حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایرپادهای دوربین دار اپل در سال 2026 به تولید انبوه خواهند رسید

نوشته

2 روز قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

به گفته یکی از تحلیلگران معروف دنیای فناوری، اپل قصد دارد یک نسخه اصلاح شده از ایرپادهای خود را که به دوربین مجهز است، معرفی کند. در حالی که به جزئیات طراحی این محصولات اشاره‌ای نشده، گزارش شده است که این هدفون‌ها دارای ماژول‌های دوربین هستند و انتظار می‌رود تولید انبوه آن در سال 2026 اتفاق بیفتد. گفته می‌شود که دلیل استفاده از دوربین در ایرپادها، بهبود قابلیت «spatial audio»، و ایجاد هم‌افزایی با سایر محصولات این شرکت است.

ایرپادهای 2026 جدید اپل ظاهراً دارای دوربین IR مشابه گیرنده Face ID آیفون خواهند بود

دوربین‌هایی که انتظار می‌رود در مدل جدید AirPods برای سال 2026 یافت شوند، مشابه سنسورهایی نیستند که در آیفون‌ها می‌بینیم. در عوض، مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور دنیای فناوری، در آخرین وبلاگ خود اظهار داشت که دوربین‌ها از یک تابنده IR(فروسرخ) بهره می‌برند و گفته می‌شود که AirPods به طور یکپارچه با Apple Vision Pro و هدست‌های AR آینده این شرکت کار خواهد کرد تا تجربه صوتی فضایی را بهبود بخشد. جزئیات نحوه عملکرد هدفون‌های داخل گوشی اپل در زیر توضیح داده شده است.

انتظار می‌رود ایرپادهای جدید با Vision Pro و هدست‌های آینده اپل برای بهبود تجربه کاربر از صدای فضایی و تقویت اکوسیستم محاسبات فضایی «spatial computing» استفاده شوند. به عنوان مثال، هنگامی که کاربر در حال تماشای یک ویدیو با ویژن پرو است و این ایرپاد جدید را پوشیده است، اگر کاربران سر خود را بچرخانند تا به یک جهت خاص نگاه کنند، جهت منبع صدا می‌تواند برای ایجاد یک تجربه واقع گرایانه، تغییر کند.

شایان ذکر است که اپل قبلاً پتنت‌هایی را در این زمینه ثبت کرده است و دوربین‌های IR روی AirPods وظیفه تشخیص تغییرات در محیط را بر عهده خواهند داشت. با فعال کردن ژست‌های درون هوا، تعامل بین کاربران و دستگاه‌ها شاهد بهبودهایی خواهد بود. در زمینه تولید، فاکسکان، NPI یا تامین کننده «معرفی محصول جدید» ایرپادها با ظرفیت خروجی 10 میلیون واحد خواهد بود.

با این حال لازم به ذکر است که حجم تولید به تقاضا بستگی دارد. اما هنوز هم قابل توجه است که ببینیم اپل چطور خواهد توانست در محصولاتی که تا این اندازه کوچک هستند، از دوربین استفاده کند. امیدواریم که اپل ایده استفاده از دوربین در ایرپادهای خود را کنار نگذارد تا ما بتوانیم شاهد چنین محصول جذابی در آینده باشیم.

نظر شما چیست؟ آیا برای ایرپادهای آینده اپل هیجان‌زده هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر