حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی رینگ سامسونگ غیرقابل تعمیر است!

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ، لوازم جانبی

حلقه هوشمند سامسونگ با نام Galaxy Ring عرضه می‌شود. این ابزار جانبی کوچک و البته گران‌قیمت ۴۰۰ دلاری را اگر خریدید، باید بدانید که گلکسی رینگ سامسونگ غیرقابل تعمیر است. این گزاره همزمان به پیچیدگی ساخت محصول هم اشاره دارد که اگر باز شود، تقریبا بستن آن به حالت اول غیرممکن خواهد بود.

تعمیرپذیری گلکسی رینگ سامسونگ تقریبا صفر است

موسسه iFixit حلقه گلکسی سامسونگ را کالبدشکافی کرد و نتیجه کار برای تعمیرپذیری آن را خیلی واضح می‌گوید:

اگر حلقه هوشمند 399 دلاری آسیب ببیند یا باتری آن خراب شود، باید آن را دور بیاندازید چرا که هیچ راهی برای تعویض باتری گلکسی رینگ بدون از بین بردن کل دستگاه وجود ندارد.

دلیل آن است که بقیه قطعات روی باتری لحیم شده‌اند، پس به نظر نمی‌رسد که راه تعمیری برای آن پیش‌بینی شده باشد. بازکردن گلکسی رینگ نیازمند ذوب کردن پوشش رزین اپوکسی در داخل و جدا کردن آن است.

گلکسی رینگ

گلکسی رینگ

موسسه iFixit همچنین یک اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT) از حلقه گلکسی را به اشتراک گذاشته است که بهترین نگاه ما را به درون دستگاه می دهد. تصویر بالا درون گلکسی رینگ را نمایش می‌دهد.

قرار دادن انبوهی از اجزاء درون بدنه باریک Galaxy Ring سامسونگ در حقیقت یک شگفتی واقعی از دنیای مهندسی است، اما این موضوع همزمان یک نقطه ضعف هم است زیرا همه چیز مهر و موم بوده و طوری ساخته شده که نمی توانید هیچ تعمیری انجام دهید.

شاید جالب باشد بدانید که Galaxy Ring دارای تراشه شرکت نروژی Nordic Semiconductor مدل nRF5340 است که مجهر به 2 هسته Arm Cortex-M33 با 512 کیلوبایت رم، 1 مگابایت فضای ذخیره سازی و همچنین اتصال بلوتوث 5.4 را ارائه می دهد.

همچنین یک سیم پیچ شارژ بی‌سیم کوچک، یک باتری در کنار آن و یک برچسب NFC و همچنین یک آنتن برای انتقال سیگنال بین حلقه و تلفن هوشمند وجود دارد.

نکته جالب این است که سیم‌پیچ شارژ در حلقه گلکسی مانند سایر حلقه‌های هوشمند به برد مدار چاپی (PCB) لحیم نمی‌شود و در عوض یک کانکتور پرسی مناسب برای تعمیر، را ارائه می‌کند. طنز ماجرا این است که PCB به بدنه حلقه گلکسی مهر و موم شده، بنابراین هیچ راهی برای تعویض قطعه بدون شکستن حلقه وجود ندارد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این راهبرد غیرقابل‌تعمیر بودن گلکسی رینگ انتخاب خوبی بوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)