حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت تاریخ انتشار نسخه آرم نرم افزار پریمیر پرو را اعلام کرد

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | مایکروسافت

اولین سری از رایانه‌های شخصی Copilot Plus AI به تازگی از راه رسیده است و اکنون تعداد زیادی لپ‌تاپ با پردازنده‌های سری اسنپدراگون ایکس از کوالکام در بازار موجود است. با این حال، در زمان معرفی، نسخه آرم بسیاری از نرم‌افزارهای Adobe از جمله Illustrator و پریمیر پرو، برای این لپتاپ‌ها در دسترس نبود. اما اکنون مایکروسافت، تاریخ انتشار نسخه‌های بر پایه آرم تعدادی از این نرم‌افزار‌ها را اعلام کرده است.

نسخه آرم پریمیر پرو اواخر سال میلادی جاری، در دسترس قرار خواهد گرفت

در تاریخ 18 ژوئن(۳۱ خرداد ماه) تعدادی از برند‌های سازنده لپتاپ، اولین محصولات بر پایه آرم خود را که به پردازنده‌های سری کوالکام استپدراگون ایکس مجهز بودند را برای خرید در دسترس قرار دادند. این لپتاپ‌ها می‌توانند تعداد زیادی نرم‌افزار مبتنی بر معماری X86 را با استفاده از شبیه‌ساز Prism اجرا کنند. اما خوشبختانه نیاز به این لایه شبیه‌ساز در حال کمتر شدن است و روزبه‌روز شاهد عرضه تعداد بیشتری از نرم‌افزار‌های سازگار با معماری آرم هستیم.

البته، بسیاری از اپلیکیشن‌های دیگر نیز وجود دارند که هنوز پشتیبانی بومی ARM را دریافت نکرده‌اند. به عنوان مثال، Adobe Illustrator هنوز نمی‌تواند به صورت بومی روی تراشه‌های جدید ARM64 اجرا شود. اما خبر خوب این است که معاون تیم بازاریابی ویندوز مایکروسافت، آرون وودمن، گفت که نسخه‌های بومی Illustrator و InDesign در ماه جولای(تیر و مرداد) برای لپ‌تاپ‌های سری اسنپدراگون ایکس عرضه می‌شوند.

ادوبی After Effects و پریمیر پرو نیز پشتیبانی از آرم را برای ویندوز دریافت خواهند کرد. اما عرضه نسخه جدید این دو برای «آخر امسال» برنامه ریزی است. هنگامی که این برنامه‌ها روی تراشه‌های اسنپدراگون X به صورت بومی اجرا می‌شوند، در مقایسه با نسخه‌های x86 که رایانه‌های شخصی Copilot Plus از طریق شبیه‌ساز Prism اجرا می‌کنند، عملکرد بسیار بهتری دارند.

در بررسی‌های منتشر شده از Asus Vivobook S 15 OLED مجهز به اسنپدراگون ایکس الیت، مشخص شد که نسخه‌های آرم برنامه‌های Adobe در حال حاضر بسیار خوب اجرا می‌شوند. برای مقایسه، DaVinci Resolve، که برای سازگاری با آرم دوباره کامپایل شده بود، به همان راحتی که روی پردازنده اینتل یا AMD اجرا می‌شود، روی پردازنده کوالکام اجرا نشد.

نظر شما درباره آینده پروژه ویندوز بر روی آرم چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر