حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرایط اجاره خودرو در تهران

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

عده ای از افراد ترجیح میدهند بجای خرید خودرو، مبلغ مورد نظرشان را در امور دیگری سرمایه گذاری نمایند یا موقتا وسیله نقلیه ای در اختیار نداشته باشند و تصمیم میگیرند اقدام به اجاره خودرو نمایند. اصطلاحا رنت ماشین، پدیده جدیدی بوده که امروز در بسیاری از شهرستان‌ها و شهرهای ایران رواج یافته است. در تهران، به‌عنوان یکی از پرتراکم‌ترین شهرهای جهان ازلحاظ جمعیتی، عده ای با هدف اجاره اتومبیل یا کرایه خودرو فعالیت دارند.

اگر یک روز پرمشغله دارید و نگران نحوه جابه‌جایی خود هستید، بهتر است با روش‌های اجاره خودرو و مرکز معتبری که ارائه‌دهنده این خدمات باشد آشنا شوید؛ چراکه این راهکار می‌تواند بسیار کاربردی باشد و علاوه‌بر جلوگیری از اتلاف وقت، تا حد زیادی در هزینه شما صرفه‌جویی کند.

به جای اجاره خودرو از افراد متفرقه به دنبال شرکتی معتبر باشید

اجاره ماشین از افراد متفرقه به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود؛ چراکه سلامت فنی این ماشین‌ها تاییدشده نیست و ازطرفی صاحبان آن‌ها معمولا مبالغ بالایی برای دراختیارگذاشتن خودروی خود در نظر می‌گیرند. مگر اینکه با عقد قراردادی رسمی، حق و حقوقی بین طرفین تعیین شود.

بهترین کار این است که شرکت معتبری برای اجاره اتومبیل پیدا کنید. طی این فرایند، قراردادی رسمی بین شما و شرکت اجاره‌دهنده بسته می‌شود که شما در قبال گرفتن خودرو برای مدتی که تعیین می‌کنید، اجاره می‌پردازید و مبلغ مشخصی هم به ودیعه می‌گذارید.

اجاره ماشین در تهران از شرکت معتبر

بسیار مهم است که از افراد متفرقه اقدام به اجاره خودرو ننمایید، شرکت‌های معتبر اجاره ماشین مانند رنت خودرو، با داشتن تجربه و استانداردهای بالا خدمات‌ خیلی بهتری ارائه میدهند که مهمترین آن عقد قرارداد رسمی میباشد.

تمامی خودروهای موجود در این مجموعه، ازنظر فنی سالم هستند و قبل‌از تحویل به اجاره‌کننده، توسط کارشناسان به‌صورت کامل بررسی می‌شوند. رنت خودرو، یک سامانه آنلاین اجاره ماشین بین‌المللی است که امکان رزرو آنلاین انواع خودرو ها را به شما میدهد.

قیمت اجاره ماشین را بررسی نمایید

اجاره اتومبیل فرایندی است که طی آن می‌توانید برای مدت معینی با پرداخت اجاره‌ای معین سواری خودرو مورد نظرتان را تجربه نمایید. با توجه به قیمت اجاره ماشین میتوانید انتخاب متناسب با بودجه خود داشته باشید. اگر عاشق رانندگی با جدیدترین و گران‌قیمت‌ترین خودروها هستید اما بودجه خرید آن را ندارید، اجاره ماشین راه‌حل بهتری برای شما خواهد بود.

مجموعه رنت خودرو با تلاش‌های بی‌وقفه خود در راستای ارتقای سطح خدمات و تامین نیازهای مشتریان، همچنان درحال توسعه و گسترش است تا بتواند به هدف اصلی خود که در واقع ارائه خدماتی باکیفیت و جلب‌رضایت مشتریان است برسد.

این امکان را فراهم است که با اجاره اتومبیل از شرکت های معتبر، نه‌تنها در سطح شهر تهران، بلکه در حومه تهران، شهرهای نزدیک به تهران، اصفهان و شهرهای شمالی کشور هم گشت‌وگذار کنید. حال چه با هدف تفریح باشد و چه با هدف رسیدگی به امور کاری.

از عقد قرارداد هنگام اجاره خودرو غفلت نکنید

قرارداد اجاره اتومبیل، سندی است که میان مالک خودرو و متقاضیان اجاره آن امضا می‌شود. این قرارداد باید کاملا دو طرفه و رسمی باشد که طرفین را ملزم به قبول حقوق و تکالیفی نسبت به یکدیگر می‌کند.

حتما قبل‌از اجاره خودرو این قرارداد را با مالک امضا کنید تا شرایط تحویل، نگهداری از وسیله، مخارج و هزینه‌های پیش‌بینی‌شده یا پیش‌بینی‌نشده به‌خوبی مشخص شوند. در این صورت اگر مشکلی پیش آمد می‌توانید با استناد به آن، مشکل را برطرف کنید. تنظیم دقیق قرارداد باعث می‌شود که طرفین نتوانند از برخی شرایط سوء‌استفاده کنند.

اجاره خودرو با راننده بهتر است یا بدون راننده؟

در ایران، توسط سامانه آنلاین معرفی شده، امکان اجاره خودرو بدون راننده و یا با راننده فراهم است تا هیچ دغدغه‌ای بابت این موضوع نداشته باشید. حالا به‌نظر شما کدام مورد مناسب‌تر است؟ کرایه خودرو با راننده یا بدون راننده؟

هنگامی که شما خودرو را با راننده کرایه می‌کنید، مسئولیت‌ها را ازروی دوش خود برمی‌دارید. مثلا اگر گواهینامه ندارید و یا امکان رانندگی در سطح شهر برایتان میسر نیست، اگر به قرار مهمی دعوت شده‌اید و ترجیح میدهید با راننده شخصی به صورت تشریفاتی حاضر شوید، اگر میخواهید در حین سفر به امور دیگر خود برسید، راننده می‌تواند همراه خوبی در مسیر شما باشد.

درصورتی‌که قرار است یک روز، یک هفته یا حتی یک ماه با خانواده یا دوستان‌تان درحال گشت‌وگذار باشید و در تفریح خود به‌دنبال استقلال و آزادی‌عمل، انعطاف‌پذیری زمانی و به‌طور کلی راحتی بیشتری هستید، می‌توانید خودروی مد نظر خود را بدون راننده اجاره کنید. البته مهم است که مجوز لازم را برای رانندگی داشته باشید.

چگونه به صورت آنلاین خودرو اجاره کنیم؟

شما می‌توانید با استفاده از سامانه آنلاین رنت خودرو به صورت آنلاین اقدام به انتخاب و رزرو خودروی مدنظر خود نمایید.

همچنین اگر ترجیح شما مراجعه حضوری به شرکت های اجاره خودرو است، میتوانید به صورت حضوری و با انجام هماهنگی‌ به مرکز اجاره ماشین رنت خودرو مراجعه نمایید. برای هر دو روش مجموعه معرفی شده خدمت رسانی انجام میدهد.

شرایط اجاره ماشین در تهران

اگر قرار به اجاره اتومبیل بدون راننده است، بعد از انجام رزرو لازم است تامین ضمانت و مبلغی به‌عنوان ودیعه ارائه دهید. این ودیعه می‌تواند پول نقد، طلا، سکه، ارز یا به امانت گذاشتن خودروی ایرانی یا خارجی نزد موسسه اجاره ماشین باشد. حال اگر قرار است به اجاره خودرو با راننده بپردازید، شرایط آسان تر است؛ چون اغلب مسئولیت‌ها بر عهده راننده خواهد بود.

امکان اجاره چه نوع خودروهایی وجود دارد؟

اگر برای مدتی طولانی نیاز به خودرو دارید و نمی‌خواهید مخارج‌تان خیلی بالا برود، خودروهایی اقتصادی جهت اجاره وجود دارند. اما اگر خواستار گردش با خودروهایی تشریفاتی و لوکس هستید اما بودجه خرید آن را ندارید، هر زمان که بخواهید می‌توانید به اجاره آن‌ها اقدام کنید.

برای تفریحات خانوادگی یا دوستانه، احتمالا نیاز به خودرویی مانند ون خواهید داشت که فضای بازتری را برای‌تان فراهم کند که امکان اجاره ون هم وجود دارد.

جمع‌بندی

اجاره خودرو در ایران از زمانی شروع شد که فرهنگ استفاده از ماشین به تمامی افراد جامعه سرایت کرد. حتی آن‌هایی که توان مالی خرید خودرو را ندارند، به‌دنبال راهی می‌گردند تا در مواقع ضروری مانند برگزاری جشن عروسی، رسیدگی به امور خود، تفریحات خانوادگی و دوستانه نیاز خود را به وسیله نقلیه برطرف کنند. اجاره ماشین، مسیر پرچالش این افراد را هموار می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی