حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عملکرد تراشه بعدی هواوی احتمالا در حد اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد بود

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | هواوی

انتظار می‌رود چیپست جدید Kirin هواوی اواخر امسال معرفی شود و شایعه شده است که هواوی از سیلیکون آینده خود در سری Mate 70 استفاده خواهد کرد. تا کنون، تمامی نسخه‌های SoC غول چینی ناامیدکننده بوده‌اند، اما این تقصیر هوآوی نیست، زیرا ممنوعیت تجاری ایالات متحده مانع از آن می‌شود که از ویفرهای پیشرفته TSMC استفاده کند. با این حال، نسخه بعدی تراشه Kirin هواوی می‌تواند با پیشی گرفتن از اسنپدارگون 8 نسل 2، جهش بسیار قابل توجهی را در زمینه عملکرد ارائه دهد. علاوه بر این، گفته می‌شود که روان بودن رابط کاربری دستگاه‌های مجهز به این تراشه، که هر کدام از اعضای آن هستند. از خانواده Mate 70، مشابه گوشی‌های دارای Snapdragon 8 Gen 3 خواهد بود.

فرآیند ساخت 5 نانومتری SMIC، عملکرد تراشه بعدی هواوی را بهبود خواهد بخشید

گفته می‌شود که هوآوی Kirin 9100 را اواخر امسال معرفی می‌کند و شایعه شده است که فرایند ساخت 5 نانومتری SMIC تولید انبوه خواهد شد. پیش از این، گزارش شده بود که بزرگ‌ترین تولید کننده نیمه هادی چین با استفاده از ماشین آلات DUV به جای سخت افزار EUV پیشرفته‌تز، با موفقیت فرآیند جدید را توسعه داده است. در حالی که توسعه این فناوری چیزی جز یک معجزه نیست، اما این کار نهایتاً منجر به افزایش هزینه تولید و کاهش بازدهی شده است.

طبق گفته jasonwill101 در X، تراشه آينده Kirin عملکرد کلی بهتری نسبت به Snapdragon 8 Gen 2 خواهد داشت. علاوه بر این، او ادعا می‌کند که اگرچه این چیپست ممکن است توان پردازشی خام Snapdragon 8 Gen 3 نداشته باشد، اما در کاربری روزانه می‌تواند به اندازه این پردازنده روان عمل کند. بهبود خواهد یافت. بدون شک استفاده هواوی از سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT اختصاصی خود نقش قابل توجهی در بهبود تجربه کاربری گوشی‌های آینده این شرکت خواهد داشت.

هواوی میت 70

HarmonyOS NEXT به روان‌تر شدن تجربه کاربری گوشی‌های هواوی کمک خواهد کرد

گفته می‌شود هوآوی اواخر امسال رسماً HarmonyOS NEXT را عرضه می‌کند و به طور کامل اندروید را کنار می‌گذارد. بزرگ‌ترین مزیت اجرای HarmonyOS NEXT این است که طبق گزارش‌ها سه برابر کارآمدتر از اندروید در استفاده از حافظه است که نشان می‌دهد از نظر مصرف منابع سبک‌تر خواهد بود. این مزیت به تنهایی می تواند به این معنی باشد که گوشی‌های هوشمند قدیمی هواوی که از چیپست‌های نسل قبلی Kirin استفاده می‌کنند، می‌توانند به خوبی از پس رابط کاربری برآیند و وظایف مختلف را به خوبی انجام دهند.

پردازنده Kirin جدید همچنین به لطف تولید انبوه با فرآیند 5 نانومتری، بهره وری انرژی بهبود یافته‌ای دارد، اما هنوز هیچ بنچمارکی از عملکرد این پردازنده منتشر نشده است. با این اوصاف باید منتظر ماند و دید که آیا هواوی می‌تواند با Kirin 9100 مجدداً یک پردازنده رقابتی به بازار عرضه کند یا خیر.

نظر شما درباره پردازند آینده هواوی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نویسنده آزمایشی