حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک مینی M4 با طراحی کاملاً جدید به کوچکترین کامپیوتر اپل تبدیل خواهد شد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

مارک گورمن از بلومبرگ گزارش می‌دهد که اپل درنظر دارد تا اواخر امسال مدل جدید مک مینی کاملاً بازطراحی‌شده با تراشه‌های M4 و M4 Pro را معرفی کند که اندازه‌ای به‌مراتب کوچکتر نسبت‌به نسل‌های گذشته داشته و ابعاد آن در حد Apple TV خواهد بود.

طراحی جدید مک مینی M4 با ابعاد کوچکتر

مک مینی جدید اولین تغییر بزرگ طراحی این دستگاه از سال 2010 خواهد بود و آن را به کوچکترین رایانه رومیزی اپل تبدیل می‌کند. این دستگاه همچنین ظاهراً به ابعادی در حد ستاپ‌باکس Apple TV نزدیک می‌شود، اما ممکن است کمی بلندتر از مدل فعلی باشد که 1.4 اینچ (حدودا ۳.۵ سانتی‌متر) ارتفاع دارد؛ بااین‌حال همچنان دارای بدنه آلومینیومی خواهد بود.

افرادی که بر روی این دستگاه جدید کار می‌کنند ظاهراً می‌گویند که این دستگاه «در اصل یک iPad Pro در یک جعبه کوچک است.»

گفته می‌شود که اپل مدل‌های جدید مک مینی را با حداقل سه پورت USB-C در پشت و همچنین یک قسمت برای کابل برق و یک پورت HDMI آزمایش کرده است. همچنین دو نسخه از مک مینی وجود خواهد داشت: یکی با تراشه استاندارد M4، شبیه به نسل جدید آیپدهای پرو و دیگری با تراشه اپل M4 Pro.

طراحی جدید مک مینی M4 با ابعاد کوچکتر

طراحی جدید مک مینی M4 با ابعاد کوچکتر

مک‌های جدید اپل با تراشه‌های اختصاصی سری M این شرکت دارای حافظه رم یا فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا نیستند، بنابراین اندازه محفظه‌ای که در نسخه اینتل مک مینی وجود داشت، دیگر مورد توجه نیست.

تا آنجا که جدول زمانی عرضه پیش می‌رود، گفته می‌شود که تأمین‌کنندگان اپل درحال برنامه‌ریزی برای ارسال اجزای M4 Mac mini به اپل در اواخر ماه جاری هستند تا این دستگاه در اواخر سال 2024 برای مصرف‌کنندگان عرضه شود. همچنین گفته می‌شود نسخه M4 Pro مک مینی در ماه اکتبر از سوی تأمین‌کنندگان ارسال می‌شود.

درنهایت لازم به ذکر است که این شایعه بسیار منطقی است. فرم طراحی فعلی مک مینی اپل عمدتاً دارای فضای خالی بسیاری در داخل خود است و به‌گونه‌ای طراحی شده که از نظر حرارتی به اندازه کافی برای پردازنده‌های بسیار داغ اینتل که چند سال پیش در این دستگاه استفاده می‌شد، مقاوم باشد. این تقاضای حرارتی با استفاده از تراشه‌های سری M اپل، دیگر وجود ندارد و بنابراین به‌راحتی می‌تواند حذف شود.

نظر شما درباره طراحی جدید مک مینی M4 با ابعاد کوچکتر چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی