حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شاید سری پیکسل ۹ گوگل ۲ سال ارتباط ماهواره ای رایگان ارائه کند

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | شایعات، گوگل

پیش‌تر ما چندین گزارش داشتیم که نشان می‌داد گوشی‌های پیکسل گوگل به زودی ویژگی ارتباط ماهواره‌ای را ارائه می‌کنند. شواهد جدید از Android 15 Beta 4 به تازگی تأیید می‌کند که گوگل در حال کار بر روی ارائه پشتیبانی تماس اضطراری ماهواره‌ای برای تلفن‌های هوشمند اندرویدی است. جالب این که شاید سری پیکسل ۹ گوگل ۲ سال ارتباط ماهواره ای رایگان ارائه کند.

ارتباط ماهواره ای پیکسل ۹ گوگل

نسخه بتای چهارم اندروید ۱۵ دارای رشته کدهایی است که به ویژگی های اتصال ماهواره‌ای اشاره می‌کند. این ویژگی احتمالاً Pixel Satellite SOS نام خواهد داشت.

اگرچه تایید نشده است، اما انتظار می رود پیکسل 9، پیکسل 9 پرو و ​​پیکسل 9 پرو فولد اولین گوشی‌هایی از گوگل باشند که از این ویژگی بهره می‌برند. طبق گزارش‌ها، این گوشی‌های هوشمند به مودم جدید اگزینوس 5400 سامسونگ مجهز خواهند شد که دارای زیرساخت ضروری برای ارتباطات ماهواره‌ای است.

این رشته کدها همچنین نشان می‌دهد که این ارتباط ماهواره‌ای به پیام‌های متنی ارسال شده از طریق نرم افزار Google Message محدود می‌شود.

همچنین مشابه پیشنهاد اولیه اپل، گوگل ممکن است یک دوره ۲ ساله را ارائه دهد که در آن Pixel Satellite SOS رایگان است.

البته ساختار قیمت‌گذاری پس از این دوره اولیه ۲ ساله هنوز مشخص نیست و هنوز هیچ نشانه‌ای از سوی گوگل در مورد هزینه‌های اشتراک احتمالی وجود ندارد.

در حالی که اپل تماس‌های اضطراری را نیز از طریق ماهواره ارائه می‌دهد، مشخص نیست که آیا گوگل قصد دارد عملکرد ماهواره‌ای اضطراری خود را فراتر از پیام متنی گسترش دهد یا خیر.

نکته قابل توجه دیگر موجود در این کدها آن است که شاید این ویژگی از ابتدای عرضه سری Pixel 9 در دسترس نباشد و احتمالا در ابتدا برای مناطق جغرافیایی خاصی ارائه شود.

موبایل‌های Pixel واجد شرایط ممکن است برای فعال کردن Pixel Satellite SOS به به‌روزرسانی نرم‌افزاری نیاز داشته باشند.

علاوه بر گوشی‌های پیکسل، سامسونگ نیز در حال آماده‌سازی برای معرفی اتصال ماهواره‌ای برای گوشی‌های گلکسی خود است. پشتیبانی از این ویژگی در سه برنامه مختلف سامسونگ رصد شده است که نشان می دهد این شرکت در مراحل نهایی توسعه است.

با این حال، نه گوگل و نه سامسونگ جدولی برای زمانی که دستگاه هایشان پشتیبانی ارتباطی ماهواره ای دریافت خواهند کرد، ارائه نکرده اند.

نظر شما چیست؟ ویژگی ارتباط ماهواره‌ای در شرایط اضطراری برای شما چقدر اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)