حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیکسل 9 پرو و پرو XL گوگل با Tensor G4، تمرکز بر هوش مصنوعی و ارتباط ماهواره‌ای رسماً معرفی شدند

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | گوگل

همان‌طور که وعده داده شده بود، کمپانی گوگل امروز از سری جدید پیکسل 9 خود در چهار مدل شامل یک مدل استاندارد، دو مدل پرو در دو سایز مختلف و یک مدل گوشی تاشو رونمایی کرد. Pixel 9 Pro و Pixel 9 Pro XL به‌عنوان اولین تقسیم‌بندی مدل پرو در تاریخ گوشی‌های هوشمند گوگل رسماً معرفی شده‌اند.

پیکسل 9 پرو و پرو XL گوگل

برای اولین بار، مدل پرو سری پیکسل در دو سایز ارائه می‌شود: Pixel 9 Pro (6.3 اینچی) و Pixel 9 Pro XL (6.8 اینچی) که هر دو از نمایشگرهای LTPO 120Hz Super Actua با رفرش‌ریت متغیر 1-120 هرتز، حداکثر روشنایی 3000 نیت و محافظ صفحه گوریلا گلس Victus 2 بهره می‌برند. پنل 6.3 اینچی پیکسل 9 پرو دارای رزولوشن 1280×2856 پیکسل است، در حالی که پنل 6.8 اینچی Pixel 9 Pro XL رزولوشن را به 1344×2992 پیکسل می‌رساند.

پیکسل 9 پرو و پرو XL گوگل

پیکسل 9 پرو و پرو XL گوگل

سری Pixel 9 همچنین دارای طراحی ظریفی نسبت‌به Pixel 8 با تمرکز ویژه بر روی دوربین است که نوار دوربین به‌روزشده و ساختاری براق و بادوام را به‌نمایش می‌گذارد. این سری همچنین در چهار رنگ آشنا در محصولات گوگل موجود است: Obsidian ،Porcelain ،Hazel و Rose Quartz.

رنگ‌بندی سری پیکسل 9 پرو

رنگ‌بندی سری پیکسل 9 پرو

در داخل، این دو گوشی پیشرفته از تراشه کاملاً جدید Tensor G4 استفاده می‌کنند که Gemini Nano را قادر می‌سازد تا به‌صورت محلی در داخل این دستگاه‌ها اجرا شود. این تراشه براساس فرایند 4 نانومتری ساخته شده است و با یک هسته اصلی Cortex-X4 با فرکانس 3.1 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A720 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A520 با فرکانس 1.95 گیگاهرتز و پردازنده امنیتی Titan M2 ارائه می‌شود. این تراشه همچنین با 16 گیگابایت رم و 128/256/512 گیگابایت و 1 ترابایت حافظه داخلی برای گوشی‌ها همراه شده است.

یکی از تغییرات بزرگ در Tensor G4 مربوط به استفاده از مودم Exynos 5400 سامسونگ می‌شود که کارایی بسیار بهتری را به‌همراه دارد.

با توجه به اندازه‌های مختلف، پیکسل 9 پرو دارای باتری 4700 میلی‌آمپرساعتی است، درحالی‌که پیکسل 9 پرو XL از باتری 5060 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. به‌گفته گوگل، شارژ سریع 45 واتی نیز برای اولین بار در پرچمداران این شرکت پشتیبانی می‌شود که شارژ 0 تا 70 درصد باتری را تنها در 30 دقیقه امکان‌پذیر می‌کند.

هر دو مدل پیکسل 9 پرو درنهایت اسکنر اثرانگشت اپتیکال را کنار گذاشته‌اند و اکنون برای اولین بار در پیکسل‌های گوگل، به حسگر اثرانگشت اولتراسونیک مجهز شده‌اند که 50 درصد سریع‌تر است. اسکنرهای اولتراسونیک می‌توانند نمای انگشت شما را بدون نیاز به روشن کردن نمایشگر اسکن کنند و به‌طورکلی سریع‌تر و در هر شرایطی قابل اعتمادتر هستند.

Pixel 9 Pro و Pro XL شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی در زیر پرچم Google AI هستند. این قابلیت‌ها شامل Gemini Live است که به شما امکان می‌دهد با دستیار صوتی پیشرفته «مکالمه‌ای آزاد» داشته باشید. این ویژگی همچنین شامل 10 صدای جدید برای سفارشی کردن تجربه هنگام استفاده از دستورات هندزفری مستقیماً با دستگاه یا ازطریق Pixel Buds است.

Pixel Studio یکی دیگر از برنامه‌های ویرایش تصویر جدید است که مختص سری پیکسل 9 می‌باشد. با استفاده از مدل Imagen3 متن به تصویر، می‌توانید تصاویر را با استفاده از اعلان‌ها ایجاد و ویرایش کنید تا یک چرخش خلاقانه روی عکس‌ها و تصاویر دانلودشده خود ایجاد کنید.

گوگل همچنین Clear Calling را در گوشی‌های جدید خود درکنار ویژگی Call Notes بهبود داده است که خلاصه خصوصی و متن کامل تماس تلفنی اخیر شما را در لحظه قطع تماس برایتان ارسال می‌کند، مشروط بر اینکه تماس حداقل 30 ثانیه طول کشیده باشد.

