حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عملکرد گیمینگ تراشه Tensor G4 گوگل Pixel 9 Pro XL پایین‌تر از ۲ نسل قبل خود است؟!

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | بنچمارک، تست، تماشا کنید، گوگل

گوگل چند نسل است که تلاش دارد تراشه اختصاصی خود را توسعه بدهد. نمی‌توانیم بگوییم موفق‌ترین برند در این زمینه است اما با تلاش‌های نرم افزاری خود می‌تواند ضعف را تا حدودی جبران کند. به نظر می‌رسد که این موضوع در سال ۲۰۲۴ هم ادامه دارد. ویدئو عملکرد گیمینگ تراشه Tensor G4 گوگل Pixel 9 Pro XL منتشر شده و مشخص شده که پایین‌تر از ۲ نسل قبل خود یعنی Tensor G2 است.

عملکرد گیمینگ تراشه Tensor G4

این تست به صورت متمرکز روی بازی Genshin Impact انجام شده و با رقبای دیگر مقایسه خواهد شد. اگر بخواهیم با هم‌خانوادگی‌های خودش مقایسه کنیم، پیکسل ۹ پرو ایکس ال با تراشه Tensor G4 نسبت به سری پیکسل ۷ پرو با تراشه Tensor G2 عملکرد ضعیف‌تری از نظر فریم‌ریت دارد.

با این حال نباید از یاد برد که به نظر می‌رسد گوگل اینجا تمرکزش روی موضوع دیگری است. اگر به لیست جالب زیر توجه کنید، یکی از پایین‌ترین دماهای موجود را Pixel 9 Pro XL ثبت کرده است.

در نتیجه باید گفت که گوگل علاوه بر افزودن خنک‌کننده محفظه بخار به دستگاه نسل جدید خود اما تلاش دارد تا دمای محصول خود را پایین‌تر نگاه دارد. حداقل خروجی بازی Genshin Impact به این صورت است.

بیاید با هم به تماشای ویدئو تست گیمینگ پیکسل ۹ پرو ایکس ال گوگل بنشینیم:

 

اگرچه گوگل اعلام کرده که تراشه Tensor G4 عملکرد هوش مصنوعی را به بنچمارک‌ها اولویت داده است اما به هر حال دستگاهی که می‌خواهد ۷ سال آپدیت اساسی سیستم‌عامل دریافت کند، باید توان سخت‌افزاری خوبی هم داشته باشد.

مثلا در مقایسه با موبایل‌های پرچم‌دار کنونی اختلاف زیادی وجود دارد. برای مثال موارد زیر را مرور کنید:

۱- گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 8 Pro فریم‌ریت 61.1 فریم در ثانیه

۲- اپل iPhone 15 Pro Max فریم‌ریت 59.2 فریم در ثانیه

۳- سامسونگ Galaxy S24 Ultra فریم‌ریت 51.4 فریم در ثانیه

گوگل Pixel 9 Pro XL فریم‌ریت 39.2 فریم در ثانیه

در نتیجه، باید گفت که دنیای گوگل در طراحی تراشه و موبایل کاملا متفاوت با دیگر برندهاست و شما باید پیش از خرید از این موضوع مطلع باشید. نظر شما چیست؟ این راهبرد جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)