حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیشرفت مهم در حسگر اثرانگشت سری شیائومی ۱۵ محتمل است

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | شایعات، شیائومی

حسگر اثرانگشت اکثر موبایل‌های پرچمدار اندرویدی با پنل نمایشگر آنها یکپارچه شده است. این موضوع جذاب است اما وقتی صحبت سرعت و دقت به میان می‌آید، همان نمونه‌های خازنی جذاب‌تر هستند. البته حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر از نوع اولتراسونیک می‌تواند کمی بهتر از نمونه‌های ارزان‌تر اپتیکال باشد. به تازگی گزارشی داریم که می‌گوید پیشرفت مهم در حسگر اثرانگشت سری شیائومی ۱۵ محتمل است. این پیشرفت شامل تعویض نمونه اپتیکال با اولتراسونیک خواهد بود.

حسگر اثرانگشت شیائومی ۱۵

بر اساس اطلاعات منتشر شده از چین، سری شیائومی ۱۵ می تواند شاهد ارتقاء قابل توجهی در فناوری اسکن اثر انگشت خود باشد. شنیده‌های جدید نشان می‌دهد که هر سه مدل شیائومی 15، 15 پرو و ​​15 اولترا ممکن است از اسکنرهای اثر انگشت اپتیکال موجود در صفحه نمایش قبلی خود فاصله گرفته و به حسگر اثر انگشت اولتراسونیک مجهز شوند.

فناوری اثر انگشت اولتراسونیک در بازار گوشی‌های پرچمدار مورد توجه است و برندهایی مانند سامسونگ سالهاست که آن را در دستگاه‌های گران‌قیمت خود ارائه می‌کنند.

برخلاف حسگرهای اپتیکال که از نور برای خواندن اثر انگشت استفاده می کنند، حسگرهای اولتراسونیک از امواج صوتی برای ایجاد نقشه سه بعدی دقیق تر از اثر انگشت استفاده می کنند.

از جمله برتری‌های حسگر اثرانگشت اپتیکال به اولتراسونیک

امنیت بالاتر: ادعا می‌شود که حسگرهای اولتراسونیک از حسگرهای اپتیکال ایمن‌تر هستند، زیرا کمتر فریب تلاش‌های جعلی مانند عکس‌ها یا کپی‌های چاپی را می‌خورند.

عملکرد بهتر در شرایط مرطوب/خشک: حسگرهای اپتیکال می‌توانند با انگشت خیس یا کثیف کار کنند و قابل اعتمادتر از نمونه‌های اپتیکال هستند.

سرعت بالاتر: حسگرهای اولتراسونیک می‌توانند زمان احراز هویت سریع‌تری را در مقایسه با اسکنرهای اپتیکال ارائه دهند.

این برتری‌ها طبیعتا بدون هزینه نبوده و سبب افزایش قیمت خواهد شد.

در حالی که ادعا می‌شود هر سه مدل خانواده شیائومی 15 این ارتقا را دریافت خواهند کرد، مهم است توجه داشته باشیم که این اطلاعات توسط خود شیائومی تایید نشده است.

علاوه بر این، هیچ اشاره ای به مدل سنسور اولتراسونیک وجود ندارد. برخی از تولیدکنندگان از فناوری “تک نقطه‌ای” استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر از مساحت حسگر بزرگتری برای باز کردن قفل سریعتر و مطمئن تر استفاده می کنند.

نظر شما چیست؟ این ارتقا برایتان چقدر مهم است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)