حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

صفحه آبی مرگ ویندوز به صورت گسترده در سطح جهان باعث مشکل شد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | مایکروسافت

سیستم عامل Windows مایکروسافت بدون شک محبوب‌ترین سیستم‌عاملی دسکتاپی دنیاست. اکثر پلتفرم‌هایی که می‌شناسیم با این سیستم عامل کار می‌کنند. امروز یعنی ۲۹ تیر ۱۴۰۳ صفحه آبی مرگ ویندوز به صورت گسترده در سطح جهان باعث مشکل شده است. این مشکل در فرودگاه‌ها، مراکز درمانی و حتی برخی شبکه‌های تلویزیونی باعث اختلال و حتی عدم عملکرد می‌شود.

مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز و اختلال جهانی

امروز تعداد بسیار زیادی از محصولات ویندوزی در سراسر جهان با مشکل «صفحه آبی مرگ ویندوز» یا BSOD مواجه شده‌اند. این مشکل به طور گسترده سیستم‌های کامپیوتری و خدمات مهم را مختل کرده است.

آنطور که گفته شد، این مشکل نه متوجه مایکروسافت که عمدتاً ناشی از یک به‌روزرسانی معیوب از شرکت امنیت سایبری CrowdStrike است. این به‌روزرسانی باعث شده بسیاری از کامپیوترها و سرورها در یک حلقه بوت معیوب گیر کرده و نتوانند به درستی سیستم عامل ویندوز را اجرا کنند.

این مشکل ابتدا در استرالیا گزارش شد، جایی که بانک‌ها، خطوط هوایی، و شبکه‌های تلویزیونی به سرعت تحت تأثیر قرار گرفتند. حتی شبکه Sky News در بریتانیا نتوانست اخبار صبحگاهی خود را به‌طور زنده پخش کند و به جای آن پیام عذرخواهی روی صفحه نمایش داد. همچنین، شرکت هواپیمایی Ryanair در اروپا هم به دلیل این اختلالات در پروازهایش با مشکلات جدی روبرو شد.

این مشکل به سرعت به سایر نقاط جهان هم نفوذ کرد. اداره فرودگاه‌های آلمان گزارش داده که فرودگاه برلین به دلیل «نقص فنی» تمامی پروازها را به حالت تعلیق درآورده است.

فرودگاه‌های اسپانیا و دیگر نقاط اروپا نیز از تأخیرهای قابل توجهی خبر داده‌اند. در ایالات متحده، اداره هوانوردی فدرال اعلام کرده که پروازهای شرکت‌های بزرگ مانند دلتا، یونایتد، و امریکن ایرلاینز به دلیل «مشکل ارتباطی» به حالت تعلیق درآمده‌اند.

در کنار این مشکلات، بسیاری از مراکز تماس اضطراری در آلاسکا و حتی یک شرکت هواپیمایی در هند مجبور شدند به استفاده از بلیت‌های دستی روی بیاورند. در حال حاضر، مدیران فناوری اطلاعات در سراسر جهان در تلاش هستند تا با بوت کردن دستگاه‌های آسیب‌دیده به حالت امن یا Safe Mode و حذف فایل‌های مشکل‌ساز، مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز را برطرف کنند.

به دنبال این اختلالات، سهام مایکروسافت و CrowdStrike در بازارهای اروپایی به شکل قابل توجهی افت کرده است. با این حال، CrowdStrike اعلام کرده که به‌روزرسانی معیوب شناسایی شده و تلاش‌ها برای برطرف کردن مشکل ادامه دارد.

نظر شما درباره این مشکل و اختلال بزرگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)