حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات تراشه Snapdragon 7s Gen 3 کوالکام با لیست رسمی لو رفت!

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

معمولا تراشه‌های سری ۸ کوالکام هستند که مورد توجه شایعات و کاربران قرار می‌گیرند. به هر حال این‌ها در قلب محصولات گران‌قیمت و پرچمدار می‌تپند. اما حقیقت این است که بخش اعظم بازار را گوشی‌های غیرپرچمدار تشکیل می‌دهند. یکی از سری تراشه‌هایی که روی میان‌رده‌های پریمیوم قرار می‌گیرند، سری ۷ کوالکام هستند. به تازگی مشخصات جدیدترین عضو این سری یعنی تراشه Snapdragon 7s Gen 3 کوالکام با لیست رسمی لو رفته است.

تراشه Snapdragon 7s Gen 3 کوالکام

منبع قابل اعتماد و مشهور Evan Blass امروز لیست رسمی مشخصات تراشه جدید سری ۷ کوالکام را در ایکس (توییتر سابق) منتشر کرد.

این پوستر مشخصات به جزئیاتی مانند فرآیند تولید، پیکربندی CPU یا GPU نمی‌پردازد. در عوض، به طور مستقیم به پتانسیل بالای عملکردی که نسبت به نسل قبلی خواهد داشت اشاره می‌کند. این پتانسیل بالا یعنی افزایش متوسط ​​20 درصدی در عملکرد CPU و بهبود قابل توجه 40 درصدی در عملکرد GPU.

طبق ترند این روزها انتظار می‌رود عملکرد هوش مصنوعی تا ۳۰ درصد افزایش یابد. راندمان انرژی نیز تا ۱۲ درصد بهبود خواهد داشت.

از نظر اتصالات، این گزارش نشان می‌دهد که تراشه جدید دارای مودم 5G با پشتیبانی از سیستم اتصال سریع کوالکام است که سرعت انتقال داده سریع را تضمین می کند. همچنین پشتیبانی از بلوتوث 5.4 وجود خواهد داشت که می‌تواند برد و پایداری اتصال بهتری را برای لوازم جانبی ارائه دهد.

در بخش چندرسانه‌ای، وجود یک ISP (پردازنده سیگنال تصویر) سه گانه برای پردازش تصویر پیشرفته اشاره می‌شود. ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند AI Remosaic و روتوش ویدیو می‌تواند کیفیت عکس و ویدیو را بهبود بخشد.

برای بازی، این تراشه شامل Adaptive Perf Engine 3.0 برای عملکرد بهینه، VRS Pro برای سایه زدن با نرخ متغیر برای بهبود گرافیک بدون تاثیر روی باتری و AFME برای کیفیت صدای بهتر است.

علاقه‌مندان به صدا حتما از ویژگی‌هایی مانند Spatial Audio برای تجربه گوش دادن همه‌جانبه، Aqstic Speaker Max برای بهبود عملکرد بلندگو و Qualcomm aptX Lossless Audio برای صدای بلوتوث با کیفیت بالا استقبال کنند.

در این گزارش همچنین به پشتیبانی از هوش مصنوعی مولد، ترجمه و رونویسی چند زبانه اشاره شده است.

احتمالا این تراشه هم همزمان با اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام رسما معرفی شود. نظر شما درباره تراشه جدید سری ۷ این شرکت چیست؟ برای شما جذاب ظاهر شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)