴ و رابط کاربری Realme UI 4.0 به دست کاربران می‌رسند. این رابط کاربری دارای ویژگی های مختلف مبتنی بر هوش مصنوعی است.

قیمت و تاریخ عرضه Realme 13 5G و Realme 13 Plus 5G 

ریلمی ۱۳ 5G در رنگ های سبز و مشکی ارائه می‌شود. مدل پلاس اما در سه رنگ مشکی، سبز و طلایی قابل تهیه خواهد بود. نسخه ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی Realme 13 5G با قیمت ۱۷,۹۹۹ روپیه (۲۱۴ دلار) و نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی این تلفن هوشمند با قیمت ۱۹,۹۹۹ روپیه (۲۳۸ دلار) به دست کاربران خواهد رسید.

ریلمی ۱۳ پرو و ۱۳ پرو پلاس با تراشه Snapdragon 7s Gen 2 رسما معرفی شدند

نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی Realme 13 Plus 5G با قیمت ۲۲,۹۹۹ روپیه (۳۵۷ دلار) عرضه می‌شود. نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی این گوشی هوشمند ۲۴,۹۹۹ روپیه (۲۹۸ دلار) قیمت دارد. این دستگاه در نسخه ۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز با قیمت ۲۶,۹۹۹ روپیه (۳۲۱ دلار) عرضه می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این دو تلفن هوشمند را از تاریخ ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور ماه) از طریق Flipkart و وب‌سایت ریلمی تهیه کنند.

نظر شما درباره این دو گوشی جدید ریلمی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی