حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شاید گوگل مجبور شود اندروید، کروم و سرویس AdWords را بفروشد!

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، گوگل

مفاهیمی که پشت این تصمیم‌ها است را نه تنها حالا، بلکه شاید تا سال‌های سال هم در بازارهایی مانند بازار خودمان نه درک کنند و نه اقدامی در جهت آن انجام شود. با این حال در بازاری مثل امریکا شما حتی اگر گوگل هم باشید باید در قبال اقدامات خود پاسخ بدهید. به دلیل جلوگیری انحصار و تصمیم وزارت دادگستری امریکا، شاید گوگل مجبور شود اندروید، کروم و سرویس AdWords را بفروشد!

احتمال فروش اجباری اندروید، کروم و سرویس AdWords گوگل

در اقدامی که می‌تواند چشم انداز دنیای فناوری را تغییر دهد، وزارت دادگستری ایالات متحده (DoJ) ظاهراً در حال بررسی تجزیه شدید گوگل است.

طبق گزارش بلومبرگ، مشخص شده که این غول فناوری امریکایی به طور غیرقانونی بازار جستجوی آنلاین را در انحصار خود درآورده و دولت در حال بررسی گزینه هایی برای بازگرداندن رقابت است.

گوگل با احتمال جدایی و فروش اجباری دارایی‌های کلیدی خود مواجه است

پس از یک حکم مهم دادگاه علیه گوگل، وزارت دادگستری در حال بررسی چندین راه‌حل بالقوه است. تهاجمی ترین گزینه روی میز را می‌توان تقسیم شرکت به نهادهای کوچکتر دانست. این یکی از مهمترین اقدامات ضد انحصار از زمان تلاش برای برچیدن تسلط مایکروسافت در بیش از دو دهه پیش است.

در حالی که احتمال جدایی سرویس‌های کلیدی گوگل روی میز است، اقدامات متعادل‌تری نیز می‌تواند در نظر گرفته می شود. این موارد مثل وادار کردن گوگل به اشتراک گذاری داده های بیشتر با رقبا، اعمال محدودیت بر توسعه هوش مصنوعی و ممنوعیت قراردادهای انحصاری است که به تسلط آن دامن می‌زد.

این پرونده بر روی عملکرد گوگل در سیستم‌عامل اندروید، مرورگر کروم و سرویس تبلیغات آنلاین AdWords متمرکز است، جایی که قراردادهای انحصاری این شرکت با سازندگان محصولات و دارندگان سرویس‌ها نگرانی‌هایی را در میان رگولاتورها ایجاد کرده است.

وزارت دادگستری به ویژه نگران این است که چگونه تسلط سرویس جستجوی گوگل می تواند بر رقابت در بخش هوش مصنوعی در حال توسعه، تأثیر بگذارد.

در حالی که گوگل قصد دارد به حکم دادگاه اعتراض کند، این شرکت با راه چالش برانگیزی روبروست. فروپاشی احتمالی این غول فناوری یادآوری آشکار از بررسی‌های فزاینده‌ای است که شرکت‌های بزرگ فناوری با آن مواجه هستند و عزم دولت برای ترویج رقابت عادلانه.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این اتفاق به چه صورت رخ می‌دهد؟ گزینه‌های تهاجمی یا متعادل‌تر؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)