حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عملکرد ضعیف تراشه Tensor G4 گوگل در تست پایداری

نوشته

4 هفته قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، گوگل

تلاش‌های گوگل برای ساخت تراشه سفارشی با انتقادات مداوم در رابطه با مدیریت حرارتی و عملکرد پایدار مواجه است. به تازگی گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که تراشه تنسور G4 که در Pixel 9 Pro XL تست شده، احتمالا به شکل شدیدتری این مشکل را دارد. در حقیقت می‌توان گفت عملکرد ضعیف تراشه Tensor G4 گوگل در تست پایداری حتی جای نگرانی دارد.

افت عملکرد ۵۰ درصدی Tensor G4 گوگل در تست پایداری

یکی از کاربران در توییتر نتایج مربوط به بنچمارک throttling CPU گوشی Pixel 9 Pro XL گوگل را به اشتراک گذاشته است. این بنچمارک نشان می‌دهد که تراشه تنسور G4 تا 50 درصد از قدرت پردازشی خود را تحت فشار طولانی از دست می‌دهد.

این تست استرس، فرکانس تمام هسته‌های CPU را در Tensor G4 بررسی می کند. تنها پس از ۳ دقیقه از تحت فشار بودن گوشی، به نظر می‌رسد که افت عملکرد شروع می‌شود. عملکرد تا پایان چهار دقیقه به نزول ادامه می‌دهد، زمانی که تخمین زده می‌شود که CPU نزدیک به 60 درصد از پتانسیل خود را از دست داده است.

ارقام عملکرد خام حاصل از آزمایش نشان می دهد که تراشه Tensor G4 به صورت میانگین 246.6GIPS و حداکثر 341GIPS توان پردازشی دارد.

طبق این گزارش تراشه در حداکثر فشار پردازشی، به توان 145.5GIPS افت کرد که تنها 42.6 درصد از اوج عملکرد آن بود. به نظر می رسد عملکرد تا حدودی پس از آن بهبود می یابد و در حدود 65 درصد از حداکثر پتانسیل خود تثبیت می‌شود.

با نگاهی به نمودار فرکانس آزمایش، به نظر می‌رسد فرکانس هسته‌های قوی Tensor G4 به 1.32 گیگاهرتز کاهش یافته است، در حالی که هسته‌های کوچک به حداقل 570 مگاهرتز رسیده‌اند.

گوگل در مورد مشخصات رسمی Tensor G4 به سختی صحبت می کند، اما نتایج Geekbench حاکی از یک هسته با کلاک 3.1 گیگاهرتز، سه هسته با کلاک 3.6 گیگاهرتز و چهار هسته با کلاک 1.95 گیگاهرتز است.

توجه به این نکته مهم است که این بنچمارک جامع‌ترین نمونه سنجش عملکرد نیست و البته تست‌های استرس ذاتاً دستگاه‌ها را به حداکثر حد توان خود می‌رسانند. در سناریوهای دنیای واقعی، کاهش عملکرد احتمالا خفیف‌تر است. با این حال، این گزارش‌های اولیه نشان می‌دهند که ممکن است گوگل همچنان نیاز به بهینه‌سازی مدیریت حرارتی برای تنسور G4 در پیکسل 9 پرو XL داشته باشد.

نظر شما درباره این عملکرد تراشه جدید گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)