حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوش مصنوعی GPT-4o mini به‌عنوان مدلی قدرتمند و مقرون‌به‌صرفه معرفی شد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | هوش مصنوعی

کمپانی OpenAI به تلاش خود برای دسترسی بیشتر افراد به هوش مصنوعی مولد ادامه می‌دهد. این شرکت به‌تازگی GPT-4o mini را معرفی کرده است که یک مدل جدید فشرده اما قدرتمند هوش مصنوعی با هدف مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن GPT-4 است.

هوش مصنوعی GPT-4o mini

قیمت 15 سنت به ازای هر 1 میلیون توکن ورودی و 60 سنت برای هر 1 میلیون توکن خروجی برای GPT-4o mini تعیین شده است که بسیار ارزان‌تر از GPT-3.5 Turbo است.

OpenAI فاش کرد که GPT-4o mini بسیار قدرتمندتر از مدل‌های مشابه دیگر مانند Gemini Flash ،Claude Haiku و GPT-3.5 Turbo است. این مدل در بنچمارک‌ها نیز از سایر مدل‌های ذکرشده پیشی گرفته و نتایجی تقریباً به‌خوبی GPT-4o را به‌دست آورده است.

هوش مصنوعی GPT-4o mini

هوش مصنوعی GPT-4o mini

OpenAI در یک بیانیه مطبوعاتی بیان می‌کند که GPT-4o mini یک مدل کوچک با هدف هوش متنی و استدلال چندوجهی است. GPT-4o mini در کارهای استدلالی بهتر از سایر مدل‌های کوچک عمل می‌کند، در استدلال ریاضی و کدنویسی برتر است و حتی برای استدلال چندوجهی عملکرد چشمگیری دارد.

این موتور دارای یک پنجره زمینه از 128 هزار توکن است و تا دیتای آن تا اکتبر 2023 به‌روز شده است. همچنین پشتیبانی از آپلود تصویر، ویدیو و صدا در آینده  برای آن ارائه خواهد شد.

به یاد داشته باشید که GPT-4o mini از GPT-4o مشتق شده است. “o” در نام این دو مدل نشان‌دهنده قابلیت‌های «چندوجهی» آن‌هاست که شامل پیشرفت هایی در عملکردهای صوتی، تصویری و متنی در 50 زبان به‌همراه سرعت و کیفیت بهبود یافته است.

انتشار GPT-4o mini از امروز آغاز می‌شود و جایگزین GPT 3.5 در اشتراک‌های رایگان، پلاس و تیمی برای کاربران نهایی خواهد شد. مشتریان سازمانی نیز از هفته آینده به این مدل دسترسی خواهند داشت.

نظر شما درباره مدل جدید OpenAI GPT-4o mini چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی