حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عصبانیت رئیس سامسونگ از بخش موبایل این شرکت به‌دلیل کپی‌برداری از طراحی اپل

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | چهره ها، سامسونگ

ماه گذشته، سامسونگ از گوشی‌های تاشو، ساعت‌های هوشمند و هدفون‌های بی‌سیم جدید خود رونمایی کرد. پس از اعلام این خبر، برخی کاربران شروع به تمسخر سامسونگ کرده و این شرکت را به کپی کردن از زبان طراحی اپل در گلکسی بادز 3 و گلکسی واچ اولترا متهم کردند که ظاهراً باعث عصبانیت رئیس سامسونگ از بخش موبایل این شرکت به‌دلیل این شباهت طراحی شده است.

عصبانیت رئیس سامسونگ به‌دلیل شباهت طراحی محصولات این شرکت به اپل

طبق گزارشی از AjuNews، رئیس سامسونگ الکترونیکس، Jay Y. Lee، به بخش موبایل این شرکت دستور داده است تا برنامه‌های خود را بازبینی کنند. طبق گزارش‌ها، دستورات سخت لی پس از آن صادر شد که کاربران، سامسونگ را به کپی کردن زبان طراحی اپل برای Galaxy Buds 3 ،Galaxy Buds 3 Pro و Galaxy Watch Ultra متهم کردند. این گجت‌ها به‌ترتیب مشابه AirPods 3 ،AirPods Pro و Apple Watch Ultra هستند.

عصبانیت رئیس سامسونگ به‌دلیل شباهت طراحی محصولات این شرکت به اپل

عصبانیت رئیس سامسونگ به‌دلیل شباهت طراحی محصولات این شرکت به اپل

در پی این دستور، ظاهراً اقداماتی علیه برخی از افراد در بخش موبایل سامسونگ (Samsung MX) ازجمله سرپرست این بخش، TM Roh، انجام شده است. یکی از منابع داخلی ادعا کرده است که پس از این اقدام، تنش‌ها در داخل سامسونگ MX افزایش یافته است. وی بیان می‌کند: «رئیس هیئت‌مدیره (لی) پس از جنجال بر سر سرقت طراحی اپل و مشکلات کیفی پیرامون سری Buds 3 و Galaxy Watch 7 که ماه گذشته عرضه شدند، وارد عمل شد. جو داخلی شرکت درحال‌حاضر بسیار وخیم است.»

در جلسه توجیهی رسانه‌ای که در فروشگاه سامسونگ Hongdae در کره جنوبی برگزار شد، خبرنگاران به‌طور مداوم در مورد دستگاه‌های جدید سامسونگ که دقیقاً شبیه به دستگاه‌های اپل هستند، صحبت می‌کردند. Jay Y. Lee که عموماً رفتار آرامی دارد، ظاهراً فریاد زده و دستورات سختی به بخش Samsung MX داده است.

گلکسی بادز 3 و گلکسی بادز 3 پرو اکنون دارای ساقه‌هایی هستند، شبیه به ایرپادز اپل و چندین هدفون بی‌سیم دیگر در بازار. طراحی جعبه‌ای، درشت و تم نارنجی گلکسی واچ اولترا نیز شبیه به اپل واچ اولترا است. طرفداران دیرینه سامسونگ از این شرکت به‌دلیل کنار گذاشتن زبان طراحی خود به‌نفع الهام از طراحی اپل ناامید شده‌اند.

بدتر از همه، سامسونگ با مشکلات کنترل کیفیت گلکسی بادز 3 پرو نیز مواجه شده است. برخی از افراد ایربادزهایی با شکاف ناهموار و نوک گوش شکننده که مستعد پارگی هستند، دریافت کرده‌اند.

نظر شما درباره عصبانیت رئیس سامسونگ از بخش موبایل این شرکت به‌دلیل کپی‌برداری از طراحی اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی