حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس 25 دارای طراحی متأثر از هدست XR سامسونگ خواهد بود

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

از آخرین باری که شایعه‌ای در مورد هدست XR سامسونگ شنیدیم، مدت زیادی می‌گذرد، اما اخبار اخیر حاکی از آن است که این پروژه با همکاری گوگل همچنان رو به پیشرفت است. اکنون، بار دیگر به این هدست که به‌عنوان رقیب Vision Pro اپل نیز شناخته می‌شود، اشاره‌ای شده است، اما نه با تمرکز بر خود هدست، بلکه با این واقعیت که پرچمداران آینده سری گلکسی اس 25 سامسونگ، دارای المان‌های طراحی مشابه این دستگاه خواهند بود.

طراحی گلکسی اس 25 متأثر از هدست XR سامسونگ

درحال‌حاضر هیچ راهی وجود ندارد که بگوییم اوضاع برای سامسونگ و دو شریک اصلی این شرکت یعنی کوالکام و گوگل پیرامون هدست XR آینده برند کره‌ای چگونه است. پیش‌بینی اینکه بازار XR چگونه تکامل یا تغییر خواهد کرد و اینکه کدام سازنده درنهایت موفق خواهد شد این فناوری را واقعاً وارد جریان اصلی پیش ببرد، دشوار است.

با این وجود، سامسونگ، کوالکام و گوگل می‌گویند که روی «تجربه بعدی XR» کار می‌کنند. اکنون به‌گفته افشاگر Ice Universe، این هدست با نام احتمالی «Galaxy XR» دارای المان‌های مشترک طراحی با گوشی پرچمدار آینده Galaxy S25 است.

طبق آخرین شایعه، «برخی از طراحی و ویژگی‌های گلکسی اس 25، با تأثیرپذیری از گلکسی XR درنظر گرفته است.» مشخص نیست که این دقیقاً به چه معناست. می‌توان فرض کرد که این افشاگر به نوعی تجربه Gear VR اشاره می‌کند که در آن گوشی قدرت هدست را تأمین می‌کرد.

طراحی گلکسی اس 25 متأثر از هدست XR سامسونگ

طراحی گلکسی اس 25 متأثر از هدست XR سامسونگ

بااین‌حال، شایعات تاکنون چیز دیگری می‌گویند. گلکسی XR باید یک دستگاه مستقل با سخت‌افزار پردازشی و منبع انرژی مخصوص خود و همچنین مجهز به نمایشگر OLEDOS 3500ppi از سوی Samsung Display یا micro-OLED از سوی سونی باشد.

طبق شایعات قدیمی‌تر، سری Galaxy S25 می‌تواند متفاوت‌تر از سری S24 و S23 به نظر برسد، زیرا ممکن است سامسونگ آماده انتقال به یک زبان طراحی جدید باشد. البته این امر پیش‌بینی نوع طراحی هدست XR سامسونگ را سخت‌تر می‌کند. علاوه‌بر این، گوشی پرچمدار و هدست XR آینده سامسونگ همچنین می‌توانند برخی از ویژگی‌های هوشمندانه مانند Samsung Continuity و Galaxy AI را نیز به‌اشتراک بگذارند.

Galaxy AI می‌تواند تأثیر مثبت زیادی بر تجربه XR داشته باشد، زیرا ممکن است کلید رفع برخی از موانعی باشد که تاکنون XR را عقب نگه داشته‌اند، مانند تایپ بدون استفاده از کیبورد واقعی یا تعامل یکپارچه با دنیای دیجیتال در اطراف کاربر. درحال‌حاضر، این فقط یک حدس‌وگمان بوده و سامسونگ تاکنون این ویژگی‌ها را تأیید نکرده است. این شرکت چیزی نگفته است که گلکسی AI و گلکسی XR را به هم مرتبط کند، بنابراین تنها گذشت زمان نشان خواهد داد که این هدست درنهایت چگونه خواهد بود.

شایعات قبلی حاکی از آن بود که سامسونگ ممکن است نسخه توسعه‌دهندگان گلکسی XR را در سال جاری عرضه کرده و به‌دنبال آن نسخه مصرف‌کنندگان را نیز در سه‌ماهه اول 2025 ارائه کند.

نظر شما درباره طراحی گلکسی اس 25 سامسونگ و تأثیرپذیری آن از هدست آینده این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی