حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 17 ایر اپل به‌عنوان جایگزین مدل‌های مینی و پلاس معرفی خواهد شد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

در آخرین نسخه از خبرنامه Power On، مارک گورمن از بلومبرگ جزئیاتی را در مورد مدل باریک iPhone 17 سال آینده که از آن به‌عنوان آیفون 17 ایر یاد می‌شود، توضیح می‌دهد. این تحلیلگر همچنین جزئیاتی در مورد برنامه‌های آینده اپل پیرامون آیفون‌ها ازجمله مدل پرو با شاسی باریک‌تر و همچنین اولین آیفون تاشو ارائه می‌دهد.

آیفون 17 ایر

اپل ارائه چهارمین مدل آیفون پرچمدار خود در یک نسل را در سال 2020 با عرضه آیفون 12 مینی آغاز کرد. تنها پس از عرضه دو نسل از آیفون مینی، فروش پایین‌تر از حد انتظار این گوشی‌ها موجب شد تا اپل تولید این سری را متوقف کند و سپس از سال 2022، آن را با مدل آیفون 14 پلاس جایگزین کرد. بااین‌حال، این مدل نیز موفقیت چندانی نداشته است، بنابراین اپل در تلاش است تا بار دیگر یک مدل کاملاً جدید از آیفون خود را ارائه کند.

اوایل امسال شایعاتی در مورد مدل باریک‌تر آیفون 17 شنیدیم، اگرچه هرگز کاملاً مشخص نبود که این مدل چه هدفی را دنبال می‌کند. ما می‌دانستیم که این گوشی دارای داینامیک آیلند کوچکتر، شاسی آلومینیومی، نمایشگر 6.6 اینچی و لنزهای دوربین کمتر خواهد بود. بنابراین، انتظار می‌رود این مدل یک ترکیب عجیب‌وغریب از گوشی‌های پرو و استاندارد اپل باشد.

گورمن با تأیید وجود آیفون 17 باریک‌تر، بیان می‌کند که ایده این است که اپل به‌نوعی مدل ایر آیفون‌های خود را ارائه کند؛ دستگاهی که بین مدل‌های آیفون 17 و آیفون 17 پرو قرار می‌گیرد. وی همچنین یک ایده تقریبی در مورد چگونگی تلاش اپل برای فروش این مدل به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد:

«اگر چیزی جذاب‌تر از یک آیفون استاندارد می‌خواهید اما واقعاً به قدرت پردازشی برتر، اندازه صفحه‌نمایش یا سیستم دوربین حرفه‌ای نیاز ندارید، می‌توانید دستگاهی را دریافت کنید که درعین داشتن مشخصات یک آیفون معمولی، بسیار جالب‌تر به‌نظر برسد.»

او همچنین می‌افزاید که انتظار دارد این مدل جدید نسبت‌به آیفون 12/13 مینی و آیفون 14/15/16 پلاس موفقیت بیشتری کسب کند و فروش آیفون را به رشد معنادار در سال 2025 بازگرداند.

آیفون 17 ایر

آیفون 17 ایر

در ادامه راه، گورمن بیان می‌کند که اپل «می‌خواهد قدرت آیفون پرو خود را به این سبک جدید از گوشی خود نیز بیاورد»، اگرچه این شرکت احتمالاً حداقل تا سال 2027 به این هدف نخواهد رسید. با مشخصات آیفون‌های پرو در یک فرم طراحی باریک‌تر، اپل احتمالاً می‌تواند یک مدل آیفون اولترا موفق بسازد که حداقل برای شمار زیادی از کاربران بسیار جذاب‌تر از مدل شایعه‌شده iPhone 17 Air خواهد بود.

گورمن همچنین اضافه می‌کند که انتظار دارد اپل درنهایت یک آیفون تاشو تولید کند، اگرچه آیپد تاشو نیز به همان اندازه اولویت دارد. وی پیش‌بینی می‌کند که حتی ممکن است در ابتدا شاهد عرضه آیپد تاشو باشیم.

علاوه‌بر این، مارک گورمن تأیید می‌کند که آیفون SE 4 در اوایل سال 2025 با نمایشگر OLED بزرگتر و قابلیت‌های Apple Intelligence عرضه خواهد شد.

نظر شما درباره احتمال معرفی آیفون ایر با فرم طراحی جدید و آیفون‌های تاشو و SE 4 اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی