حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل پیکسل ۹ با قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید و ۱۰۰ دلار افزایش قیمت معرفی شد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، گوگل

بالاخره و پس از مدت‌ها شایعات و شنیده‌ها، سری Pixel 9 رسما معرفی شده‌اند. بیاید با هم با گوگل پیکسل ۹ آشنا شویم که با قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید همراه است. البته ۱۰۰ دلار افزایش قیمت در این محصول یعنی حالا باید ۸۰۰ دلار برای خرید مدل پایه بپردازید!

گوگل پیکسل ۹

گوگل پیکسل ۹ با صفحه نمایش 6.3 اینچی OLED که رفرش‌ریت 120 هرتزی را با رزلوشن FHD+ ارائه می‌کند، همراه است. گوگل بالاخره امسال حسگر اثر انگشت اپتیکال را کنار گذاشته و به مدل اولتراسونیک قابل اعتمادتر روی آورده است.

پیکسل ۹ در مقایسه با پیکسل ۹ پرو، اساساً هم اندازه است. اگر می‌خواهید محصول بزرگتری داشته باشید باید به سراغ Pixel 9 Pro XL بروید.

پیکسل ۹ پرو با دوربین ۳ گانه عرضه می‌شود اما پیکسل ۹ به دوربین دوگانه کلاسیک (عادل + فوق عریض) پایبند است اما وقتی صحبت از سخت‌افزار به میان می‌آید، تفاوتی بین این دو دستگاه وجود ندارد.

دوربین اصلی مشابه سال گذشته بوده و یک ماژول ۵۰ مگاپیکسلی دارای حسگر تصویر 1/1.31 اینچی GNK سامسونگ با پیکسل‌های 1.2 میکرومتر است که پشت یک لنز مجهز به OIS قرار دارد.

دوربین سلفی تقریباً مشابه قبل بوده و با حسگر تصویر 10.5 مگاپیکسلی سامسونگ همراه است، اما امسال با فوکوس خودکار ارائه می‌شود.

گوگل پیکسل ۹

گوگل پیکسل ۹

دوربین فوق عریض با یک حسگر تصویر 50 مگاپیکسلی سونی IMX858 عرضه می‌شود که اندازه آن ۱/۲.۵۱ بوده و ارتقا خوبی نسبت به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی سال گذشته است. تغییر مهم دیگر امکان فیلم‌برداری 8K با دوربین اصلی است.

در داخل، ارتقاء قابل توجه قدرت پردازشی وجود دارد. تراشه گوگل Tensor G4 دارای یک هسته اصلی Cortex-X4، به علاوه سه هسته A720 و چهار هسته A520 است. این تعداد کل را به 8 هسته می‌رساند که یک هسته کمتر از سال گذشته است.

نکته مهم این است که مودم Exynos 5400 کارآمدتر نیز درون این تراشه قرار دارد. به نظر می‌رسد پردازنده گرافیکی Mali-G715 تغییری نکرده، اما برای افزایش قدرت پردازشی کمی کلاک بالاتر دارد.

شاید حتی مهمتر از آن این باشد که امسال حتی پیکسل 9 دارای 12 گیگابایت حافظه رم است، یعنی همان مقدار حافظه رم پیکسل 8 پرو در سال گذشته داشت. همانطور که ممکن است به خاطر داشته باشید، 8 گیگابایت حافظه رم برای اجرای Gemini Nano روی دستگاه کمی کم بود.

گوگل وعده ۷ سال پشتیبانی نرم افزاری اندروید و وصله‌های امنیتی را برای سری پیکسل ۹ ارائه می‌کند، دقیقا مانند نسل قبلی. البته متاسفانه سری پیکسل ۹ با جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید ۱۵ عرضه نمی‌شود و به صورت پیش‌فرض مجهز به اندروید ۱۴ است!

گوگل می‌گوید نسل جدید نسبت به سری پیکسل ۸ سریع‌تر شارژ خواهد شد. به ادعای آن‌ها در ۳۰ دقیقه اول به ۵۵ درصد می‌رسید. البته که این خیلی سریع نیست!

قیمت پیکسل ۹ گوگل چقدر است؟ افزایش ۲۰۰ دلاری؟!

این گوشی در زمان عرضه در چهار رنگ موجود خواهد بود: صورتی، سبز، مشکی و کرم.  فریم میانی از آلومینیوم ساخته شده، در حالی که جلو و پشت دستگاه زیر شیشه گوریلا گلس است. این گوشی دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است.

شما می‌توانید گوگل Pixel 9 را در ۲ مدل زیر و با قیمت‌های مذکور در بازار امریکا بخرید:

۱- ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: ۸۰۰ دلار

۲- ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۹۰۰ دلار

نظر شما درباره پیکسل ۹ و با قیمت‌های مذکور چیست؟ این در حالی است که سال گذشته پیکسل ۸ مدل پایه با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی فقط ۷۰۰ دلار قیمت داشت!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)