حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک موتور عصبی آیفون 15 پرو مکس در iOS 18 تا 25 درصد بهتر از نسخه قبلی iOS است

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، بنچمارک

اپل درجریان رویداد WWDC 2024 خود و رونمایی رسمی از Apple Intelligence، به‌صورت رسمی اعلام کرد که این مدل هوش مصنوعی به تراشه A17 Pro در گوشی‌های آیفون نیاز دارد. اکنون که نسخه بتا iOS 18 ارائه شده، همزمان اولین بنچمارک عملکردی آیفون 15 پرو مکس نیز منتشر شده است که نشان می‌دهد به‌طور قابل‌توجهی عملکرد موتور عصبی (Neural Engine) در این نسخه از iOS افزایش یافته و این گوشی تا 25 درصد برای کارهای یادگیری ماشینی سریع‌تر است.

بنچمارک موتور عصبی آیفون 15 پرو مکس در iOS 18

همان‌طور که توسط INIYSA گزارش شده است، امتیازات Geekbench برای سنجش موتور عصبی Core ML در آیفون 15 پرو مکس با سیستم‌عامل iOS 17.5.1 معمولاً در محدوده پایین 6000 مشاهده می‌شد. اما با iOS 18 که آیفون 15 پرو مکس نسخه بتای آن را اجرا می‌کند، امتیازات موتور عصبی Core ML تا 7816 ثبت شده است که 25 درصد سریع‌تر از iOS 17 می‌باشد.

این یک جهش چشمگیر از بهینه‌سازی iOS 18 برای Apple Silicon است. بخشی از افزایش عملکرد ممکن است به‌لطف نوع جدید Core ML باشد که اپل آن را MLTensor می‌نامد.

بنچمارک موتور عصبی آیفون 15 پرو مکس در iOS 18

بنچمارک موتور عصبی آیفون 15 پرو مکس در iOS 18

اپل با استفاده از یک API آشنا، محاسبه آرایه‌های چندبعدی را فعال می‌کند. این شرکت همچنین درحال افزایش عملکرد iOS 18 برای آیفون 15 پرو برای مدل‌های خاص یادگیری ماشین است.

این موارد از بهبود کوچک 2 درصدی برای MobibleNet v3، افزایش 66 درصدی برای ALBERT، تا 700 درصد افزایش عملکرد برای SSD MobileVit v2 متغیر است.

انتظار می‌رود مدل‌های آیفون 16 پرو نسل بعدی اپل، تراشه A18 Pro را در خود جای دهند که پیشرفت‌های بیشتری ازجمله موتور عصبی حتی قدرتمندتر را به‌همراه خواهد داشت. iOS 18 درحال‌حاضر در نسخه بتای خود است و نسخه‌های بتا بعدی به‌طور بالقوه می‌توانند عملکرد را بیش از پیش بهینه کنند.

دیدگاه شما پیرامون بنچمارک موتور عصبی iPhone 15 Pro Max در iOS 18 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی