حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه مدیاتک دیمنسیتی 9400 در یکی از اعضای سری گلکسی اس 25 استفاده خواهد شد؟

نوشته

2 روز قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

پیش از این اخباری منتشر شده بود مبنی بر اینکه بازدهی ضعیف فرآیند تولید 3 نانومتری سامسونگ باعث شده تا استفاده از پردازنده اگزینوس 2500 در سری گلکسی اس 25 در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. به همین دلیل تصور می‌شد که پرچمدار‌های آینده سامسونگ منحصراً با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام عرضه شوند. اما گزارشی جدید عنوان می‌کند که ممکن است سامسونگ در یکی مدل‌های سری گلکسی اس 25 از پردازنده مدیاتک استفاده کند. این پردازنده به احتمال زیاد پرچمدار آینده مدیاتک، یعنی دیمنسیتی 9400 خواهد بود.

به احتمال زیاد، پردازنده مدیاتک دیمنسیتی 9400 در مدل پایه سری گلکسی اس 25 استفاده خواهد شد

پیش از این گزارش شده بود که به دلیل افزایش قیمت پردازنده‌های کوالکام، سامسونگ قصد دارد در تبلت گلکسی تب اس 10 پلاس از پردارنده مدیاتک دیمنسیتی 9300 پلاس استفاده کند. علاوه بر این، سایت TrendForce معتقد است حداقل یکی از مدل‌های گلکسی اس 25 نیز میزبان پردازنده مدیاتک خواهد بود. با وجود اینکه اشاره‌ای به مدل مجهز به پردازنده مدیاتک نشده است، اما به احتمال زیاد دیمنسیتی 9400 در مدل پایه اس 25 استفاده خواهد شد و مدل پلاس و اولترا از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده خواهند کرد.

از آنجایی که هزینه قطعات ساخت Galaxy S25 در حال حاضر بسیار پایین است، استفاده از تراشه مدیاتک Dimensity 9400 می‌تواند این هزینه را بیشتر کاهش دهد. بزرگ‌ترین مزیت استفاده از چیپست پرچمدار آتی مدیاتک این است که سامسونگ همچنان به سیلیکونی دسترسی خواهد داشت که گفته می‌شود با فرآیند 3 نانومتری پیشرفته TSMC تولید انبوه خواهد شد، درست همان فرآیند ساختی که برای اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده خواهد شد. از نظر تئوری، دیمنسیتی 9400 می‌تواند رقابتی پایاپای با اسنپدراگون 8 نسل 4 داشته باشد، اما استفاده پردازنده کوالکام از هسته‌های سفارشی Oryon می‌تواند به کلی ورق را برگرداند.

برای مدیاتک، این یک فرصت طلایی است تا بتواند روابط تجاری خود را با سامسونگ گسترش دهد. تایوانی‌ها حتی می‌توانند برای تسهیل عقد قرارداد بین دو طرف، پردانزده‌های دیمنسیتی 9400 خود را با قیمت کمتری به سامسونگ بفروشند. علاوه بر این، سامسونگ نیز می‌تواند با کمک مدیاتک، وابستگی شدید خود به پردازنده کوالکام را کاهش داده و در زنجیره تامین خود تنوع بیشتری ایجاد کند. اما همه این‌ها به شرطی اتفاق می‌افتد که این معامله بین طرفین محقق شود.

نظر شما چیست؟ آیا از مجهز شدن سری گلکسی S25 به پردازنده مدیاتک استقبال می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر