حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی زد فولد 6 سامسونگ با وزن و ضخامت کمتر و ویژگی‌های جدید Galaxy AI رسماً معرفی شد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

سامسونگ در رویداد Unpacked امروز در پاریس، به‌صورت رسمی از نسل جدید گوشی‌های تاشو خود با نام گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 درکنار نسل جدید ساعت‌های هوشمند و بادزها رونمایی کرد. Galaxy Z Fold 6 به‌عنوان قدرتمندترین و گران‌قیمت‌ترین دستگاه، اکنون باریک‌تر و سبک‌تر شده و با نسبت‌های جدید نمایشگر ارائه می‌شود. پرچمدار جدید تاشو همچنین دارای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 است و رابط کاربری One UI 6.1.1 به‌همراه جدیدترین ویژگی‌های Galaxy AI است.

گلکسی زد فولد 6 سامسونگ

مهم‌ترین تغییری که گلکسی زد فولد 6 به‌ارمغان آورده است، احتمالاً نسبت ابعاد جدید و کمی متفاوت نمایشگرهای آن است. نسبت‌تصویر 22.1:9 به‌طور نمایشگر خارجی دستگاه قابل‌توجهی بهتر از 23.1:9 مدل نسل قبلی است.

ابعاد این نمایشگر نیز اندکی افزایش یافته و به 6.3 اینچ رسیده است که درکنار نسبت‌تصویر عریض‌تر، باعث افزایش مساحت کلی پنل بیرونی نمایشگر می‌شود.

گلکسی فولد 6 در مقایسه با گلکسی فولد 5، 1.5 میلی‌متر کوتاه‌تر و 2.9 میلی‌متر عریض‌تر در حالت بازشده (1 میلی‌متر در حالت تاشده) است. همچنین هنگام باز شدن 0.5 میلی‌متر نازک‌تر است (1.3 میلی‌متر در حالت تاشده) است. اما مهم‌تر از همه، نسل جدید اکنون 14 گرم سبک‌تر از مدل قبلی است. درواقع، با وزن 239 گرم، این دستگاه به سبک‌ترین گوشی‌های تاشوی موجود در بازار نزدیک شده و تنها 7 گرم از گلکسی اس 24 اولترا سنگین‌تر است.

لولای دستگاه نیز بازطراحی شده است و سامسونگ حتی یک محفظه بخار 1.6 برابر بزرگتر در مقایسه با Fold 5 برای بهبود بیشتر اتلاف گرما تعبیه کرده است. Fold 6 همچنین دارای گواهی IP48 است که برترین استاندارد مقاوت دربرابر آب و گردوغبار درمیان گوشی‌های تاشو به‌شمار می‌رود. این استاندارد تنها محافظت در برابر ذرات جامد با اندازه بیش از 1 میلی‌متر را تضمین می‌کند، اما حتی این مقدار هم بهتر از هر چیز دستگاه تاشوی دیگری است.

در بخش نمایشگر، شما یک پنل تاشو 7.6 اینچی داخلی (یا به قول سامسونگ Infinity Flex) با نسبت‌تصویر 20.9:18 دارید. هر دو نمایشگر اصلی و بیرونی از نوع Dynamic AMOLED 2X با رفرش‌ریت متغیر ​​120 هرتز هستند. همچنین شیشه محافظ نمایشگر بیرونی و بدنه پشتی دستگاه دارای محافظ Corning Gorilla Glass 2 است.

هر پنج دوربین گلکسی زد فولد 6، هیچ ارتقای سخت‌افزاری نداشته‌اند. بنابراین شما همچنان یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.8 با OIS، درکنار یک دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی f/2.4 با زوم اپتیکال 3 برابر و یک دوربین 12 مگاپیکسلی f/2.2 فوق‌عریض با زاویه‌دید 123 درجه دارید.

یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در سوراخ نمایشگر پنل بیرونی دستگاه قرار گرفته است، درحالی‌که یک دوربین 4 مگاپیکسلی زیر نمایشگر نیز در پنل داخلی پنهان شده است.

ناامیدکننده است که برای سومین نسل متوالی، پرچمدار تاشو سامسونگ با یک باتری 4400 میلی‌آمپرساعتی عرضه می‌شود که از شارژ بی‌سیم 25 واتی، بی‌سیم 15 واتی و شارژ بی‌سیم معکوس 4.5 واتی پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال، این شرکت وعده داده است که راندمان بهبودیافته گلکسی زد فولد 6 به دوام بیشتر آن کمک می‌کند.

سامسونگ در مورد پیشرفت‌های Galaxy AI نیز صحبت کرده و بهره‌وری نمایشگر بزرگ Z Fold 6 را ارتقا داد. برنامه‌های جدید Note Assist و Circle to Search برای این گوشی درنظر گرفته شده است و قابلیت‌های One UI 6.1.1 مبتنی‌بر Android 14 نیز از فرم فاکتور تاشو استفاده می‌کنند. حالت مترجم به هر دو طرف امکان می‌دهد ترجمه‌ها را روی صفحه اصلی و صفحه بیرونی مشاهده کنند، درحالی‌که Sketch to Image به هوش مصنوعی گوشی اجازه می‌دهد تا تصاویر هنری را از طرح‌هایی که در صفحه گالری یا یادداشت ایجاد می‌کنید، تولید کند.

گلکسی زد فولد 6 سامسونگ

گلکسی زد فولد 6 سامسونگ

Galaxy Z Fold 6 با سه گزینه ذخیره‌سازی 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت عرضه می‌شود که همگی با 12 گیگابایت رم همراه شده‌اند. رنگ‌های اصلی این دستگاه نیز شامل سایه نقره‌ای، صورتی و آبی دریایی است، با گزینه‌های انحصاری Crafted Black و White در وب‌سایت رسمی Samsung.com است.

گلکسی زد فولد 6 سامسونگ

گلکسی زد فولد 6 سامسونگ

گلکسی زد فولد 6 سامسونگ

گلکسی زد فولد 6 سامسونگ

قیمت این گوشی با افزایش نسبت‌به نسل قبلی، از 1899.99 دلار شروع می‌شود، پیش‌سفارش‌ها از هم‌اکنون باز هستند و عرضه عمومی این دستگاه از 24 جولای/3 مرداد شروع می‌شود.

نظر شما درباره گلکسی زد فولد 6 سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی