حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP9 و دو سنسور 50 مگاپیکسلی GNJ و JN5 را معرفی کرد

نوشته

2 روز قبل | بدون دیدگاه | دوربین، سامسونگ

سامسونگ امروز سه سنسور جدید دوربین با رزولوشن‌های 200 و 50 مگاپیکسلی از خانواده ISOCELL خود را معرفی کرد: ISOCELL GNJ ،ISOCELL HP9 و ISOCELL JN5. هیچ‌کدام از این‌ها سنسورهای پرچمدار این شرکت نیستند، اما می‌توانند حسگر تصویر عالی برای لنزهای تله‌فوتو و فوق‌عریض گوشی‌های هوشمند باشند.

سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP9 و 50 مگاپیکسلی GNJ و JN5 سامسونگ

می‌توان انتظار داشت که بسیاری از برندهای گوشی‌های هوشمند اندرویدی ازجمله خود سامسونگ در آینده از این سنسورها استفاده کنند.

سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP9 و 50 مگاپیکسلی GNJ و JN5 سامسونگ

سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP9 و 50 مگاپیکسلی GNJ و JN5 سامسونگ

همان‌طور که گفته شد، این برند کره‌ای سنسورهای دوربین ISOCELL GNJ 50MP ،ISOCELL HP9 200MP و ISOCELL JN5 50MP را معرفی کرده است که احتمالاً برای دوربین‌های تله‌فوتو و فوق‌عریض گوشی‌های هوشمند رده‌بالا استفاده خواهند شد. در ادامه به بررسی جزئیات هرکدام از حسگرهای تصویر می‌پردازیم:

ISOCELL GNJ

ISOCELL GNJ یک سنسور 50 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1 میکرومتری و سایز 1/1.57 اینچی است. این سنسور دارای فوکوس خودکار dual-pixel بوده که دقت و سرعت فوکوس فوق‌العاده‌ای را حتی در نور کم و سایر شرایط چالش‌برانگیز ارائه می‌دهد. این سنسور همچنین دارای قابلیت زوم درون حسگر برای ارائه زوم با کیفیت اپتیکال است که تا حدودی بدون کاهش کیفیت تصویر ارائه می‌شود.

GNJ از یک لایه ضدبازتاب بهبودیافته و میکرولنز با بالا برای افزایش کیفیت جمع‌آوری نور و کاهش انعکاس ناخواسته استفاده می‌کند. این مورد تضمین می‌کند که مناطق تاریک بیش از آنچه باید، روشن نمی‌شوند و تصاویری طبیعی ارائه می‌دهند. همچنین از یک ماده جدید به نام اکسید سیلیکون بین دو پیکسل استفاده شده است که از پلی‌سیلیکون قبلی ارتقایافته و تداخل و نویز را کاهش می‌دهد.

این سنسور در مصرف انرژی نیز کارآمدتر است. در حالت پیش‌نمایش 29 درصد انرژی کمتر و در حین ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم‌برثانیه، 34 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

ISOCELL HP9

ISOCELL HP9 جدیدترین سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ است. این سنسور دارای سایز 1/1.4 اینچی و پیکسل‌های 0.56 میکرومتری است. سامسونگ ادعا می‌کند که در مقایسه با ISOCELL HP3، حسگر تصویر HP9 تا 12 درصد حساسیت نوری بالاتر و 10 درصد عملکرد کنتراست فوکوس خودکار بهبودیافته را ارائه می‌دهد. همچنین می‌توان از آن برای لنزهای اصلی و تله‌فوتو استفاده کرد که برند ویوو تاکنون از این سنسور در لنز پریسکوپی Vivo X100 Ultra خود استفاده کرده است.

این سنسور همچنین از میکرولنز با یک ماده جدید استفاده می‌کند تا نور را به‌طور مؤثرتری جمع‌آوری کرده و آن را با دقت بیشتری به فیلتر رنگی RGB هدایت کند. این کار بازتولید رنگ دقیق‌تر، فوکوس خودکار 10 درصد سریع‌تر و 12 درصد حساسیت به نور بهتر را ارائه می‌دهد. به‌لطف قرارگیری پیکسل 4×4، این سنسور حتی در شرایط کم نور نیز می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. همچنین می‌تواند جلوه تاری پس‌زمینه باورپذیرتری ایجاد کند.

این سنسور دوربین حالت‌های زوم درون حسگر 2x و 4x را ارائه می‌کند و در صورت همراه شدن با یک لنز زوم اپتیکال 3 برابری، می‌تواند زوم با کیفیت اپتیکال تا 12 برابر را ارائه دهد.

ISOCELL JN5

این دومین سنسور 50 مگاپیکسلی امروز سامسونگ با نام ISOCELL JN5 است. این یک سنسور با سایز 1/2.76 اینچی بوده که به‌احتمال‌زیاد توسط تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند برای لنزهای فوق‌عریض استفاده می‌شود. به‌لطف فوکوس خودکار بهبودیافته و طیف رنگی وسیع‌تر، این سنسور نیز تجربه عکاسی ثابتی را ارائه می‌دهد.

این دستگاه از فناوری Dual Vertical Transfer Gate (Dual VTG) سامسونگ برای افزایش انتقال شارژ در پیکسل‌ها و کاهش نویز در شرایط کم نور استفاده می‌کند. همچنین دارای تشخیص فاز چهارگانه (Super QPD) برای فوکوس خودکار است.

JN5 برای بهبود دامنه دینامیکی و عملکرد HDR، از Dual Slope Gain (DSG) استفاده می‌کند. این سنسور نور آنالوگ را به دو سیگنال تقویت می‌کند، آن‌ها را به اطلاعات دیجیتال تبدیل کرده و سپس آن‌ها را برای گسترش دامنه رنگ‌ها ترکیب می‌کند.

ISOCELL JN5 از الگوریتم‌های سخت‌افزاری remosaic برای بهبود سرعت عکس‌برداری و پیش‌نمایش زوم بلادرنگ استفاده می‌کند. به دلیل اندازه نسبتاً کوچک این حسگر تصویر، می‌توان از آن به‌عنوان لنز سلفی، تله‌فوتو یا فوق‌عریض استفاده کرد.

جسوک لی، معاون اجرایی و CTO تیم تجاری سیستم LSI Sensor در Samsung Electronics، بیان می‌کند: «افزایش عملکرد حسگر تصویر و پر کردن شکاف بین دوربین‌های اصلی و فرعی برای ارائه یک تجربه عکاسی ثابت در تمام زوایا، جهت‌گیری جدید صنعت است. ما با مجموعه جدید حسگرهای موبایل خود که جدیدترین پیشرفت‌ها را ادغام می‌کنند، به تنظیم استانداردهای صنعتی و افزایش مرزهای فناوری ادامه خواهیم داد.»

نظر شما درباره سنسورهای دوربین جدید سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی