حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی سامسونگ در فصل دوم 2024 اعلام شد: افزایش درآمد به‌لطف گلکسی اس 24 و هوش مصنوعی

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها

سامسونگ به‌تازگی درآمد مالی خود برای فصل دوم سال 2024 منتهی‌به 30 ژوئن را گزارش کرده است که در آن، این شرکت 74.07 تریلیون وون (تقریباً 53.87 میلیارد دلار آمریکا) درآمد تلفیقی را به‌ثبت رسانده که 23.42 درصد افزایش نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته و افزایش 2.98 درصد درصدی نسبت‌به سه‌ماهه قبلی را نشان می‌دهد.

گزارش مالی سامسونگ در فصل دوم 2024

گزارش درآمدی سه‌ماهه دوم سال 2024 سامسونگ از انتظارات کارشناسان نیز فراتر بوده زیرا این برند 74.07 KRW درآمد تلفیقی کسب کرده است. علاوه‌بر این، این شرکت 10.44 تریلیون KRW سود عملیاتی به‌ثبت رسانده است. در سه‌ماهه دوم امسال، درآمد سامسونگ در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش یافته است. آمارها همچنین نشان می‌دهد که سود عملیاتی این شرکت نیز 1458 درصد افزایش یافته است.

یکی دیگر از نکات برجسته، بخش موبایل و شبکه سامسونگ بوده که 27.38 تریلیون KRW درآمد تلفیقی و 2.23 تریلیون KRW سود عملیاتی را به‌ثبت رسانده است. سامسونگ درجریان اعلام گزارش مالی خود بیان می‌کند: «تقاضای گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه ضعیف فصلی به‌طور متوالی کاهش یافته است، به‌ویژه در بخش پریمیوم.»

علی‌رغم کاهش متوالی فروش، این شرکت گزارش داد که سری گلکسی S24 در مقایسه با S23 به رشد دو رقمی در فروش و درآمد دست یافته است.

هوش مصنوعی جنبه دیگری از درآمد سامسونگ است که این شرکت انتظار دارد تا نیمه دوم سال 2024 ادامه یابد. سامسونگ همچنین انتظار دارد محصولات جدید و ویژگی‌های نوآورانه به بازگشت درآمد این شرکت کمک کنند. چندین دستگاه جدید برند کره‌ای عبارتند از گلکسی زد فلیپ 6، فولد 6، گلکسی واچ 7 و گلکسی رینگ، و سامسونگ اعلام کرده است که تقاضا در این زمینه‌ها باید تا سه‌ماهه سوم افزایش یابد.

در بخش حافظه، سامسونگ اعلام می‌کند که بخش DS این شرکت همچنان به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و 28.56 تریلیون KRW درآمد تلفیقی و 6.45 تریلیون KRW سود عملیاتی به‌ثبت رسانده است. این گزارش به تقاضای قوی برای HBM ،DRAM و SSD اشاره می‌کند. مهم‌تر از همه، سامسونگ وجود Exynos 2500 را تأیید کرده و بیان داشت که این تراشه قدرت پایدار را برای مدل‌های پرچمدار آینده تضمین می‌کند.

گزارش مالی سامسونگ در فصل دوم 2024

گزارش مالی سامسونگ در فصل دوم 2024

این دومین باری است که سامسونگ یک سه‌ماهه مثبت را گزارش می‌کند، زیرا سه‌ماهه اول شاهد یک تغییر با بازگشت کسب‌وکار حافظه‌اش بود. عرضه سری گلکسی اس 24 در ماه ژانویه نیز درکنار مجموعه ویژگی‌های Galaxy AI، به سه‌ماهه اول مثبت این شرکت کمک کرده است.

TM Roh، رئیس بخش موبایل سامسونگ، در مورد تمرکز جدید این شرکت بر هوش مصنوعی صحبت کرده و اظهار داشت که تحقیق و توسعه آن، مسئولیت اصلی این شرکت خواهد بود. علاوه‌بر این، مصرف‌کنندگان ممکن است در آستانه تغییرات سخت‌افزاری جدید برای سامسونگ باشند زیرا به‌نظر می‌رسد ویژگی‌های هوش مصنوعی روی دستگاه بیشتری را در آینده خواهیم دید.

با حرکت به‌سمت سه‌ماهه سوم، چشم‌انداز مثبت سامسونگ احتمالاً به معرفی جدیدترین گوشی‌های تاشو و گجت‌های پوشیدنی خود دوخته شده است. با توجه به اینکه Flip 6 و Fold 6 با استقبال گرم اولیه مشابه سال گذشته مواجه نشده‌اند، باید دید این دستگاه‌ها تا چه اندازه می‌توانند در بازار عمل کنند. طبق گزارش‌ها، در کره جنوبی، سامسونگ به 910 هزار دستگاه پیش‌سفارش برای دستگاه‌های تاشو خود دست یافته است که کمی کمتر از رکورد فروش در سال 2023 است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی