حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقاومت نسبی در برابر خاک با گواهی IP48 به Galaxy Z Fold 6 و Z Flip 6 سامسونگ اضافه خواهد شد

نوشته

2 روز قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

در حالی که برندهای دیگر در حال کاهش ضخامت یا ارتقا دوربین گوشی‌های تاشو خود هستند، سامسونگ اولویت خود را روی کاهش نگرانی کاربران از مقاومت گوشی‌های تاشو گذاشته است. ابتدا این برند گواهی IPX8 را برای مقاومت در برابر آب به نسل‌های قبلی اضافه کرد. حالا خبر می‌رسد که مقاومت نسبی در برابر خاک با گواهی IP48 به Galaxy Z Fold 6 و Z Flip 6 سامسونگ اضافه خواهد شد.

گواهی IP48 برای Galaxy Z Fold 6 و Z Flip 6 سامسونگ

گواهی IP برای رتبه‌بندی مقاومت محصولات نسبت به نفوذ گردوغبار و آب است. این گواهی معمولا با یک عدد ۲ رقمی نشان داده می‌شود، مثلا IPxy را در نظر بگیرید. اینجا x میزان مقاومت در برابر گردوغابر و y میزان مقاومت در برابر آب است.

پیش از این گوشی‌های تاشو سامسونگ گواهی IPX8 داشتند. به این معنی که در برابر گردوغبار مقاوم نبودند اما در برابر در سطح غوطه‌ور شدن در آب مقاومت داشتند.

طراحی مقاوم گلکسی زد فولد ۶

طراحی مقاوم گلکسی زد فولد ۶

در تصاویر غیررسمی لو رفته از تبلیغات سامسونگ، مشخص شده که گلکسی زد فولد ۶ و البته گلکسی زد فلیپ ۶ در مقابل ذرات گردوغبار با قطر ۱ میلی‌متر و بزرگتر مقاوم است. این یعنی گواهی IP4y و چون قبلا این محصولات گواهی IPx8 داشتند، حالا این محصولات با گواهی IP48 عرضه خواهند شد.

هر چند این به معنی مقاومت کامل در برابر گردوغبار و خاک نیست اما می‌تواند کمی خیال دارندگان این گوشی‌های تاشو را راحت کند.

طراحی مقاوم گلکسی زد فلیپ ۶

طراحی مقاوم گلکسی زد فلیپ ۶

به این ترتیب گوشی‌های تاشو سامسونگ برای سال ۲۰۲۴ می‌توانند یک ویژگی متمایزکننده نسبتا مهم دربرابر خیل رقبای چینی داشته باشد.

نظر شما چیست؟ داشتن این گواهی برای شما مهم‌تر است یا ضخامت کمتر، دوربین بهتر یا باتری بزرگتر؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)