حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تعویض باتری آیفون | خرید باتری آیفون اپل اورجینال با ضمانت 6 ماهه

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

باتری آیفون طول عمر محدودی دارد و با هر بار شارژ و تخلیه باتری، ظرفیت آن کاهش می‌یابد و معمولا بعد از 2 تا 3 سال استفاده مستهلک خواهد شد و به ناچار باید اقدام به تعویض باتری آیفون گوشی اپل کنید.

شاید بتوانید خودتان باتری آیفون را خرید کنید و بخواهید کار تعویض را در خانه انجام دهید اما باید بگوییم که تا مدل 8 کمی کار ساده بود اما از مدل ایکس تا 15 پرو مکس کمی کار تعویض باتری نیاز به مهارت بالایی دارد که به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم که آن را در خانه تعویض کنید و بهتر است حتما به یک تعمیرگاه آیفون مجهز مراجعه کنید.

چه زمانی باتری آیفون خراب شده و باید برای تعویض باتری آیفون اقدام کنیم؟

همانطور که گفتیم باتری عمر بین دو تا سه سال دارند. مدل 14 و مدل‌های قبلی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که 80 درصد ظرفیت اولیه خود را در 500 بار شارژ کامل در شرایط ایده‌آل حفظ کنند. و در مدل 15 به گونه‌ای طراحی شده‌اند که 80 درصد ظرفیت اولیه را در 1000 بار شارژ کامل در شرایط ایده‌آل حفظ کنند. در همه مدل‌ها، درصد ظرفیت دقیق باتری بستگی به نحوه استفاده و شارژ منظم دستگاه‌ها دارد.

بهترین راهکار برای تست ظرفیت باتری گوشی آیفون و سالم بودن آن، بخش هلث یا سلامت است. هنگامی که وارد این بخش شوید به شما درصد ماکزیمم ظرفیت را نمایش خواهد داد که معمولا اگر به عدد تقریبا 80 درصد نزدیک شود به معنی این است که زمان تعویض باتری آیفون فرا رسیده است.

مورد بعدی اگر هنگام بازی کردن، تصویر آهسته حرکت کند و یا زمان اسکرول بین منو گوشی احساس کندی یا هنگی در گوشی اپل دیدید می‌تواند نشانه‌ای از خراب شدن آن باشد.

مورد بعدی اینکه اگر گوشی شما خود به خود خاموش شد و اگر هم موقع روشن شدن روی لوگوی اپل ماند، هم نشانه‌ای از خرابی آن باشد.

و اینکه مدت زمان هر بار شارژ شما در طول روز کاهش یابد. به طوری که مثلا اگر قبلا گوشی خود را دو بار در روز شارژ می‌کردید، اما الان بیشتر از 2 تا 3 بار باید شارژ کنید تا بتوانید با آن کار کنید که اینکار کمی باعث آزار شما خواهد شد.

رفع ارور و پیغام Important Battery messege بعد از تعویض باتری گوشی آیفون

با توجه به نبود نمایندگی آیفون در تهران، این امکان نیست که بتوانیم از باتری جنیون پارت اپل استفاده کنیم. اما نگران نباشید موبایل فیکس کمپانی با استفاده از ابزارهای بروز تعمیرات موبایل، توانایی این را دارد که بتواند باتری گوشی شما را بدون ارور و پیغام داخل تنظیمات تعویض کند.

در داخل فلت باتری گوشی اپل شناسه‌ای را تعریف شده است که قطعه هر گوشی مخصوص خود آن است و اگر باتری دیگری روی آن استفاده کنیم در داخل تنظیمات پیغام Unkown Part نمایش خواهد داد، به این معنی که قطعه دستگاه تعویض شده است. ما در صورتی که برای مشتری این پیغام مهم باشد خواهیم توانست این ارور را رفع کنیم.

کار تعویض باتری گوشی آیفون بدون ارور به این صورت است که ما، قطعه خراب گوشی شما را از قسمت فلت که شناسه در آن قرار دارد جدا می‌کنیم و روی قطعه جدید قرار می‌دهیم تا این پیغام داخل تنظیمات را حذف کنیم.

تعویض باتری گوشی آیفون

آیا بعد از تعویض باتری گوشی آیفون سلامت باتری 100 درصد خواهد شد؟

بله، بعد از تعویض باتری آیفون این امکان وجود دارد که بتوانیم با اضافه کردن یک فلت به آن را پروگرم کنیم تا هلث گوشی شما از 100 شروع شود تا مانند باتری اولیه خود، با توجه به تعداد شارژ کاهش یابد.

اگر مشتری از ما بخواهد که فقط هلث را بدون تعویض باتری بالا ببریم، این کار را به دلیل سوء استفاده در خرید و فروش انجام نخواهیم داد. مثلا مصرف کننده یا فروشنده گوشی با تقلب و دستکاری در هلث به خریدار بعدی می‌گوید که قطعه تعویض نشده است و با توجه به هلث بالا مشتری فکر خواهد کرد که گوشی کم استفاده شده است.

آیا بعد از تعویض باتری آیفون، گوشی آیفون ضد آب باقی خواهد ماند؟

معمولا اکثر تعمیرکاران توجهی به این ندارند که بعد از تعمیر آیفون یا تعویض باتری، برای آن گوشی مجدد از چسب ضد آب استفاده کنند تا مانند اول مقاوم در برابر آب شود. یا اگر هم بخواهند گوشی را مقاوم در برابر آب کنند به جای چسب اورجینال که بین فریم و ال سی دی قرار می‌گیرد از چسب مایع استفاده می‌کنند که کار را برای تعمیر بعدی دستگاه سخت خواهد کرد و ممکن است موقع باز شدن در سرویس و تعمیر بعدی به ال سی دی آسیب وارد شود.

موبایل فیکس کمپانی چسب مقاومت در برابر آب و گرد و غبار تمامی مدل‌های گوشی اپل را دارد و بعد از هر گونه تعمیر از آن استفاده خواهد کرد تا خیالتان راحت شود که در برابر نقوذ آب مثل روز اول شود.

زمان تعویض باتری گوشی آیفون اپل چقدر است؟

زمان تعویض باتری آیفون بین نیم ساعت تا دو ساعت متغیر است تا مدل 8 کار تعویض کمتر از یک ساعت زمان خواهد برد و از مدل ایکس به بعد چون دقت کار بیشتر خواهد شد و باید پیغام ارور و هلث آن را درست کنیم، بین یک تا 2 ساعت زمان خواهد برد.

هزینه تعویض باتری آیفون چقدر است؟

هزینه تعویض باتری آیفون بسته به جنس آن دارد که مشتری از ما درخواست دارد. باتری‌ها تنوع بالایی دارند، که به صورت کپی و فیک، تقویت شده، و اورجینال در بازار قطعات آیفون وجود دارد.

موبایل فیکس کمپانی به هیچ عنوان تعویض باتری آیفون به صورت فیک و تقویت شده را پیشنهاد نمی‌دهد و فقط قطعه اورجینال را به شما پیشنهاد می‌دهد.

قیمت باتری اورجینال اپل کمی از مدل تقویت شده و فیک بالاتر است اما طول عمر بهتری دارد و در عملکرد دستگاه شما خللی ایجاد نمی‌کند. تمامی قطعاتی که در این مجموعه تعویض خواهد شد با تضمین کیفیت اورجینال، آن را تا 6 ماه گارانتی خواهد کرد و در طول این 6 ماه گارانتی اگر مشکلی برای باتری گوشی شما بوجود آید بدون هیچ هزینه‌ای تعویض خواهد کرد.

خرید باتری آیفون

بالا بردن ظرفیت باتری آیفون درست است؟

پیشنهاد ما این است که به هیچ عنوان ظرفیت باتری گوشی آیفون را بالا نبرید. مثلا 13 پرو مکس با ظرفیت 4352 میلی آمپر ساعت است و میخواهید 5000 میلی آمپر روی دستگاه بندازد که اصلا کار اصولی نیست.

چگونه بفهمیم باتری گوشی آیفون اورجینال و اصل است؟

هیچ مشخصه خاصی برای تشخیص اورجینال بودن باتری وجود ندارد و از آنجا که در ایران و تهران ما نمایدنگی محصولات اپل را نداریم کار کمی دشوار شده است. توصیه ما این است که به هیچ عنوان گوشی گران قیمت اپل خود را به هر تعمیرکاری برای تعمیر نسپارید و دلیل آن هم اینست که تعویض باتری و کلا تعمیرآیفون نیاز به ابزارهای بروز و پیشرفته دارد که معمولا تعمیرکاران برای خرید این تجهیزات هزینه نمی‌کنند.

مرکز تعمیر آیفون موبایل فیکس کمپانی محیط بسیار مدرن و پیشرفته را جهت تعمیر آیفون فراهم کرده است تا شما دوست داران اپل بتوانید با خیال راحت گوشی خود را با هر مشکلی تعمیر کنید. در ضمن موبایل فیکس کمپانی گوشی‌های اندروید را هم تعمیر می‌کند. و یک ماه گارانتی روی خدمات تعمیرات دارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی