حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اسنپدراگون 4s نسل ۲ کوالکام با سرعت دانلود ۱ گیگابیت برای گوشی های اقتصادی معرفی شد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اخبار، پردازشگرها، کوالکام

ماه گذشته شاهد رونمایی اسنپدراگون 6s نسل ۳ بودیم که به هسته های پیشرفته Kryo و قابلیت های هوش مصنوعی مجهز شده بود. امروز اما کوالکام از تراشه جدید خود با نام اسنپدراگون 4s نسل ۲ رونمایی کرد. این چیپست ۴ نانومتری، سرعت دانلود ۱ گیگابیت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

اسنپدراگون 4s نسل ۲ با فرآیند ۴ نانومتری ساخته شده است

اسنپدراگون 4s نسل ۲ یک تراشه ۶۴ بیتی بوده که بر اساس فرآیند ۴ نانومتری تولید شده است. CPU این چیپست از هسته های Kryo، با حداکثر فرکانس ۲ گیگاهرتز تشکیل شده؛ این تراشه از پردازنده گرافیکی Adreno کوالکام برخوردار است. Snapdragon 4s Gen 2 از حافظه های ذخیره‌سازی UFS 3.1 و رم LPDDR4x (تا ۲,۱۳۳ مگاهرتز) پشتیبانی می‌کند. این چیپست از مودم -RF Snapdragon 5G برخوردار بوده و حداکثر سرعت دانلود ۱ گیگابیت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این تراشه از اتصال WiFi 5 و بلوتوث ۵.۱ پشتیبانی می‌کند.

Snapdragon 4s Gen 2

اسنپدراگون ۴ اس نسل ۲ از پردازشگر تصویر Spectra برخوردار بوده و از دوربین های دوگانه ۱۶ + ۱۶ مگاپیکسلی با سرعت شاتر ۳۰ فریم در ثانیه و دوربین تکی ۳۲ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. از ویژگی های این تراشه جدید کوالکام می‌توان به فناوری کاهش نویز چند فریمی، قابلیت تشخیص چهره و لرزشگیر ویدئو اشاره کرد. این چیپست از نمایشگر هایی با رزولوشن FullHD+ و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.

همان‌طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، تراشه Snapdragon 4s Gen 2 از شارژ سریع (quick charge 4+) پشتیبانی می‌کند. این چیپست از موقعیت‌یاب های GPS، GNSS، BeiDou، NavIC و Galileo پشتیبانی خواهد کرد. همچنین، اسنپدراگون 4s نسل ۲ ویژگی های مختلف امنیتی و صوتی پیشرفته‌‌ای را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

تراشه ۶ نانومتری کوالکام Snapdragon 6s Gen 3 معرفی شد

نظر شما درباره این تراشه جدید کوالکام چیست؟ آیا Snapdragon 4s Gen 2 می‌تواند کار را برای چیپست های اقتصادی مدیاتک سخت‌تر کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی