حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی Circle to Search به زودی توانایی جستجو آهنگ و صدا را خواهد داشت

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | گوگل

در همکاری نزدیک گوگل با سامسونگ، ویژگی جدید Circle to Search با سری Galaxy S24 رونمایی شد. این ویژگی که در حقیقت دسترسی سریع به مجموعه گوگل لنز محسوب می‌شود، فعلا در انحصار برخی محصولات گوگل و سامسونگ است. اگر از این محصولات دارید، خبر خوبی برای شما داریم، ویژگی Circle to Search به زودی توانایی جستجو آهنگ و صدا را خواهد داشت.

توانایی جدید ویژگی Circle to Search

ویژگی “دایره بکش و جستجو کن” به کاربران اجازه می‌دهد تا با کشیدن یک دایره در اطراف سوژه، جزئیات مربوط به هر چیزی که روی صفحه نمایش وجود را جستجو کنند. در حال حاضر گزارش‌های جدید حاکی از آن است که گوگل می‌خواهد ویژگی Circle to Search را مجهز به توانایی شناسایی آهنگ و قطعات صوتی کند.

بر اساس این گزارش، جدیدترین نسخه بتای اپلیکیشن گوگل که Circle to Search را در دستگاه‌های اندرویدی ارائه می‌کند، دارای یک رشته کد است که به دکمه جستجوی صوتی جدید اشاره می کند. این رشته کد را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید.

منبع گزارش موفق شد رابط کاربری این دکمه جدید را که شبیه یک نت موسیقی است، فعال کند. دکمه در کنار دکمه موجود برای ترجمه متن روی صفحه نمایش داده می شود. می‌توانید طراحی جدید را اینجا ببینید:

در حال حاضر و طبق گزارش، این دکمه عملکردی ندارد و گوگل هیچ توضیح رسمی در مورد هدف آن ارائه نکرده است. با این حال، بر اساس آیکون نت موسیقی، حدس زده می‌شود که کلیک کردن روی دکمه ممکن است به Circle to Search اجازه دهد تا از میکروفون تلفن برای تجزیه و تحلیل صداهای اطراف استفاده کند.

اگر آهنگ یا کلیپ صوتی شناخته شده‌ای را تشخیص دهد، این ویژگی اطلاعات مربوطه به آن را ارائه می دهد. همچنین ممکن است Circle to Search به کاربران اجازه دهد آهنگی را برای شناسایی زمزمه کنند. توجه داشته باشید که پیش از این هم یک آیکون میکروفون در نوار جستجو وجود دارد که به ویژگی‌های جستجوی آهنگ می‌پردازد.

با این حال اگر این ویژگی همانطور که انتظار می رود کار کند، شناسایی آهنگ را برای دستگاه‌های اندرویدی ساده‌تر می‌کند.

نظر شما درباره این ویژگی چیست؟ ارتقا کاربری خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)