حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اگر گوشی سامسونگ دارید حتما این آپدیت را دریافت کنید

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، سامسونگ

سامسونگ ماهانه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای ده‌ها گوشی هوشمند و تبلت خود منتشر می‌کند. این شرکت به تازگی می‌گوید به‌روزرسانی امنیتی بعدی آن حیاتی است. ظاهراً پچ امنیتی آگوست 2024 سامسونگ از نظر امنیتی بسیار مهم خواهد بود. در نتیجه اگر گوشی سامسونگ دارید حتما این آپدیت را دریافت کنید.

این آپدیت سامسونگ واقعا حیاتی است

ماه گذشته میلادی گزارش شد که گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی با یک آسیب‌پذیری حیاتی (CVE-2024-32896) مواجه هستند. در آن زمان، گوگل مجبور شد به‌روزرسانی جدیدی را برای رفع این باگ منتشر کند.

بنابراین، انتظار می‌رفت که این نقص مهم تنها بر دستگاه‌های پیکسل تأثیر بگذارد. با این حال، به نظر نمی‌رسد این درست باشد. آنطور که پیداست، این آسیب‌پذیری همه دستگاه‌های اندرویدی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و سامسونگ اکنون پا را فراتر گذاشته و تصمیم گرفته بدون منتظر ماندن برای به‌روزرسانی اندروید 15، یک آپدیت امنیتی را برای رفع مشکل عرضه کند.

آسیب پذیری CVE-2024-32896 یک خطر امنیتی قابل توجه است و با به روز رسانی امنیتی بعدی سامسونگ اصلاح خواهد شد. این شرکت کره‌ای به نشریه فوربس تأیید داده است که یک وصله امنیتی مهم در ماه آینده برای تلفن‌ها و تبلت‌های گلکسی در دسترس خواهد بود.

در حالی که گفته می‌شود انتشار این به‌روزرسانی به مدل دستگاه، کشور و اپراتور مخابراتی بستگی دارد، اما دیدن اینکه سامسونگ به طور فعال آن را ارائه می‌کند، مایه اطمینان است.

ظاهراً دولت ایالات متحده دستوری را به کارمندان فدرال صادر کرده که دستگاه های پیکسل خود را تا تاریخ 4 ژوئیه 2024 به روز کرده یا استفاده از آنها را متوقف کنند.

توسعه دهندگان رام GrapheneOS که متمرکز بر امنیت هستند فاش کردند که یک آسیب پذیری مهم دیگر (CVE-2024-29745) وجود دارد و همه دستگاه های اندرویدی را تحت تأثیر قرار می دهد، اما برندهای دیگر گوشی های هوشمند اندرویدی به جز گوگل، هنوز آن را برطرف نکرده اند.

این آپدیت چه موارد دیگری را به همراه خواهد داشت؟

انتظار می‌رود سامسونگ با به‌روزرسانی آگوست 2024 پیشرفت‌های عمده‌ای در دوربین سری گلکسی اس 24 ایجاد کند. با این حال، سامسونگ ممکن است بر روی اضافه کردن ویژگی‌های جدیدتر Galaxy AI که در One UI 6.1.1 دیده می‌شود، نیز تمرکز کند.

طی چند ماه آینده، این شرکت کره‌ای می‌تواند اولین به‌روزرسانی One UI 7.0 Beta مبتنی بر اندروید 15 را برای گلکسی S24 و سایر دستگاه‌های سطح بالا منتشر کند. به‌روزرسانی پایدار One UI 7.0 می‌تواند قبل از پایان سال جاری برای اکثر تلفن‌ها و تبلت‌های گلکسی سازگار منتشر شود.

نظر شما چیست؟ عملکرد سامسونگ در عرضه آپدیت‌های نرم افزاری را چطور می‌بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)