حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ با حذف پیام رسان خود، Google Messages را به پیام رسان پیش‌فرض گلکسی‌ها تبدیل کرد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ سال‌هاست که گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی خود را با پیام رسان اختصاصی خود عرضه می‌کند، اما این شرکت اخیراً این اپلیکیشن را در برخی بازارها از دستگاه‌های خود حذف کرده است. بدین‌ترتیب، Samsung Messages، حداقل در ایالات‌متحده، دیگر روی گوشی‌های هوشمند جدید این شرکت به‌صورت ازپیش نصب‌نشده قرار نمی‌گیرند و این اپلیکیشن جای خود را به Google Messages می‌دهد.

حذف پیام رسان سامسونگ و جایگزینی آن با Google Messages

سامسونگ پیش‌نصب اپلیکیشن Samsung Messages را بر روی گوشی‌های خود در ایالات‌متحده متوقف کرده و این کار در ابتدا با Galaxy Z Flip 6 و Galaxy Z Fold 6 آغاز شده است. این دستگاه‌ها One UI 6.1.1 را در روز عرضه اجرا می‌کنند و از Google Messages به‌عنوان اپلیکیشن پیش‌فرض پیام‌رسان استفاده می‌کنند. این شرکت همچنین اقدام اخیر خود را ازطریق انجمن رسمی به‌صورت رسمی تأیید کرده است.

در بازارهای دیگر، ازجمله کانادا و اروپا، این شرکت همچنان گوشی‌های خود را با Samsung Messages عرضه می‌کند و کاربران گلکسی همچنان می‌توانند این اپلیکیشن را ازطریق Google Play Store نصب کنند.

حذف پیام رسان سامسونگ و جایگزینی آن با Google Messages

حذف پیام رسان سامسونگ و جایگزینی آن با Google Messages

البته ردپای این اقدام از سال 2022 و زمانی که سامسونگ شروع به عرضه گوشی‌های خود با Google Messages به‌عنوان اپلیکیشن پیام‌رسان پیش‌فرض در برخی مناطق کرد، دیده می‌شد. درحالی‌که این شرکت گوشی‌های خود را با Samsung Messages به‌صورت ازپیش نصب‌شده نیز عرضه می‌کرد، این اپلیکیشن به‌عنوان پیام‌رسان پیش‌فرض درنظر گرفته نشده بود.

اگرچه Samsung Messages از RCS پشتیبانی می‌کند، این شرکت کره‌ای برای استفاده از این استاندارد، Google Messages را به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد. ممکن است گوگل با تولیدکنندگان اندرویدی، ازجمله سامسونگ، قراردادی بسته باشد تا آن‌ها Google Messages را به‌عنوان برنامه پیام‌رسان پیش‌فرض در گوشی‌ها و تبلت‌هایشان برای ثبات و بهبود RCS درنظر بگیرند.

گوگل و سامسونگ در چند سال گذشته شروع به افزایش فشارها بر اپل برای ارائه پشتیبانی از RCS کردند. اتحادیه اروپا به اپل دستور داد تا پشتیبانی از RCS را در آیفون‌ها اضافه کند و با انتشار iOS 18، آیفون‌های سازگار از RCS برای تجربه پیام‌رسانی بسیار بهتر هنگام برقراری ارتباط با دستگاه‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کنند.

پیش از انتشار عمومی iOS 18، گوگل ممکن است با سامسونگ همکاری کرده باشد تا Google Messages را به برنامه پیام‌رسان پیش‌فرض به‌منظور تجربه‌ای یکدست برای کاربران اندروید تبدیل کند.

نظر شما درباره حذف پیام‌رسان اختصاصی سامسونگ از گوشی‌های گلکسی این شرکت و جایگزینی آن با پیام‌رسان گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی