حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل بالاخره دسترسی NFC آیفون را برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث باز کرد

نوشته

4 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل

اخیرا اپل توسط کمیسیون اروپا مجبور شده است تا دسترسی NFC آیفون‌ها را برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث باز کند و راه را برای پرداخت‌های موبایلی که شامل کیف پول خود اپل نمی‌شود، هموار کند. جالب است بدانید که اپل بالاخره دسترسی NFC آیفون را برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث باز کرده و این فقط مختص بازار اروپا نیست.

باز شدن دسترسی NFC آیفون را برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث

اپل با اعلام اینکه NFC را برای توسعه دهندگان شخص ثالث (حتی آنهایی که واقع در خارج از اتحادیه اروپا هستند) باز می کند، به طور غیرمنتظره‌ای یک گام رو به جلو برداشته است. این دسترسی در آپدیت بعدی توسعه دهندگان iOS 18.1 ارائه خواهد شد.

با این حال و مثل همه کارهای اپل، هشدارهایی وجود دارد. اول، فقط توسعه دهندگان از استرالیا، برزیل، کانادا، ژاپن، نیوزلند، بریتانیا و ایالات متحده در ابتدا واجد شرایط خواهند بود. طبیعتا توسعه‌دهندگان اروپایی در صدر این لیست هستند و بازارهای دیگر به زودی به این جمع اضافه می‌شوند.

موضوع دوم، این است که دسترسی مذکور به NFC آیفون رایگان نخواهد بود.

بنابراین، برای دسترسی به NFC آیفون و توسعه نرم افزاری که از آن بهره ببرد، توسعه‌دهندگان ابتدا باید با اپل یک قرارداد تجاری منعقد کنند، «حق NFC و SE (عنصر امن)» را درخواست کنند، و سپس «هزینه‌های مربوطه را بپردازند» و در نهایت به این دسترسی برسند.

به صورت کلی باید گفت که دسترسی به NFC در آیفون‌ها بسیار انعطاف‌پذیرتر از همیشه خواهد شد، اما علیرغم همه این دسترسی‌های جدید از جانب اپل، هنوز به اندازه اندروید باز نخواهد بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید راهبرد اپل صحیح است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)