حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موسس تلگرام در فرانسه دستگیر شد: جرم پاول دروف چیست؟

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، چهره ها

شاید باور آن سخت باشد اما Pavel Valeryevich Durov که به اختصار با اسم Pavel Durov یا به فارسی پاول دروف شناخته می‌شود و موسس تلگرام است، به محض ورود به فرانس دستگیر شده است. در حالی که اخبار متنوعی به ما می‌گویند، موسس تلگرام در فرانسه دستگیر شده است اما هنوز دقیقا مشخص نیست که جرم پاول دروف چیست؟

دستگیر شدن موسس تلگرام در فرانسه

شبکه تلویزیونی TF۱ فرانسه در اولین ساعات روز یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ گزارش داد که پاول دورف موسس و مدیرعامل پیامرسان تلگرام در فرودگاه «بورژه» در خارج از پاریس پایتخت فرانسه بازداشت شده است.

این شبکه افزود که دورف با هواپیمای خصوصی خود در حال مسافرت بوده و پس از خارج شدن از جت خود در این کشور، بازداشت شد.

گزارش‌ها حاکی است که دوروف ممکن است به جرائم متعددی از جمله تروریسم، قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری، پولشویی و پورنوگرافی کودکان متهم شود. با این حال هنوز مشخص نیست که دقیقا کدام یک از این جرائم برای او مصداق خواهد داشت.

رسانه‌ها اعلام کرد دورف ۳۹ ساله در حالی که محافظان وی را همراهی می‌کردند، ساعت هشت شب به وقت محلی فرانسه بازداشت شد. جزئیات بیشتری در مورد بازداشت وی منتشر نشده است.

دورف در سال ۲۰۱۳ به همراه برادرش نیکولای پیامرسان تلگرام را تاسیس کرد. بر اساس ارزیابی‌ها، این پیامرسان که رقیب واتس‌اپ به شمار می‌آید، در حال حاضر ۹۵۰ میلیون کاربر فعال دارد.

تخمین زده می‌شود که دورف حدود ۱۲ میلیارد دلار ثروت داشته باشد. وی اوایل سال جاری میلادی گفت که تلگرام «یک سکوی بی‌طرف» باقی می‌ماند و یک «بازیگر ژئوپولیتیک» نیست.

به نوشته دیلی میل، دولت انگلیس تاکید کرد که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله تلگرام باید اقداماتی بیشتری برای مقابله با استفاده افراط‌گرایان از خدمات آنها انجام دهند.

نظر شما درباره این دستگیری پاول دورف در فرانسه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)