حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت آزمایشی HarmonyOS NEXT هواوی رسما عرضه شد

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | HarmonyOS، هواوی

سیستم‌عامل اختصاصی هواوی به نام HarmonyOS در نسخه NEXT خود در حال کنار گذاشتن ریشه‌های اندرویدی عجیب خود است. همانطور که در کنفرانس توسعه دهندگان هواوی HDC 2023 وعده داده شده بود، نسخه جدید سیستم عامل یک تلاش نرم افزاری جدید و تازه است. هواوی رسماً در کنفرانس HDC 2024 امسال HarmonyOS NEXT Beta را معرفی کرد. در حال حاضر آپدیت آزمایشی HarmonyOS NEXT هواوی برای محصولات منتخب در دسترس است.

آپدیت آزمایشی HarmonyOS NEXT

اجازه دهید ابتدا برخی از اصول اولیه را مرور کنیم. سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT مبتنی بر اندروید نیست و همزمان به طور دقیق یک سیستم لینوکسی نیست.

این سیستم عامل مبتنی بر OpenHarmony است و یک سیستم عامل مبتنی بر هسته توزیع شده برای HarmonyOS محسوب می‌شود. یعنی HarmonyOS NEXT دارای میکروکرنل HarmonyOS است. این سیستم‌عامل فقط از برنامه‌های اختصاصی خود و از طریق Ark Compiler با پشتیبانی اصلی Huawei Mobile Services (HMS) پشتیبانی می‌کند.

این بدان معناست که سیستم عامل جدید هواوی هیچ سازگاری بومی با برنامه ها و فایل‌های APK اندروید ندارد.

طراحی HarmonyOS NEXT همچنان مانند یک سیستم عامل موبایل آشنا به نظر می‌رسد. با این حال، این فقط نسخه مخصوص گوشی‌های هوشمند است و HarmonyOS NEXT روی دستگاه‌های دیگر نیز اجرا خواهد شد.

این سیستم عامل دارای یک معماری کاملاً جدید است که هوآوی قول داده بازده عملکرد کلی را تا ۳۰ درصد بهبود بخشد. ظاهرا سرعت اتصال ۳ برابر افزایش می یابد و در نتیجه اتصال سریعتر بین دستگاه ها ایجاد می شود. مصرف انرژی کلی ظاهراً 20٪ کاهش یافته که بسیار است. با این حال، ما کاملاً مطمئن نیستیم که هواوی این آمار را با چه مبنایی مقایسه می‌کند.

در مورد برخی از ویژگی های برجسته HarmonyOS NEXT باید گفت که این سیستم عامل نوید یک معماری یکپارچه یکپارچه را می دهد که امکانات محلی و ابری را ترکیب می کند. اتصال به محصولات دیگر، بخش بزرگی از تجربه کاربری آن است.

کاربران می توانند بدون گذراندن چندین مرحله و فرآیند نصب، محتوا را به اشتراک بگذارند یا برنامه ها را به طور یکپارچه در بین دستگاه ها استفاده کنند. HarmonyOS NEXT همچنین عمیقاً با هوش مصنوعی آغشته است. ویژگی‌های بومی مانند تولید تصویر، بازسازی صدا با هوش مصنوعی و دستیار خواندن برای افرادی که مشکلات گفتاری یا بینایی دارند وجود دارد.

سیستم عامل HarmonyOS NEXT همچنین قول داده است که با پشتیبانی از Ark Multimedia Engine در کنار Ark Graphics Engine و FFRT یک پایگاه چندرسانه ای باشد. این فناوری‌ها ظاهراً نوید ردیابی پرتو در کلاس رایانه شخصی را برای بازی‌ها می دهد.

در حال حاضر، HarmonyOS NEXT Beta مخصوص چین است. ما کاملاً مطمئن نیستیم که هواوی چه برنامه ای برای آینده سیستم عامل دارد. اما همه چیز بسیار بلندپروازانه به نظر می رسد.

نظر شما چیست؟ منتظر سیستم عامل جدید هواوی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)