Pixel Screenshots نیز اکنون از Gemini و دیگر الگوریتم‌های روی دستگاه برای بیرون کشیدن زمینه از هر یک از اسکرین‌شات‌های ذخیره‌شده شما استفاده می‌کند. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید بپرسید، «رمز وای‌فای لئون چه بود؟» و پیکسل 9 پرو می‌تواند اطلاعات کلیدی را همراه با هر داده مرتبط دیگری در اختیار شما قرار دهد.

در ایالات‌متحده، Pixel 9 Pro و Pro XL جزو اولین دستگاه‌هایی هستند که قابلیت تماس اضطراری ماهواره‌ای را در زمان عرضه ارائه می‌کنند. این ویژگی به شما امکان می‌دهد با اتصال به ماهواره‌های مدار پایین و فعال کردن اتصال، ازطریق ماهواره با SOS در مناطقی که خدمات سلولار در آنجا محدود بوده یا در دسترس نیست، تماس بگیرید. این عملکرد برای دو سال اول بدون هزینه اضافی و بدون محدودیت شرکت مخابراتی برای پیکسل‌های جدید در دسترس است.

ارتباط ماهواره‌ای پیکسل 9 پرو و پرو XL گوگل

ارتباط ماهواره‌ای پیکسل 9 پرو و پرو XL گوگل

یک برنامه کاملاً جدید Pixel Weather نیز به سری پیکسل 9 می‌آید که ظاهراً با تکیه‌بر هوش مصنوعی، پیش‌بینی آب‌وهوای دقیق‌تری را ارائه می‌دهد. Gemini Nano که به‌صورت محلی در این دستگاه‌ها اجرا می‌شود، همچنین می‌تواند گزارش‌های آب‌وهوای سفارشی هوش مصنوعی را در ابتدا یا در طول روز تولید کند.

با وجود پایان مرحله بتای اندروید 15، سری پیکسل 9 با اندروید 14 در زمان عرضه ارائه می‌شود. بااین‌حال مشابه سال گذشته، 7 سال به‌روزرسانی اصلی اندروید و آپدیت‌های امنیتی و دریافت ویژگی‌های جدید آینده برای این دستگاه‌ها وعده داده شده است، اما اندروید 15 در ماه‌های آینده برای این مدل‌ها منتشر می‌شود.

نوار دوربین به‌روزشده شامل ترکیب دوربین یکسان در هر دو مدل Pixel 9 Pro و Pro XL است. بنابراین هر دو گوشی دارای سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با سایز 1/1.31 اینچی، سنسور 48 مگاپیکسل فوق‌عریض و سنسور زوم پریسکوپی 5 برابری 48 مگاپیکسلی هر دو با سایز 1/2.55 اینچی هستند که دومی قابلیت زوم دیجیتال تا 30 برابر را نیز داراست. همه دوربین‌های عقب همچنین از LDAF چندمنطقه‌ای (فوکوس به کمک لیزر) بهره می‌برند. دوربین سلفی نیز یکی از بزرگترین پیشرفت‌ها را به خود دیده و اکنون از 10.5 مگاپیکسل در پیکسل 8 پرو، به یک سنسور 42 مگاپیکسلی با زاویه دید 103 درجه ارتقا یافته است.

ویژگی‌های دوربین شامل فیلم‌برداری 8K با حداکثر نرخ 30 فریم‌برثانیه است که توسط Video Boost ارائه می‌شود. Super Res Zoom نیز اکنون برای اولین بار در پیکسل 9 پرو تا زوم 20 برابری دیجیتال در حالت ضبط ویدیو را پشتیبانی می‌کند. Video Boost ،Night Sight Video ،Audio Magic Eraser ،Macro Focus Video و موارد دیگر همه از نسل قبلی پیکسل برای مدل‌های جدید نیز ارائه می‌شود. همچنین گفته می‌شود حالت ویدیوی Night Sight پس از آپلود در Google Photos تا 2 برابر سریع‌تر ضبط می‌شود.

گوگل همچنین قابلیت عکس پانوراما را اصلاح کرده و عملکرد آن را در نور کم بهبود بخشیده است. Magic Editor نیز شامل ابزارهای بیشتری برای بهبود عکس‌های شما پس از فشار دادن دکمه شاتر است، درحالی‌که Auto Frame به شما کمک می‌کند تا تصاویر را برای نتیجه بهتر، مجدداً قاب‌بندی کنید. ویژگی Reimagine مانند Sketch to Image در گلکسی زد فولد 6 عمل می‌کند و به شما امکان می‌دهد ازطریق پیام‌های صوتی برای افزودن و بهبود تصاویر خود اقدام کنید.

پیش‌سفارش‌های جدیدترین دستگاه‌های پیکسل از امروز آغاز می‌شود. قیمت پیکسل 9 پرو از 999 دلار شروع می‌شود و پیکسل 9 پرو XL نیز با قیمت 1099 دلار با یک سال برنامه Google One AI Premium برای هر دو مدل به‌فروش می‌رسد. این گوشی‌ها از 22 آگوست در فروشگاه‌ها در دسترس خواهند بود.

نظر شما درباره سری پیکسل 9 پرو گوگل به‌عنوان پرچمداران یک سال آینده این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی