حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ابزار Clean Up برنامه Photos اپل برای حذف اشیا ناخواسته از تصاویر با آپدیت iOS 18.1 بتا ارائه شد

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، اپل

سومین بتای iOS 18.1 که اپل به‌تازگی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است، شامل ویژگی جدید Apple Intelligence می‌باشد. ابزار Clean Up جدید در برنامه Photos اپل را می‌توان برای حذف اشیاء ناخواسته از پس‌زمینه عکس استفاده کرد و درعین‌حال سوژه اصلی تصویر را دست‌نخورده باقی گذاشت. این قابلیت درحقیقت مشابه Magic Editor پیکسل‌ها است که گوگل سال گذشته برای گوشی‌های خود ارائه کرد.

ابزار Clean Up برنامه Photos اپل

ابزار Clean Up در برنامه Photos قادر است به‌طور خودکار اشیایی را در یک تصویر شناسایی کند که ممکن است موردنظر نباشد، اما کاربران همچنین می‌توانند روی یک شی ناخواسته ضربه بزنند یا دایره بکشند تا آن را حذف کنند.

زوم کردن روی یک تصویر می‌تواند به استفاده از انگشت به‌عنوان قلم برای از بین بردن لکه‌های کوچکتر و مشکلات تصویر کمک کند و به‌اندازه کافی هوشمند است که حتی اگر یک فرد یا سوژه اصلی انتخاب شده باشد، بخشی از یک فرد حذف نشود.

وقتی روی هر یک از عکس‌های خود ضربه زده و سپس روی دکمه ویرایش را انتخاب می‌کند، ابزار جدید «Clean Up» را می‌بینید که دارای نماد پاک‌کن است. روی آن ضربه بزنید و اگر چیزی واضح است که می توان از تصویر حذف کرد، به‌طور خودکار برجسته می‌شود.

همچنین می‌توانید روی شی مشخص‌شده ضربه بزنید تا آن را حذف کنید. اگر چیزی به‌طور خودکار برجسته نشده است، نگران نباشید، می‌توانید روی هر شی موجود در عکس، دایره یا خط بکشید تا از Clean Up روی آن استفاده کنید.

با اشیایی که به‌طور خودکار برجسته می‌شوند، Clean Up به‌خوبی کار می‌کند. اپل از قبل تمام کارها را در پس‌زمینه برای یافتن اطلاعات عمق و محاسبه پر کردن شی‌ای که باید با آن جایگزین کند، انجام داده است. بااین‌حال، هنگامی که شما درحال انتخاب اشیاء خود هستید، به‌دست آوردن ظاهری تمیز می‌تواند کمی دشوارتر باشد.

همچنین هنگامی که یک پس‌زمینه واضح و نامرتب پشت شی ای که می‌خواهید حذف کنید وجود داشته باشد، این قابلیت بهترین عملکرد را دارد و هر چه شی کوچکتر باشد، برای حذف از تصویر بهتر است. تلاش برای حذف یک فرد کامل از پیش‌زمینه تصویر (مثلاً در یک عکس گروهی) با اتفاقات زیادی در پس‌زمینه، خیلی خوب کار نمی‌کند، اما باید درنظر داشت که این ابزار درواقع بیشتر برای اشیاء کوچک و ناخواسته در پس‌زمینه تصاویر طراحی شده است.

ابزار Clean Up برنامه Photos اپل

ابزار Clean Up برنامه Photos اپل

Clean Up روی همه تصاویر موجود در library برنامه Photos کار می‌کند، ازجمله تصاویر قدیمی‌تر و تصاویر گرفته‌شده توسط دستگاه‌های دیگر مانند دوربین‌های DSLR.

اپل می‌گوید که Clean Up با استفاده از چندین مدل یادگیری ماشینی کار می‌کند تا اشیای ناخواسته را شناسایی کند، لبه‌های یک شی را تعیین کند و سپس آن ناحیه را به‌طور یکپارچه پر کند تا شی ناخواسته جایگزین شود، به‌طوری‌که حتی سایه یا انعکاس شی را نیز پر می‌کند.

این به‌روزرسانی همچنین شامل خلاصه اعلان‌ها برای برنامه‌های بیشتری به‌غیر از Messages و Mail است.

دیدگاه شما پیرامون ابزار Clean Up برنامه Photos اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی