حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ مصمم است تا در سری گلکسی اس 25 از پردازنده اگزینوس استفاده کند

نوشته

6 روز قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

سری گلکسی اس 24 از سیاست دو تراشی‌ای معروف سامسونگ پیروی کرد و با پردازنده اگزینوس و اسنپدراگون معرفی شد. با این حال، به نظر می‌رسد اینکه آیا سری گلکسی اس 25 از پردازنده اگزینوس استفاده خواهد کرد یا خیر، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این حال اکنون گزارشی منتشر شده مبنی بر اینکه سامسونگ در تلاش است تا پردازنده اگزینوس 2500 را برای استفاده در سری پرچمدار‌ آینده خود آماده کند.

استفاده از پردازنده اگزینوس در سری گلکسی اس 25 به یکی از اولویت‌های مهم کسب و کار ریخته‌گری سامسونگ تبدیل شده است

سایت ZDNet Korea گزارش می‌دهد که سامسونگ در حال انجام یک «تلاش همه جانبه» است تا بتواند بازده تولید پردازنده اگزینوس 2500 را تا حد مطلوبی افزایش دهد. این رسانه گزارش می‌دهد که بخش LSI سامسونگ بر روی بهبود بازده تولید تراشه جدید تا نیمه دوم سال متمرکز شده است.

اگزینوس 2500 بر اساس فرآیند تولید 3 نانومتری سامسونگ ساخته شده است. اما طبق گزارش‌ها، نرخ بازدهی تولید این پردازنده تا سه ماهه اول سال تک رقمی بوده است. گویا این مسئله باعث شده پروژه تامین نمونه‌های مهندسی تراشه‌های جدید نیز در آن زمان به تعویق بیوفتد.

ZDNet Korea همچنین ادعا کرد که سامسونگ از آن زمان تا سه ماهه دوم 2024 نرخ بازدهی را به حدوداً 20 درصد ارتقا داده است. این وب سایت اضافه می‌کند که این نرخ بازده کافی نیست و معمولاً برای تولید انبوه باید نرخ بازدهی به 60 درصد یا بالاتر برسد. افشاگری با نام Revegnus در ماه فوریه ادعا کرد که پردازنده 4 نانومتری اگزینوس 2400 دارای نرخ بازدهی 60 درصدی بوده است.

البته سامسونگ هنوز زمان دارد تا نرخ بازدهی تولیدش را بهبود ببخشد. گفته می‌شود تولید انبوه اگزینوس 2500 برای پایان سال برنامه ریزی شده است. بنابراین به نظر می‌رسد که تحقق رویای سامسونگ برای عرضه سری گلکسی اس 25 با تراشه اگزینوس، امری ممکن است.

این خبر پس از آن منتشر شد که تحلیلگر معروف دنیای فناوری، مینگ چی کو اخیراً ادعا کرد که گلکسی اس ۲۵ احتمالاً منحصراً از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده خواهد کرد. کو نیز دلیل این مسئله را بازده تولید ضعیف معماری سه نانومتری این شرکت عنوان کرد.
نظر شما چیست؟ آیا سامسونگ موفق می‌شود که در سری بعدی گوشی‌های پچمدار خود از تراشه اگزینوس استفاده کند؟
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر