حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویوو جزئیات سنسور Blueprint اختصاصی خود و تراشه V4 ISP در سری X200 را تشریح کرد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | دوربین، ویوو

برند ویوو روز گذشته در رویداد تصویربرداری سالانه خود در Qinghai، گام‌های بعدی خود را در زمینه فناوری تصویربرداری گوشی‌های هوشمند تشریح کرد. این شرکت درجریان رویداد خود اعلام کرد که پرچمداران نسل بعدی آن‌ها اولین گوشی‌هایی خواهند بود که از سنسور تصویر جدید Blueprint که توسط خود ویوو توسعه داده شده است، استفاده می‌کنند.

سنسور Blueprint ویوو

این سنسور از فناوری VCS 3.0 خودتوسعه‌یافته ویوو استفاده می‌کند و بر اساس فرآیند 22 نانومتری ساخته شده است. شایان‌ذکر است سنسور Blueprint همچنین اولین حسگر صنعت است که از فناوری True-TCG HDR پشتیبانی می‌کند که ویوو می‌گوید پیش‌نمایش HDR و ضبط ویدیوی بهبودیافته را ارائه می‌دهد.

ویوو این سنسور را با نسل جدیدی از ماتریس الگوریتم Blueprint همراه کرده است که به‌طور خاص برای بهینه‌سازی عملکرد تله‌فوتو طراحی شده است. این الگوریتم که بیش از 1 میلیارد پارامتر دارد، بزرگ‌ترین مدل تولید بصری است که در گوشی هوشمند ویوو پیاده‌سازی می‌شود.

سنسور Blueprint ویوو

سنسور Blueprint ویوو

جدای از این، ویوو تیزر تراشه تصویربرداری Blueprint را که قرار است سال آینده در گوشی‌های پرچمدار این شرکت شود، به‌نمایش گذاشت. گفته می‌شود این تراشه الگوریتم‌های پرتره هوش مصنوعی را برای بهبود عکاسی پرتره در نور کم و نور پس‌زمینه اصلاح می‌کند.

در این رویداد، ویوو اعلام کرد که فناوری‌های جدید تصویربرداری در گوشی‌های هوشمند پرچمدار آینده‌اش گنجانده خواهد شد. درحالی‌که این شرکت به‌طور رسمی نام مدل‌ها را فاش نکرد، به‌احتمال‌زیاد آن‌ها بخشی از سری Vivo X200 خواهند بود.

علاو‌ه‌بر این پیشرفت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، ویوو اعلام کرد که حالت دوربین محبوب انسان‌گرایانه‌اش که درحال‌حاضر منحصر به X100 Ultra است، به‌زودی در گوشی‌های دیگر نیز در دسترس خواهد بود.

اولین دستگاهی که این ویژگی را دریافت می‌کند، ویوو X100 پرو تا پایان ماه اوت و پس از آن X100 استاندارد در اوایل سپتامبر خواهد بود. X90 Pro+ قرار است تا پایان ماه اکتبر این به‌روزرسانی را دریافت کند و سایر مدل‌های سری X90 ازجمله X90 ،X90s و X90 Pro در اوایل نوامبر دریافت خواهند کرد. نظر

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی