حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هزینه هوشمند سازی ساختمان چقدر است؟ برآورد هزینه

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

تکنولوژی و هوشمندسازی این روزها به خانه‌ها هم رسیده است! هوشمند سازی ساختمان به شما این امکان را می‌دهد که از فناوری‌های پیشرفته برای مدیریت و کنترل سیستم‌های مختلف استفاده کنید. این فناوری‌ها که همگی به یک شبکه مرکزی متصل هستند و از طریق اینترنت کنترل می‌شوند، به افزایش کارایی، راحتی و امنیت خانه کمک می‌کنند.

به‌همین‌دلیل، هر روز افراد بیشتری تصمیم به هوشمند سازی خانه خود می‌گیرند؛ اما هزینه هوشمند سازی خانه چقدر است و چه عواملی بر روی نوسان این هزینه‌هاتاثیرگذار هستند؟ در این مقاله می‌خواهیم به برآورد هزینه هوشمند سازی ساختمان بپردازیم و به سوال‌هایی که در این زمینه دارید، پاسخ دهیم.

چه عواملی روی هزینه هوشمند سازی خانه تاثیر می‌گذارند؟

برای آنکه بتوانید برآورد هزینه یک خانه هوشمند را به‌درستی انجام دهید، باید قبل‌از هر چیزی با عواملی که می‌توانند روی هزینه نهایی هوشمند سازی ساختمان تاثیر بگذارند، آشنا شوید.

اندازه ساختمان

هرچه ساختمان بزرگ‌تر باشد، هزینه‌های هوشمندسازی آن هم بیشتر خواهد بود؛ چون ساختمان‌های بزرگ‌تر به تعداد بیشتری از دستگاه‌ها و حسگرهای هوشمند مانند حسگرهای دما، رطوبت، حرکت، نور و… نیاز دارند تا بتوانند تمام مناطق را پوشش دهند.

ازطرف‌دیگر، نصب سیستم‌های هوشمند در ساختمان‌های بزرگ‌تر معمولاً پیچیده‌تر است و به زمان و تخصص بیشتری نیاز دارد که این موضوع هم می‌تواند هزینه‌های نصب را افزایش دهد.

نوع و تعداد تجهیزات

نوع و تعداد تجهیزات هوشمند هم تاثیر زیادی بر هزینه هوشمند سازی خانه دارند؛ مثلاً تجهیزات پایه مانند حسگرهای دما، رطوبت و حرکت، معمولاً هزینه کمتری دارند؛ اما تجهیزات پیشرفته مانند سیستم‌های مدیریت انرژی، دوربین‌های امنیتی باکیفیت و سیستم‌های صوتی هوشمند، قیمت بیشتری دارند. همچنین هرچه تعداد تجهیزات بیشتر باشد، هزینه بیشتر می‌شود.

نگهداری و مدیریت تجهیزات

برخی از تجهیزات به نگهداری کمتری نیاز دارند و هزینه‌های عملیاتی کمتری هم شامل آن‌ها می‌شود. این در حالی است که تجهیزات پیشرفته‌تر به نگهداری و مدیریت بیشتری نیاز دارند و هزینه‌های عملیاتی آن‌ها هم افزایش پیدا می‌کند.

بی‌سیم یا باسیم بودن تجهیزات هوشمندسازی

ساختمان‌ها به دو شکل باسیم و بی‌سیم، قابل‌هوشمندسازی هستند که درنهایت، این موضوع روی هزینه هوشمند سازی خانه تاثیر می‌گذارد.

در هوشمندسازی باسیم، از کابل‌ها برای ارتباط میان تجهیزات و سیستم‌های مختلف استفاده می‌شود که گاهی برای نصب آن‌ها باید بخش‌هایی از ساختمان را تخریب کرد؛ اما در هوشمندسازی بی‌سیم، از فناوری‌های Wi-Fi و بلوتوث برای ایجاد ارتباط میان تجهیزات مختلف کمک می‌گیرند. این روش بسیار سریع‌تر است و تقریباً نیازی به تخریب وجود ندارد.

در یک ‌خانه هوشمند چه امکاناتی می‌تواند وجود داشته باشد؟

برآورد هوشمند سازی ساختمان و خانه

برآورد هوشمند سازی ساختمان و خانه

در خانه‌های هوشمند، امکانات متنوعی وجود دارند که می‌توانند زندگی را راحت‌تر و کارآمدتر کنند. برای برآورد هزینه هوشمند سازی ساختمان باید با این امکانات آشنا شوید. برخی از این امکانات عبارت‌اند از:

سیستم‌های روشنایی هوشمند

بخشی از هزینه هوشمند سازی خانه، صرف سیستم‌های روشنایی می‌شود. این سیستم‌ها به شما اجازه می‌دهند تا نورهای خانه را از راه دور کنترل و حتی آن‌ها را در زمان‌های خاصی روشن یا خاموش کنید.

ترموستات‌های هوشمند

این دستگاه‌ها، دمای خانه را براساس ترجیح شما تنظیم و به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کنند.

سیستم‌های امنیتی هوشمند

سیستم‌های امنیتی، شامل دوربین‌های نظارتی، قفل‌های هوشمند و سنسورهای حرکتی می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را از راه دور کنترل کنید.

مدیریت مصرف انرژی

این سیستم‌ها، مصرف انرژی را بهینه و به کاهش هزینه‌ها و حفظ محیط‌زیست کمک می‌کنند.

سیستم‌های مدیریت آب

این سیستم‌ها می‌توانند نشت آب را تشخیص و به شما اطلاع دهند تا از ایجاد خسارات جلوگیری شود.

تشخیص دود و آتش

این سنسورها به‌محض تشخیص دود یا آتش به شما هشدار می‌دهند و می‌توانند به طور خودکار آب‌پاش‌ها را فعال کنند.

اتوماسیون خانگی

این سیستم‌ها به شما اجازه می‌دهند تا دستگاه‌های مختلف مانند تلویزیون، سیستم‌های صوتی و لوازم‌خانگی را از راه دور کنترل کنید.

در یک خانه هوشمند بسته به بودجه از چه تجهیزاتی می‌توان استفاده کرد؟

برآورد هوشمند سازی ساختمان

بخشی از هزینه هوشمند سازی خانه به تجهیزاتی که باید برای ساختمان خریداری شوند، بستگی دارد. خوشبختانه، در بازار، تنوع زیادی از سیستم‌های مختلف برای اجرا در یک ساختمان هوشمند وجود دارند که می‌توانید با توجه به بودجه‌تان از آن‌ها استفاده کنید. البته هر اندازه که این سیستم‌ها هوشمندتر باشند، هزینه بیشتری هم دارند. در ادامه، چند نمونه از تجهیزات هوشمند با بودجه‌های مختلف را برایتان مثال می‌زنیم. گفتنی است که این تجهیزات فقط بخشی از سیستم هوشمند سازی خانه را دربرمی‌گیرند.

تجهیزات هوشمند با بودجه کم (زیر 10 میلیون تومان)

در بخش زیر دو نمونه از دستگاه‌هایی را می‌بینید که می‌توانید با هزینه کمتر از 10 ملیون تومان از آن‌ها در پروسه هوشمندسازی استفاده کنید.

  • • Amazon Echo Dot (5th Gen): نوعی اسپیکر هوشمند است که امکانات زیادی از جمله دسترسی به دستیار صوتی Alexa و سنسور دمای اتاق را ارائه می‌دهد؛
  • • Google Nest Mini: این اسپیکر هوشمند کوچک و قدرتمند به شما امکان می‌دهد تا دستگاه‌های دیگر را از طریق Google Assistant کنترل کنید.

تجهیزات هوشمند با بودجه متوسط (بین 10 تا 20 میلیون تومان)

برای بودجه‌ بین 10 تا 20 میلیون تومان هم تجهیزات هوشمند مناسبی وجود دارند که اگر قصد دارید یک خانه هوشمند داشته باشید می‌توانید آن‌ها را در خانه به کار ببرید.

  • • Ring Video Doorbell (Wired): نوعی زنگ درب هوشمند است که امکان نظارت ویدئویی از درب ورودی را فراهم می‌کند و می‌توانید با افراد بیرون از خانه از طریق اپلیکیشن موبایل صحبت کنید؛
  • • Philips Hue Starter Kit: این کیت شروع روشنایی هوشمند شامل چندین لامپ هوشمند و یک هاب مرکزی است که به شما امکان کنترل نورها را از طریق اپلیکیشن موبایل می‌دهد؛
  • • Wyze Cam v3: نوعی دوربین امنیتی هوشمند است که امکان نظارت ۲۴ساعته باکیفیت HD را فراهم می‌کند و با دستیارهای صوتی مختلف سازگار است.

تجهیزات هوشمند با بودجه بالا (بیش‌از 20 میلیون تومان)

درنهایت، اگر محدودیتی برای بودجه ندارید و می‌خواهید صاحب هوشمندترین خانه شوید، تجهیزات زیر به شما کمک می‌کنند.

  • • Nest Learning Thermostat: نوعی ترموستات هوشمند است که به شما امکان می‌دهد تا دمای خانه را به‌صورت خودکار و براساس ترجیحتان تنظیم کنید؛
  • • Arlo Pro 4 Spotlight Camera: این دوربین امنیتی امکانات پیشرفته‌ای مانند دیددرشب رنگی و صدای دوطرفه را ارائه می‌دهد؛
  • • August Smart Lock Pro: این قفل هوشمند که با دستیارهای صوتی مختلف سازگار است به شما امکان می‌دهد تا درب‌ خانه را از راه دور، قفل و باز کنید.

محاسبه و برآورد تخمینی هوشمندسازی یک ساختمان

هزینه خانه هوشمند

برای برآورد هزینه هوشمند سازی ساختمان، ابتدا باید نیازها و اهداف موردنظر برای ساختمان هوشمند مشخص شوند؛ مثلاً نیازهای هوشمندسازی یک ساختمان تجاری با یک خانه مسکونی، تفاوت دارند.

در گام بعدی برای محاسبه هزینه هوشمند سازی خانه می‌توان از حسگرها و دستگاه‌های IoT (اینترنت اشیا) برای جمع‌آوری داده‌های مربوط به مصرف انرژی، دما، رطوبت و سایر پارامترهای محیطی استفاده کرد تا تجهیزات موردنیاز برای هوشمندسازی مشخص شوند.

راه دیگری که برای برآورد هزینه هوشمند سازی ساختمان وجود دارد، استفاده از مدل‌سازی و شبیه‌سازی است.

برآورد هزینه هوشمند سازی ساختمان را به حرفه‌ای‌ها بسپارید

در این مقاله، شما را با انواع فاکتورهایی که می‌توانند بر روی هزینه هوشمند سازی خانه تاثیر بگذارند، آشنا کردیم و از تجهیزاتی برایتان گفتیم که با توجه به بودجه‌های مختلف می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. بااین‌حال، بهترین کار این است که برای اطلاع دقیق‌تر از هزینه‌ها، با مجموعه‌ای با تجربه مانند خانه هوشمند آکو تماس بگیرید.شما می توانید جهت مشاوره رایگان با مشاوران این شرکت به سایت acogroup.ir  مراجعه و یا با شماره 09124837740 تماس بگیرید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی