حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عملکرد تراشه Tensor G4 گوگل در بنچمارک ها ناامیدکننده است

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | بنچمارک، پردازشگرها، گوگل

نتایج اولیه بنچمارک های Tensor G4 گوگل، عملکرد این تراشه به‌کارگرفته شده در سری پیکسل ۹ را نشان می‌دهند که نگرانی هایی درباره قدرت پردازش خام آن در مقایسه با رقبا ایجاد می‌کند.

تراشه Tensor G4 پیکسل ۹ در بنچمارک های AnTuTu و Geekbench مشاهده شد

یک یوتوبر فناوری به نام Sahil Karoul، عملکرد تراشه Tensor G4 در بنچمارک های AnTuTu و Geekbench را به اشتراک گذاشته است. اطلاعات منتشر شده نشان‌دهنده تفاوت قابل‌توجه عملکرد این تراشه و رقیب اصلی آن، یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است. پیکسل ۹ در بنچمارک AnTuTu v10 موفق به کسب امتیاز کلی ۹۲۷,۹۴۵ شده است. این بسیار کمتر از امتیاز ثبت شده توسط اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است که معمولا از ۲ میلیون فراتر می‌رود. در حقیقت قدرت پردازش خام تنسور G4 نسبت به نماینده کوالکام حدود ۵۰ درصد کمتر است.

بنچمارک AnTuTu

بنچمارک Geekbench

همین عملکرد ضعیف در Geekbench 6 نیز ادامه دارد؛ جایی که Tensor G4 به‌کارگرفته شده در پیکسل ۹ موفق به کسب امتیاز ۱,۵۵۶ در تست تک هسته‌ای و امتیاز ۳,۷۰۶ در تست چند هسته‌ای می‌شود. برای آنکه بتوانیم مقایسه کنیم، Snapdragon 8 Gen  4 در تست های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ امتیازات ۲,۲۲۶ و ۶,۹۱۷ را ثبت می‌کند. نتایج منتشر شده نشان می‌دهند که عملکرد خام CPU و GPU تراشه تنسور جی ۴ به پای اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نخواهد رسید.

تست استرس Tensor G4

چندی پیش، اسکرین شاتی منتشر شد که تست استرس CPU این تراشه جدید گوگل را نشان می‌داد. عملکرد Tensor G4 در این تست پس از گذشت تنها ۱۵ دقیقه به ۵۹ درصد کاهش یافته است. در نتیجه، پیکسل ۹ ممکن است در انجام کار های سخت یا طولانی‌مدت مشکل داشته باشد.

همان‌طور که Gizmochina اشاره می‌کند، گوگل به‌طور رسمی مشخصات Tensor G4 را به اشتراک نگذاشته است. اما نتایج Geekbench نشان می‌دهند که این تراشه دارای یک هسته قدرتمند با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز، سه هسته با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته با فرکانس ۱.۹۵ گیگاهرتز است. با وجود آنکه نتایج اولیه بنچمارک ها، نگرانی هایی را درباره قدرت خام و یا عملکرد پایدار Tensor G4 ایجاد می‌کند، اما به یاد داشته باشید که قدرت پردازش خام تمام داستان نیست؛ بلکه گوگل بر تمرکز این تراشه بر هوش مصنوعی و قابلیت های یادگیری ماشینی تاکید دارد.

عملکرد ضعیف تراشه Tensor G4 گوگل در تست پایداری

با این وجود اما کاربرانی که قدرت پردازش خام یک تراشه را اولویت قرار می‌دهند، ممکن است با این نتایج اولیه پیکسل ۹ و مقایسه آن با گوشی های جدیدی که از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برخوردارند، ناامید شوند.

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی