حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات دوربین سری پیکسل 9 به‌طور کامل فاش شد: مدل پرو با چهار دوربین 50 مگاپیکسلی

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | دوربین، شایعات، گوگل

تاکنون مشخصات و تصاویر زیادی از سری Pixel 9 آینده گوگل فاش شده است که تقریباً تمامی اطلاعات سخت‌افزاری در مورد آن‌ها را پوشش می‌دهد. حال به‌تازگی، یک افشاگری جدید نگاهی اجمالی به پیشرفت‌های قابل‌توجهی که در مشخصات سنسورهای دوربین سری پیکسل 9 آینده رخ می‌دهد، می‌اندازد.

مشخصات دوربین سری پیکسل 9

سری پیکسل گوگل همواره به‌دلیل ارائه یک پیکج عالی از دوربین برای عکاسی در بین کاربران و علاقه‌مندان به فناوری شهرت زیادی به‌دست آورده است. بااین‌حال، این شرکت در زمینه ارتقا سخت‌افزاری دوربین، عملکرد چندان قابل‌توجهی ندارد. این مورد اما، با سری آینده Pixel 9 درحال تغییر است، زیرا این شرکت قصد دارد برخی ارتقاهای سخت‌افزاری قابل‌توجه را در گوشی‌های هوشمند جدید خود ارائه دهد.

همان‌طور که توسط Android Authority گزارش شده است، گوگل درحال ایجاد برخی بهبودهای عمده در دوربین سری پیکسل 9 است. مدل پایه، پیکسل 9، دوربین فوق‌عریض خود را نسبت‌به نسل قبلی خود ارتقا می‌دهد و سنسور IMX386 سونی که در پیکسل 8 استفاده می‌شد، با سنسور IMX858 جدید جایگزین می‌شود. سنسور فوق‌عریض به‌روزشده نسبتاً بزرگتر خواهد بود و می‌تواند تصاویر با کیفیت بهتری را در شرایط مختلف مانند شرایط نوری کم ثبت کند.

پیکسل 9 ویژگی مهم دیگری را نیز دریافت خواهد کرد که مدت‌ها برای مدل استاندارد موردنیاز بود: دوربین جلویی با قابلیت فوکوس خودکار که پیکسل 8 پرو از آن بهره می‌برد. این دوربین به تولید تصاویر واضح‌تر کمک می‌کند و مشکلات دوربین سلفی با فوکوس ثابت را که معمولاً تصاویر تار می‌گیرد، برطرف می‌کند.

Pixel 9 Pro و Pixel 9 Pro XL همچنین حسگر جدید IMX858 را برای دوربین‌های سلفی، تله‌فوتو و فوق‌عریض خود دریافت خواهند کرد. سنسور ارتقایافته در دوربین جلو به‌شدت نتایج تصاویر سلفی را بهبود می‌بخشد، زیرا سنسورهای بزرگتر به ثبت تصاویر با وضوح بالاتر و جزئیات بیشتر کمک می‌کنند. پیکسل 9 پرو به‌دلیل استفاده از این سنسور که معمولاً برای دوربین‌های پشتی درنظر گرفته می‌شود و اکنون به دوربین جلو می‌آید، محبوبیت بیشتری پیدا خواهد کرد. گوگل همچنین حسگر دماسنج مادون‌قرمز خود، Melexis MLX90632 را برای مدل پیکسل پرو حفظ می‌کند، حتی اگر استفاده از آن درمیان کاربران محدود باشد.

مشخصات دوربین سری پیکسل 9

مشخصات دوربین سری پیکسل 9

تغییرات به پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو محدود نمی‌شود. سری Fold نیز دستخوش تغییراتی خواهد شد. دوربین فوق‌عریض Pixel 9 Pro Fold دیگر از IMX386 استفاده نخواهد کرد و اکنون با یک سنسور فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی 3LU سامسونگ جایگزین خواهد شد و دوربین سلفی نیز اکنون از سنسور 10 مگاپیکسلی 3K1 استفاده می‌کند. به‌نظر می‌رسد که این موارد یک پسرفت نسبت‌به نسل قبل باشد، اما می‌توان آن را به این نسبت داد که پیکسل تاشو جدید اکنون 2 میلی‌متر نازک‌تر از Pixel Fold اصلی است.

برای روشن‌ترشدن موضوع، در اینجا مشخصات کامل سنسورهای دوربین سری پیکسل 9 طبق اطلاعات فاش‌شده آورده شده است:

Pixel 9

دوربین اصلی: 50 مگاپیکسلی سامسونگ GNK

دوربین فوق‌عریض: 50 مگاپیکسلی سونی IMX858

دوربین سلفی: 10.5 مگاپیکسلی سامسونگ 3J1

Pixel 9 Pro و Pixel 9 Pro XL

دوربین اصلی: 50 مگاپیکسلی سامسونگ GNK

دوربین فوق‌عریض، تله فوتو و سلفی: 50 مگاپیکسلی سونی IMX858

دماسنج مادون‌قرمز: Melexis MLX90632

Pixel 9 Pro Fold

دوربین اصلی: 64 مگاپیکسلی سونی IMX787

دوربین تله‌فوتو: 10.5 مگاپیکسلی سامسونگ 3J1

دوربین فوق‌عریض: 12 مگاپیکسلی سامسونگ 3LU

دوربین سلفی: 10 مگاپیکسلی سامسونگ 3K1

علاوه‌بر ارتقاء سخت‌افزاری دوربین، سری Pixel 9 آینده از فیلمبرداری 8K با نرخ 30 فریم‌برثانیه برای اپلیکیشن دوربین خود پشتیبانی می‌کند که می‌تواند جزئیات و وضوح محتوا را با ایجاد ویدیوهای با وضوح بالا به‌میزان قابل‌توجهی بهبود بخشد. سری Pixel 9 در رویداد Made by Google ماه آینده رونمایی خواهد شد و با نزدیک شدن به این رویداد، می‌توانیم اطلاعات بیشتری را از محصولات گوگل دریافت کنیم.

نظر شما درباره مشخصات کامل دوربین سری پیکسل 9 گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی