حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی خاص صفحه لمسی سری Pixel 9 که گوگل درباره آن صحبت نکرده است

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | گوگل

شرکت‌ها معمولا درباره تمام ویژگی‌های جدید محصولات خود صحبت نمی‌کنند. برخی از ویژگی‌ها را برای کاربران کنجکاو پنهان می‌کنند تا بعدا پیدا شده و خبرساز شود. برای مثال ویژگی خاص صفحه لمسی سری Pixel 9 که گوگل درباره آن صحبت نکرده است را می‌توان Adaptive Touch دانست.

ویژگی Adaptive Touch صفحه لمسی سری Pixel 9

سری گوگل پیکسل ۹ چه از نظر نرم افزاری و چه از نظر سخت افزاری ارتقاءهای زیادی دارد. در حالی که گوگل بیشتر آنها را توضیح داده، یکی از مواردی که شرکت در مورد آن صحبتی نکرده را می‌توان Adaptive Touch دانست.

همانطور که از نامش پیداست، Adaptive Touch در بخش تنظیمات صفحه نمایش قرار گرفته است. به صورت دقیق‌تر می توان این ویژگی را از منوی Touch Sensitivity تغییر داد. البته این ویژگی به‌طور پیش‌فرض فعال است و می‌تواند به‌طور خودکار حساسیت لمسی گوشی پیکسل 9 را با در نظر گرفتن چند فاکتور تنظیم کند.

اما این فاکتورها چیست؟

در منوی Touch Sensitivity، گوگل توضیح می‌دهد که Adaptive Touch «محیط، فعالیت‌ها و محافظ صفحه» را در نظر می‌گیرد. در حقیقت این ویژگی خیس بودن انگشتان شما را نیز در نظر می گیرد.

پیش‌تر این ویژگی در نسخه بتا اندروید ۱۴ رصد شده بود و حالا به صورت رسمی در جدیدترین پرچمدارهای گوگل به کار گرفته شده است. همانطور که می‌دانید چون هنوز اندروید ۱۵ تکمیل نشده، پرچمدارهای گوگل با اندروید ۱۴ معرفی شدند.

البته این موضوع خیلی جدیدی نیست و خیلی از برندهای اندرویدی دیگر نیز تلاش کرده‌اند ویژگی مشابهی عرضه کنند اما در برخی نسل‌ها موجود بوده و در برخی حذف شده است. شاید از این به بعد حضور آن در اکثر محصولات تبدیل به یک عرف شود.

نظر شما درباره این ویژگی و کاربردش برای شما، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)