حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات دوربین سری آیفون ۱۶ اپل لو رفت

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، شایعات

تاریخی که فعلا برای رونمایی از سری iPhone 16 شایعه شده و نقض هم نشده است، بیستم شهریور ۱۴۰۳ است. اگر با همین فرض پیش برویم دوستان، کمتر از ۳ هفته دیگر تا رونمایی از تاثیرگذارترین موبایل‌های هوشمند بازار فاصله داریم. به تازگی مشخصات دوربین سری آیفون ۱۶ اپل لو رفته که می‌تواند موارد جالبی باشند.

مشخصات دوربین سری آیفون ۱۶ اپل

این گزارش به ما اطلاعاتی درباره مشخصات دوربین هر ۴ عضو سری iPhone 16 اپل می‌دهد.

انتظار می‌رود آیفون 16 و آیفون 16 پلاس مانند مدل‌های قبلی خود ۲ دوربین اصلی روی قاب پشتی داشته باشند. با این حال طراحی و قرارگیری آن‌ها روی قاب پشتی متفاوت از سری آیفون ۱۳ تا آیفون ۱۵ خواهد بود. تصویر بالا به شما تصور بهترین از طراحی دوربین این گوشی‌ها می‌دهد.

گفته شده که دوربین اصلی این ۲ مدل همان دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس خواهد بود.

دوربین فوق عریض دیافراگم f/2.2 خواهد داشت که در مقایسه با f/2.4 در مدل‌های سال گذشته می‌تواند کمی بازتر باشد. این سبب می‌شود که دستگاه بتواند عکس‌های بهتری در نور کم بگیرد. اما از این موضوع مهم‌تر، اضافه شده عکاسی ماکرو به دوربین فوق عریض آیفون‌های غیر پرو در سری iPhone 16 است. این اتفاق برای اولین بار رخ می‌دهد.

دوربین آیفون ۱۶ پرو

دوربین آیفون ۱۶ پرو

آیفون ۱۶ پرو و ​​پرو مکس هر دو دارای دوربین تله فوتو با زوم ۵ برابری خواهند بود و دیگر مانند سال گذشته این دوربین منحصر به مدل پرو مکس نیست. قرار است این دوربین همان رزلوشن ۱۲ مگاپیکسلی را با دیافراگم f/2.8 داشته باشد.

دوربین اصلی مدل‌های پرو هم نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است، اما تغییر قابل توجهی در دوربین فوق عریض رخ خواهد داد. این‌جا یک دوربین 48 مگاپیکسلی قرار گرفته است که دارای پیکسل‌های 0.7 میکرومتری بوده اما پس از ادغام ۴ در ۱ اندازه پیکسل مؤثری معادل 1.4 میکرومتر ایجاد می‌کند. همچنین باید بتوانید با آن عکس‌های 48 مگاپیکسلی ProRaw بگیرید.

شایعه شده است که اپل امسال فرمت عکس جدیدی به نام JPEG-XL را اضافه خواهد کرد.

در بخش فیلم برداری هر دو گوشی آیفون ۱۶ پرو از رزلوشن 3K با نرخ 120 فریم بر ثانیه با استاندارد HDR Dolby Vision پشتیبانی خواهند کرد.

دکمه کپچر آیفون ۱۶ پرو

دکمه کپچر آیفون ۱۶

دکمه فیزیکی-لمسی کپچر برای تمرکز در استفاده از دوربین سری iPhone 16

در نهایت، گفته می‌شود که دکمه فیزیکی کپچر بر روی هر چهار مدل آیفون 16 قرار خواهد گرفت، حرکتی که قطعاً باعث می‌شود سونی احساس کند در نهایت در بازار موبایل درک می‌شود.

البته گفته می‌شود دکمه کپچر آیفون‌های سری ۱۶ اپل از نوع خازنی خواهد بود بنابراین با فشار دادن آن، عملا حرکت نمی‌کند. این دکمه فقط برای استفاده توسط برنامه‌های دوربین در دسترس خواهد بود و توسط بعضی برنامه‌های شخص ثالث پشتیبانی خواهند شد.

همچنین این دکمه می‌تواند تفاوت فشار کامل و نصفه را متوجه شود. این ویژگی از طریق API توسعه دهنده قابل دسترسی خواهد بود تا مواردی مانند قفل کردن نوردهی یا فوکوس را قبل از اینکه برای گرفتن عکس آن را تا انتها فشار دهید، انجام دهد.

از آنجایی که این دکمه کپچر سری آیفون ۱۶ لمسی خازنی است، می‌تواند مانند ترکپد نیز عمل کند، یعنی کشیدن انگشت روی آن می‌تواند اقدامات مختلفی را آغاز کند. اپل ممکن است از این ژست برای زوم در دوربین استفاده کند، اما توسعه دهندگان شخص ثالث می توانند از API مرتبط برای انجام کارهای دیگر با آن استفاده کنند.

نظر شما چیست؟ دوربین سری iPhone 16 برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)