حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم خنک کننده وان‌پلاس Ace 3 Pro تا 85 درصد بهتر از آیفون 15 پرو مکس است!

نوشته

2 روز قبل | بدون دیدگاه | وان‌پلاس

آیفون 15 پرو مکس فاقد هرگونه سیستم خنک کننده اختصاصی است و جای تعجب نیست که پردازنده A17 پرو 3 نانومتری آن به سرعت به محدودیت حرارتی خود در هنگام اجرای برنامه‌های سنگین مانند بازی‌ها می‌رسد. اما بر خلاف اپل، وان‌پلاس با گوشی تازه معرفی شده Ace 3 Pro به سیستم خنک کننده گوشی خود توجه ویژه‌ای نشان داده است. طبق نتایج آزمایشی که به تازگی منتشر شده، قابلیت دفع حرارت گوشی جدید وان‌پلاس تا 85 درصد بیشتر از پرچمدار اپل است.

خنک کننده محفظه بخار موجود در وان‌پلاس Ace 3 Pro، پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 موجود در این گوشی را به خوبی پشتیبانی می‌کند

بلافاصله پس از عرضه وان‌پلاس Ace 3 Pro، شخصی با نام کاربری Geekerwan مجموعه‌ای از تست‌های مرتبط با عملکرد را روی این گوشی اجرا کرد. ویدیوی ارسال شده توسط این شخص نشان می‌دهد که به لطف محفظه بخار پیشرفته، دستگاه دارای ظرفیت اتلاف حرارتی 7.8 وات است که آن را به طور قابل توجهی بالاتر از رقبا، به ویژه آیفون 15 پرو مکس قرار می‌دهد. بین پنج گوشی‌ای که در تست آزموده شدند پرچمدار اپل با 4.2 وات دفع حرارت، ضعیف‌ترین عملکرد را بین رقبا داشت.

در رتبه دوم، وان‌پلاس Ace 3V قرار دارد که دارای ظرفیت خنک کننده 7.6 وات است. البته از آنجایی که این گوشی از پردازنده میان‌رده اسنپدارگون 7+ نسل 3 بهره می‌برد شاید این سیستم خنک کننده آنقدرها هم ضروری نباشد. هوآوی Pura 70 Ultra با 7.2 وات در رتبه سوم قرار دارد که با توجه به پردازنده غیر بهینه Kirin 9010، استفاده از یک خنک کننده قوی کاملاً ضروری است.

این ارقام همچنین نشان می‌دهند که اگر اپل از یک محفظه بخار«vapor chamber» در گوشی خود استفاده می‌کرد، نتایج آیفون 15 پرو مکس چقدر می‌توانست متفاوت باشد. خوشبختانه، شایعه شده است که این غول فناوری از یک «سیستم حرارتی گرافنی» برای آیفون 16 استفاده خواهد کرد تا دمای پردازنده را پایین نگه دارد. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که آیا اپل می‌تواند با معرفی سری آیفون 16 توانایی گوشی‌هایش را در زمینه خنک نگه داشتن پردازنده بهبود ببخشد یا نه.

نظر شما درباره خنک کننده وان‌پلاس Ace 3 Pro چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر