حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرفیس پرو 10 در مقایسه با سرفیس پرو 9 چه تغییراتی کرده؟

نوشته

1 روز قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

مایکروسافت به‌تازگی از یک نوت‌بوک جدید به نام Surface Pro 10 رونمایی کرده است. این محصول را باید یک لپ‌تاپ سبک‌وزن، نازک و کاربردی بدانیم که می‌توانید آن را به هر جایی برده و از آن برای امور مختلف کمک بگیرید.

به‌طور مثال، اگر می‌خواهید امور اداری، دانشگاهی یا حتی برنامه‌نویسی خود را در یک نوت‌بوک انجام دهید، surface  انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. باید این را هم بگوییم که بسیاری از مدیران و اساتید از این محصول برای شرکت در جلسات آنلاین کمک می‌گیرند. ما را همراهی کنید تا در این مطلب این نوت‌بوک را با نسخه قبلی آن یعنی سرفیس پرو 9 مقایسه کنیم.

معرفی نوت‌بوک جدید مایکروسافت Surface Pro 10

بگذارید قبل از مقایسه این سری 10 و 9 از نوت بوک‌های سرفیس پرو، هر کدام از این محصولات را به صورت اجمالی برای شما بررسی کنیم. سرفیس پرو 10 محصولی جدید از شرکت مایکروسافت است که با کمک آن قادر به انجام کارهای گوناگونی هستید.

پردازنده استفاده شده برای این دستگاه سی‌پی‌یو اینتل Core Ultra بوده و از کارت گرافیک Intel Graphics نیز بهره می‌برد. این دستگاه تا رم 32 گیگ موجود بوده و از حافظه SSD فوق سریع نسل 4 نیز استفاده می کند. به کمک نمایشگر با کیفیت آن قادر هستید تصاویر و فیلم‌های مختلف را ویرایش کرده یا به امور حرفه‌ای یا روزمره خوب بپردازید.

سرفیس پرو 9؛ یکی از بهترین نوت بوک‌های بازار

محصول دیگری که باید در این مقایسه باهم بررسی کنیم، نوت بوس سرفیس پرو 9 نام دارد. این مدل نسخه قبلی مدل بالا بوحده و از سی‌پی‌یو اینتل Core i7-1255U استفاده می‌کند. رم آن همانند مدل بالا تا 32 گیگ ظرفیت داشته و از صفحه نمایش FHD IPS بهره می‌برد.

نقاط قوت و نقاط ضعف سرفیس پرو 9

موضوع مهمی که یک مشتری حرفه‌ای باید قبل‌از خرید Surface Pro 10 بررسی کند، نقاط قوت و ضعفی هستند که در رقیب آن وجود دارند. سری 9 از این محصول ویژگی‌های مثبت و منفی زیادی دارد که باید همه را بررسی کنیم.

ویژگی‌های مثبت:

  • • نمایشگر فوق‌العاده باکیفیت با روشنایی بالا
  • • طراحی سبک‌وزن و مدرن
  • • استفاده از درگاه‌های سریع USB 4
  • • پشتیبانی از تاندربولت
  • • قابلیت ارتقا حافظه SSD

نقاط منفی:

  • • نیاز به تهیه کیبورد جداگانه
  • • قیمت گران
  • • مناسب نبودن برای کارهای سنگین
  • • درگاه‌های محدود
  • • ضعف سیستم‌عامل ویندوز در تعاملات لمسی

تفاوت‌های سرفیس پرو 10 با سرفیس پرو 9

باید بگوییم که تفاوت‌های زیادی میان Surface Pro 10 و سری 9 این محصول وجود دارد. در واقع سری 9 توانسته بود فروش خوبی را در بازار به‌دست بیاورد؛ اما مایکروسافت با ارتقا به سری 10 این را ثابت کرد که می‌تواند از سخت افزارهای قوی‌تری نیز در این محصولات استقاده کند. تفاوت‌هایی که میان این دستگاه‌ها وجود دارند بدین صورت هستند.

وجود کلید کوپایلت در سرفیس پرو 10

اولین تفاوتی که باید در میان Surface Pro 10 و سری 9 آن بررسی کنیم، کلید کوپایلت است. Copilot هوش مصنوعی مایکروسافت است که توسط تیم توسعه آن تولید شده و به سیستم‌عامل ویندوز اضافه شده است. در آخرین آپدیت ویندوز 11، کوپایلت به عنوان یک ویژگی پیش نمایش شده است.

اما مایکروسافت این قصد را دارد که این هوش مصنوعی را در تمام محصولات خود موجود کند. به همین دلیل در سری 10 سرفیس پروها، از کلید اختصاصی برای آن بهره برده است. با فشردن کلید Copilot قادر هستید به سرعت به این هوش مصنوعی دسترسی داشته باشید.

استفاده از نمایشگر و روشن‌تر در سرفیس پرو 10

مورد دیگری که باید درمیان تفاوت‌های Surface Pro 10 و سرفیس پرو 9 به آن اشاره کنیم، نمایشگر این نوت بوک‌ها است. صفحه نمایش اهمیت بسیار زیادی داشته و به شما کمک می‌کند تا فیلم‌ها را با کیفیت بیشتر دیده و دقیق‌تر از برنامه‌ها استفاده کنید.

هر 2 این مدل‌ها از نمایشگر یکسانی برخوردار هستند. این صفحه نمایش از نوع پیکسل سنس بوده و وضوح آن 1920×2880 پیکسل است. هر 2 این نمایشگرها نرخ تازه سازی 120 هرتز دارند؛ اما سری 10 از روشنایی 600 نیت و سریع 9 از روشنایی 450 نیت بهره می‌برد.

تفاوت سخت‌افزاری سرفیس پرو 10 و 9

یکی از تفاوت‌های فوق‌العاده مهم و اساسی که باید برای Surface Pro 10 و سرفیس پرو 9 ارائه کنیم، تفاوت در بخش سخت‌افزاری است. در سری 9 این محصول از پردازنده‌های Core i7 نسل 12 اینتل استفاده می‌کنند. اما برای اینکه بتوانند قدرت دستگاه را بیشتر کنند، در سری 10 از پردازنده جدیدتری به نام Core Ultra بهره برده‌اند. رمی که در سری 10 به کار رفته از نوع LPDDR5x بوده و حافظه SSD آن نسل 4 است. اما رمی که در سری 9 به‌کار برده‌اند از نوع LPDDR5 بوده و سرعت آن کمی پایین‌تر است.

بهره‌گیری از دوربین باکیفیت‌تر در سرفیس پرو 10

دوربین نوت‌بوک اهمیت زیادی برای آن دارد؛ زیرا شما می‌خواهید از آن برای شرکت در جلسات آنلاین یا برقراری تماس‌های تصویری استفاده کنید. در نوت‌بوک جدید Surface Pro 10 از 2 عدد دوربین باکیفیت بهره برده‌اند.

دوربین پشتی دارای رزولوشن 10.5 مگاپیکسل و دوربین سلفی نیز 5 مگاپیکسل کیفیت دارد. هر 2 این دوربین‌ها با کیفیت 1440 پیکسل فیلمبرداری می‌کنند. کیفیت دوربین در نسخه 9 این دستگاه تقریبا یکی است؛ اما رزولوشن فیلم آن کمتر بوده و معادل 1080 پیکسل خواهد بود.

خرید انواع مدل سرفیس پرو از دیجی‌کالا

درصورتی‌که می‌خواهید با قیمت مناسب Surface Pro 10 را بخرید، پیشنهاد می‌کنیم که این کار را ازطریق دیجی‌کالا انجام دهید. فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا تمام مدل‌های این دستگاه را برای شما موجود کرده و با گارانتی‌های اصلی در کمترین زمان تحویل شما می‌دهد.

جمع‌بندی

اگر به‌دنبال یک لپ‌تاپ لمسی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که سراغ خرید نوت‌بوک Surface Pro 10 از شرکت مایکروسافت بروید. مایکروسافت با محصولات سرفیس خود توانسته بازار دستگاه‌های دیجیتال را دگرگون کند. این نوت‌بوک طراحی شیکی داشته و بدنه آن از جنس آلومینیوم ضد خش است.

البته باید بگوییم که سرفیس پرو 9 که مدل قبلی این دستگاه است که نیز توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند. تفاوت‌هایی میان این مدل‌ها وجود دارد که در ذهن کاربران سوالات زیادی ایجاد می‌کند. در این مطلب قابلیت‌هایی که سرفیس پرو 10 نسبت به سری 9 ارتقا داشته را باهم بررسی کردیم. هر یک از این محصولات دیجیتال در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا با بهترین قیمت آماده خرید هستند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی