حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل TV Streamer (4K) با تراشه سریع‌تر و حافظه بیشتر رسماً معرفی شد: جایگزین کروم‌کست

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | تلویزیون، گوگل

پس از 11 سال استفاده از دانگل، دستگاه استریم خانگی بعدی گوگل مسیر متفاوتی را طی می‌کند. گوگل TV Streamer یک ستاپ‌باکس 4K است که جایگزین کروم‌کست‌ها می‌شود؛ البته با قیمت بالاتر (99 دلار) و بهبودهای سخت‌افزاری شامل چیپست سریع‌تر، حافظه رم و حافظه داخلی بیشتر و اتصال هوشمندتر.

گوگل TV Streamer (4K)

گوگل می‌گوید که Streamer دارای پردازنده 22 درصد سریع‌تر از نوع مدیاتک MT8696 با چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است که با توجه به اینکه آخرین مدل Chromecast 4K مربوط به سال 2020 می‌شود، کمی کمتر از چیزی است که ما انتظارش را داشتیم. یک پیشرفت قابل‌توجه‌تر دیگر اما، دو برابر شدن حافظه رم (افزایش به 4 گیگابایت) و چهار برابر شدن حافظه داخلی (افزایش به 32 گیگابایت) است.

گوگل TV Streamer (4K)

گوگل TV Streamer (4K)

همچنین، اگر می‌خواهید از شبکه LAN سیمی استفاده کنید، دیگر نیازی به آداپتور اترنت ندارید و یک پورت برای این منظور در پشت دستگاه وجود دارد. حتی بهتر از آن، این یک درگاه گیگابیتی است (آداپتور +Chromecast فقط 100 مگابیت‌برثانیه بود). همچنین یک درگاه USB-C برای اتصال به برق روی آن تعبیه شده است.

پورت‌های گوگل TV Streamer (4K)

پورت‌های گوگل TV Streamer (4K)

پورت HDMI 2.1 از رزولوشن 4K HDR با خروجی 60 فریم‌برثانیه با HDR10+ ،Dolby Vision و HLG پشتیبانی می‌کند. برای صدا، استانداردهای معمول Dolby ازجمله Atmos وجود دارد. بااین‌حال، هنوز مشخص نیسست که آیا گوگل بالاخره پشتیبانی از AV1 را اضافه کرده یا نه، اما صفحه رسمی مشخصات این محصول هیچ اشاره‌ای به پشتیبانی از این کدک نمی‌کند.

تفاوت اندک طراحی کنترل

تفاوت اندک طراحی کنترل

ریموت کنترل از راه دور نیز کمی بازطراحی شده است و اکنون از «find my remote» پشتیبانی می‌کند. می‌توانید دکمه‌ای را در پشت استریمر تلویزیون گوگل فشار دهید و کنترل از راه دور شروع به بوق زدن می‌کند. این قابلیت را می‌توان با یک فرمان صوتی نیز فعال کرد، اما به یک گوشی پیکسل یا یک بلندگوی هوشمند مجهز به گوگل اسیستنت نیاز دارید. ارگونومی کنترل از راه دور نیز بهبودیافته است، ازجمله مواردی مانند افزودن بافت چسبندگی در پشت ریموت.

اتصال بی‌سیم تقریباً با آخرین کروم‌کست یکسان است و تی‌وی استریمر کماکان از Wi-Fi 5 (ac) در 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز، به‌علاوه بلوتوث 5.1 پشتیبانی می‌کند. تغییر جالب در اینجا اما، اضافه شدن Matter است که استریمر را به هاب Google Home تبدیل می‌کند.

یک دکمه قابل تنظیم جدید نیز روی کنترل از راه دور وجود دارد تا هر برنامه‌ای را که انتخاب می‌کنید، باز کند (به‌عنوان‌مثال راه‌اندازی Google Home) یا تغییر ورودی‌ها. عملکرد خانه هوشمند نیز شامل بررسی دوربین‌های Nest Doorbell و کنترل ترموستات جدید Nest Learning است.

گوگل فرصت را از دست نداده تا هوش مصنوعی Gemini خود را در استریمر تلویزیون خود ادغام کند. هوش مصنوعی برای توصیه محتوا استفاده می‌شود که در همه اشتراک‌های شما (یوتیوب، نتفلیکس، دیزنی+، اپل تی‌وی+ و غیره) کار می‌کند. همچنین مواردی مانند خلاصه و بررسی کامل فیلم‌ها و نمایش‌ها یا تفکیک فصل‌به‌فصل سریال‌ها را نیز می‌نویسد.

رنگ Porcelain

رنگ Porcelain

رنگ Hazel

رنگ Hazel

پیش‌سفارش Google TV Streamer (4K) از امروز آغاز می‌شود و قیمت آن 99 دلار است. این دستگاه در دو رنگ Porcelain و Hazel عرضه می‌شود که البته رنگ هازل آن انحصاری سایت گوگل خواهد بود.

نظر شما درباره گوگل TV Streamer چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی