حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 4 از یک فناوری تولید فریم شبیه به DLSS بهره خواهد برد

نوشته

1 روز قبل | بدون دیدگاه | کوالکام

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که واحد GPU در پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 4 می‌تواند با قابلیت «Frame Generation» با کمک هوش مصنوعی معرفی شود که اساساً با قرار دادن فریم‌های ساختگی، بین فریم‌هایی که به صورت معمولی پردازش شده‌اند، عملکرد پردازنده را حین اجرای بازی بهبود ببخشند. علاوه بر این، اسنپدراگون 8 نسل 3 و 8s نسل 3 نیز می‌توانند این فناوری را از طریق به روزرسانی نرم‌افزاری دریافت کنند.

فناوری Frame Generation در واحد GPU پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 4 درست مانند نمونه‌های انویدیا و AMD خواهد بود

افشای اطلاعات قبلی پیش‌بینی می‌کرد که Snapdragon 8 Gen 4 با پردازنده گرافیکی Adreno 830 با کلاک 935 مگاهرتز عرضه شود. افشاگر معروف دنیای فناوری، Digital Chat Station در شبکه اجتماعی Weibo  اکنون یکی ویژگی‌های جدید پرچمدار آینده کوالکام را فاش کرده است که به طور بالقوه می‌تواند چشم انداز بازی‌های موبایل را تغییر دهد. ظاهراً Adreno 830 از قابلیت frame generation پشتیبانی می‌کند که به آن اجازه می‌دهد تا بازی Genshin Impact را با نرخ 120 فریم بر ثانیه در رزولوشن 1080p اجرا کند.

قابلیت مذکور، که عموماً با نام DLSS/FSR Frame Generation شناخته می‌شود، یک ویژگی نسبتاً جدید و منحصر به فرد برای پردازنده‌های گرافیکی نسل فعلی Nvidia و AMD است. این ویژگی اساساً با قرار دادن فریم‌های مصنوعی، نرخ فریم بازی را افزایش می‌دهد. در حالی که این تصور عملکرد بهتری را ایجاد می‌کند، اما هزینه آن تاخیر اضافی در ورودی و ایجاد یکسری اشکالات بصری مانند تاری است.

Digital Chat Station اضافه می‌کند که این ویژگی منحصر به Snapdragon 8 Gen 4 نخواهد بود. این امکان وجود دارد که Frame Generation از طریق یک به روزرسانی سیستم عامل به Snapdragon 8s Gen 3 و Snapdragon 8 Gen 3 نیز برسد. البته این ویژگی به طور پیش‌فرض روی بازی‌های قابل استفاده نیست و سازندگان باید آن را در بازی‌های خود ادغام کنند. استفاده از Frame Generation می‌تواند راه را برای آمدن بازی‌های رایانه‌ای AAA مانند Resident Evil Village و Assassin’s Creed: Mirage به اندروید هموار کند و شاید حتی به Snapdragon X Elite نیز در اجرای بهتر بازی‌ها کمک کند.

نظر شما درباره آمدن قابلیت Frame Generation به پردازنده‌های کوالکام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر