حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی های جدید سامسونگ مانع از دانلود جانبی برنامه ها به‌صورت پیش‌فرض می‌شوند

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ چند روز پیش نسخه جدیدی از One UI را با Galaxy Z Flip 6 و Galaxy Z Fold 6 خود ارائه کرد. درکنار ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی، One UI 6.1.1 همچنین امنیت بیشتری را نیز برای گوشی های سامسونگ به‌ارمغان می‌آورد و یکی از این ویژگی‌های امنیتی که به‌طور پیش‌فرض در این دستگاه‌ها فعال می‌باشد، عدم امکان دانلود جانبی برنامه های اندروید است.

عدم امکان دانلود جانبی برنامه های اندروید به‌صورت پیش‌فرض توسط گوشی های جدید سامسونگ

به‌گزارش AndroidAuthority، با انتشار One UI 6.1.1، سامسونگ ویژگی Auto Blocker را بهبود بخشیده تا حریم خصوصی و امنیت بهتری را ارائه دهد. بااین‌حال، این شرکت به‌طور پیش‌فرض بارگذاری جانبی برنامه‌ها را نیز مسدود می‌کند. این یک ویژگی عالی برای کاربرانی است که از فناوری آگاه نیستند و ممکن است خطرات ناشی از بارگذاری جانبی فایل‌های APK برنامه و بازی دانلودشده از منابع نامعتبر را درک نکنند.

درحالی‌که سیستم‌عامل اندروید به‌طور پیش‌فرض بارگذاری جانبی برنامه‌ها را مسدود می‌کند، ویژگی Auto Blocker یک لایه محدودیت مشابه دیگر را نیز اضافه می‌کند. بنابراین، نصب برنامه‌ها و بازی‌ها از منابع غیرقابل‌اعتماد برای کاربرانی که با فناوری کمتر آشنا هستند، بسیار سخت می‌شود.

عدم امکان دانلود جانبی برنامه های اندروید به‌صورت پیش‌فرض توسط گوشی های جدید سامسونگ

عدم امکان دانلود جانبی برنامه های اندروید به‌صورت پیش‌فرض توسط گوشی های جدید سامسونگ

Auto Blocker سال گذشته با One UI 6.0 معرفی شد، اما یک ویژگی اختیاری بود. با دستگاه‌هایی که با One UI 6.1.1 به‌صورت ازپیش‌نصب‌شده عرضه می‌شوند، Auto Blocker به‌طور پیش‌فرض فعال شده است.

نکته خوب این است که اگر داده‌های خود را با استفاده از Smart Switch از گوشی گلکسی قدیمی خود به دستگاه جدیدی با One UI 6.1.1 انتقال دهید، تنظیمات پیش‌فرض Auto Blocker از گوشی قدیمی به جدید منتقل می‌شود. یعنی ممکن است ویژگی جدید Auto Blocker تحت تأثیر قرار نگیرید.

برای کسانی که درحال ارتقا‌ء گوشی غیرسامسونگی خود به یکی از مدل‌های گلکسی زد فلیپ 6 یا گلکسی زد فولد 6 هستند، ممکن است متوجه شوند که بارگذاری جانبی برنامه‌ها به‌طور پیش‌فرض خاموش است و این می‌تواند باعث ناراحتی کاربران شود.

چگونه Auto Blocker را غیرفعال کنیم؟

کاربران دستگاه‌هایی که این ویژگی را ازطریق به‌روزرسانی OneUI 6.1.1 دریافت می‌کنند، می‌توانند به راحتی با مراجعه به Settings > Security and Privacy> Auto Blocker، این ویژگی را غیرفعال کنند. پس از این مرحله، کاربران باید به فروشگاه یا وب‌سایت اپلیکیشنی که می‌خواهند برنامه خود را ازطریق آن دانلود کنند، اجازه صادر کنند که این رفتار پیش‌فرض بارگذاری جانبی در سیستم‌عامل اندروید است.

نظر شما درباره مسدود بودن پیش‌فرض امکان دانلود جانبی برنامه‌ها در نسخه جدید OneUI 6.1.1 سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی