حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ One UI 7 از عملکردی مشابه Dynamic Island آیفون بهره می‌برد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

اپل برخی از ویژگی‌های نرم‌افزاری فوق‌العاده‌ای دارد که طرفدارانش عاشق آن هستند، به‌ویژه در آیفون که همچنان پرفروش‌ترین دستگاه سخت‌افزاری این شرکت به‌شمار می‌رود. اپل چند سالی است که ویژگی‌های Dynamic Island و Live Activities را به iOS آورده است و پیش از این دیده‌ایم که برخی از تولیدکنندگان اندرویدی از این ویژگی‌ها الهام گرفته‌اند. در این میان، سامسونگ به‌عنوان شرکتی که همچنان بزرگترین رقیب اپل محسوب می‌شود، تاکنون در برابر وسوسه ارائه چیزی مشابه مقاومت کرده است، اما این رویه ظاهراً با One UI 7 تغییر می‌کند؛ چراکه گفته می‌شود این آپدیت قابلیتی مشابه با Dynamic Island آیفون‌ها را به‌همراه دارد.

سامسونگ One UI 7 با عملکردی مشابه Dynamic Island

اخبار و شایعات متعددی در مورد One UI 7 به گوش می‌رسد و انتظار می‌رود سامسونگ برنامه بتای رابط کاربری جدید خود را در آینده نزدیک آغاز کند که به کاربران امکان می‌دهد این نسخه را را درکنار اندروید 15 استفاده کنند.

گزارش‌هایی وجود دارد مبنی‌بر اینکه One UI 7 ممکن است پیشرفت‌های قابل‌توجهی در طراحی داشته باشد، از آیکون‌های رنگارنگ‌تر برنامه‌ها گرفته تا انیمیشن‌های فوق‌العاده روان؛ حتی ممکن است به کاربران اجازه داده شود تا صفحه اصلی را بیش از پیش شخصی‌سازی کنند.

آخرین شایعه از سوی افشاگر chunvn8888 اما، اشاره می‌کند که نسخه سامسونگ ویژگی‌های Dynamic Island و Live Activities سیستم‌عامل iOS اپل در One UI 7 نیز وجود خواهد داشت.

Dynamic Island راه‌حل اپل برای افزایش قابلیت استفاده از سوراخ کپسولی نمایشگر آیفون‌ها بوده است که می‌تواند اطلاعات مرتبط مانند تایمر را نشان دهد، امکان کنترل موسیقی را فراهم کرده و تعاملات با Apple Pay ،Face ID و سایر قسمت‌های رابط کاربری iOS را ارائه کند.

Live Activities نیز اساساً اعلان‌های صفحه قفل برنامه‌هایی هستند که می‌توانند خود را به‌طور خودکار به‌روزرسانی کنند. به‌عنوان‌مثال، یک برنامه ورزشی ممکن است نتایج بازی را به‌صورت زنده نشان دهد و به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به باز کردن قفل دستگاه، از اطلاعات مهم مطلع شوید.

در پاسخ به این شایعه، Ice Universe می‌گوید که سامسونگ به‌طور کامل ویژگی Dynamic Island اپل را کپی نخواهد کرد. درعوض، این شرکت از قابلیت فعلی نوار وضعیت اندروید استفاده خواهد کرد که درحال‌حاضر برای برخی از ویژگی‌های جدید مانند کرونومتر و ضبط فعال شده است. این قابلیت، عملکرد زنده یک اپلیکیشن را نه در اطراف سوراخ نمایشگر، بلکه در قسمت اعلان‌های نوار وضعیت به‌نمایش می‌گذارد.

سامسونگ One UI 7 با عملکردی مشابه Dynamic Island

سامسونگ One UI 7 با عملکردی مشابه Dynamic Island

درحال‌حاضر مشخص نیست که نسخه سامسونگ از این ویژگی‌ها چه نام خواهد داشت و آیا سامسونگ این ویژگی‌ها را ارتقا می‌دهد و آن‌ها را به روش‌های دیگر مفید می‌سازد یا خیر. بااین‌حال، ما از یک چیز مطمئن هستیم و آن اینکه همچنان شاهد افشای اطلاعات و شایعات زیادی در مورد One UI 7 در هفته‌های آینده خواهیم بود.

نظر شما درباره رابط کاربری آینده One UI 7 سامسونگ با عملکردی مشابه Dynamic Island چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی